پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

حقوق زیر ۳ میلیون باید از مالیات معاف شود

پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 663262
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: باید افرادی که کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند، معاف از پرداخت مالیات شوند.
حقوق زیر ۳ میلیون باید از مالیات معاف شود
به گزارش جهان نيوز، سمیه محمودی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اشاره به اینکه بودجه سال آینده متناسب با شرایط اقتصادی کشور نیست، اظهار داشت: علیرغم آنکه کشور مشکلات عدیده ای به ویژه در زمینه اقتصادی دارد، اما بودجه ۹۸ واقعی بسته نشده و مسائل مهم در آن نیامده است.

وی افزود: این در حالی است که بودجه شرکت ها و بانک ها بسیار زیاد است، در حالی که به گفته خودشان اغلب این شرکت ها زیان ده هستند اما بودجه زیادی به آنان تخصیص داده شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اشاره به بسته حمایتی دولت برای افرادی که حقوق دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است، گفت: در بودجه ۹۸ آمده که افراد با زیر ۲.۵ میلیون معاف از مالیات هستند، در حالی که باید در بودجه هم افرادی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند باید از مالیات معاف شوند و این مسئله حاکی از آن است که در تدوین بودجه هیچ گونه فکری نشده است.

محمودی گفت: از آنجایی که بودجه ۹۸ بسته شده است، مجلس نمی تواند عدد آن را تغییر داده و افزایش دهد و صرفا ما می توانیم از سرجمع بودجه یک بخش کم کنیم و به بخش دیگر اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: البته بودجه ۹۸، بدترین بودجه ای است که تاکنون تدوین شده و مجلس کمترین دخالت را می تواند در آن داشته باشد، چرا که در جمع بودجه همه بخش ها کاهش زیادی یافته است و امکان کاهش یک بخش برای اعطا به بخش های دیگر هم مانند سالهای گذشته نیست.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرارسلان نامدار
Iran, Islamic Republic of
مگه می شه مگه داریم. اگر بخواهند حقوق زیر ۳ میلیون را از مالیات دادن حذف کنند تکلیف اون شرکتی که اینها را استخدام کرده چی می شهُ چرا که اون شرکت باید حتما مالیاتش را بده. از کجا بیاره مگه می شه آدم نیرو داشته باشه والی ازشون داخل فیش حقوقی مالیات کسر نکنه. آدم اول باید فکر کنه بعد اظهار نظر کنه. البته من خودم شرکت ندارما.
اولاد
Iran, Islamic Republic of
اگه مردید همین نظر بنده را عینا بنویسد. خانواده هست 4 نفر حقوق بگیر هستند درحالی که هر نفر حقوق انها 2900000 دو میلین و نهصد هزار تومان است هم یارانه هم سهام عدالت هم بسته حمایتی و هم .......به انها تعلق میگرد هم خودشان معلمند هم خانمشان بسته حمایتی به انها تعلق میگیرد ولی به ما که تنها نان اور خانواده ایم هیچ چیز تعلق نمیگیرد چون حقوق ما از سه میلیون بیشتر است وباید به شما مسولین گفت با حقوق سه میلیون تومان چطور زندگی را با 5نفر بگذرانیم فقط یک نمونه رب گوجه سه هزار تومانی شده شانزده هزار تومان مدام دم از قطع یارانه میزنید یارانه را هم قطع کنید ببینم ایا تمام مشکلات شما با قطع این یارانه حل میشود