سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۳

قالیباف ۹۵ درصد کارها را تمام کرد و رفت/ کاری نمانده!

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 663071
به سرانجام رسیدن تمام کارهای عمرانی کلان تهران در دوران مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف حقیقتی است که پیش از این هم در محافل اصلاح‌طلبان به آن اشاره شده است.
قالیباف ۹۵ درصد کارها را تمام کرد و رفت/ کاری نمانده!
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته نخستین نشست شورای فنی شهرداری تهران پس از بازگشت مجدد دبیرخانه این نهاد به معاونت فنی و عمرانی تشکیل شد. این درحالی که به گفته عضو سابق شورای شهر تهران بیش از 95درصد کارهای عمرانی مربوط به این حوزه انجام شده و این معاونت از جمله معاونت‌هایی است که می‌بایست حذف شود.
 
آقای محمد حقانی، فعال اصلاح‌طلب، عضو سابق شورای شهر تهران و از مدیران شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان طی یادداشتی  در دفاع از استدلال آقای محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران برای حذف برخی معاونت‌ها در شهرداری تهران، گفته است: «اکنون شهرداری در شرایطی است که معاونت عمرانی آن، تا ۹۵درصد کارهای مربوط به راه‌ها، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و راه‌های دسترسی شهری را به اجرا رسانده است و نیازی نیست در حد معاونت باشد. در واقع این معاونت می‌تواند در حد یک اداره کل در معاونت حمل و نقل و ترافیک ادغام شود و در آن قالب فعالیت کند، زیرا حمل و نقل عمومی حوزه بسیار مهمی است و باید بر افزایش و کیفیت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تأکید زیادی داشت.
 
به سرانجام رسیدن تمام کارهای عمرانی کلان تهران در دوران مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف حقیقتی است که پیش از این هم در محافل اصلاح‌طلبان به آن اشاره شده است. جالب است که حتی شنیده شده یکی از شهرداران سال‌های اخیر نیز تأکید داشته که دیگر در تهران کاری نمانده و ما باید مشغول کارهای فرهنگی در راستای سیاست‌های خودمان باشیم!
 
آقای حسن رسولی اما در روزهای پیشین در این خصوص گفته است: ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری تهران، حذف پست‌های قائم مقام یا جانشین و مشاور در تمام واحدهای تجاری، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران یک اقدام بزرگ است که آن را به جراحی شهرداری تهران تشبیه کرده‌اند.
 
موضوع اصلاح ساختار در شهرداری، معاونت‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری را باید جدی بگیریم که این اصلاح ساختار تشکیلاتی شهرداری یکی از چالش‌های مدیریت شهری خواهد بود. اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و سازمان ورزش شهرداری را نیز به‌عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم اما برخی دوستان معتقدند ابتدا باید اساسنامه این شرکت‌ها و سازمان‌ها به تصویب برسد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توسعه افقی و عمودی شهرداری تهران در سال‌های اخیر افزود: به‌دلیل پهن‌پیکر بودن ساختار شهرداری تهران فعالیت‌ها به کندی پیش می‌رود و متأسفانه در مواردی نیز با موازی‌کاری و دوباره کاری در انجام مأموریت‌ها وجود دارد.
 
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ۹ معاونت شهرداری تهران فقط ۶ معاونت مجوز لازم را دارند، خاطرنشان کرد: در شورای شهر طرح ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت را تصویب می‌کنیم و شهردار باید در این زمینه اقدام کند و معاونت‌هایش را به 6 معاونت کاهش دهد.
 
رسولی با بیان اینکه ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت و حذف پست‌های قائم مقامی و مشاوره در راستای چابک‌سازی شهرداری است، افزود: حذف پست‌های غیر ضرور و برخی پست‌های فاقد شرح وظایف نیز در این راستا انجام خواهد شد. وی در ادامه اظهار داشت: شهردار یا مدیرعامل هر منطقه باید در ساختار رسمی جانمایی‌هایی داشته باشد و نظام تقسیم کار بدون قائم‌مقام و جانشین بازتعریف شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بررسی طرح اصلاح ساختاری شهرداری تأثیری بر وضعیت کارکنان ندارد، گفت: طبق مصوبات قانونی شهرداری باید سالانه 6 درصد از حجم خود را سبک‌سازی کند. رسولی در خصوص لازم‌الاجرا بودن کاهش پست مشاوران و معاونان در شورا گفت: مشاوران شورا هیچ کدام پست سازمانی ثبت شده نیستند و به صورت خرید خدمت برای جبران کم‌دانشی اعضا در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تصویب طرح الزام شهرداری به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت و حذف پست‌های قائم‌مقامی و مشاوره تصمیم سختی است و اگر اجرا شود به نفع حقوق عمومی مردم است. رسولی با بیان اینکه با تصویب این طرح حداقل 250 مدیر ارشد که شامل مشاور، قائم مقام، معاونان مناطق در سطح شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق حذف می‌شوند، تأکید کرد: تصویب این طرح تصمیم نیمه‌سختی است که قطعاً باعث ایجاد نارضایتی برخی افراد خواهد شد.
 
منبع:صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل فقط قالیباف
غلام
United Arab Emirates
خسته نباشند ايشون و معاون ايشان جناب عيسي شريفي كه فراموش نشدني بودند .
Iran, Islamic Republic of
عیسی شریفی مرد چند هزار میلیارد تومانی..راستی از فسادشون چه خبر جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
چرا سراغ عيسى شريفى را از جهان نيوز مى گيرى ناقلا ؟! بيچاره زاكانى يا جهان تيغى روحشون خبر نداره كه ! اون بابا نه اصول گراست و نه پايدارى چى فوق فوقش يا اصلاح طلبه و اهل فتنه ؛ يا از تبار انحرافيون و رفيق محموت ! من احتمال قوى ميدم كه جهان و پايدارى چى ها قبلاً به وجود اين بابا در شهردارى اعتراض كردند !
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفی است یعنی تهران دیگر هیچ کاری ندارد؟ قالیباف برای تهران زحمت کشید اما انتقادهای زیادی هم به کارهاش هست از جمله خلاف های زیادی که با پول و رشوه بر آنها سرپوش گذاشته شد
جهان عزیز لطفا سه نقطه نگذار
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین انتقادات زیادی دارند ولی قالیباف کمتر است. شما کسی را پیدا کن که مثل قالیباف کار کرده باشد. البته احمدی نژاد هم کار میکرد ولی کار قالیباف با کیفیت تر بود. امروز دوست عزیز کشور این شعر است: یکی مرد جنگی به از صد هزار
آدمیزاد
Colombia
آقای قایباف براستی برای تهران کار کرد و دست آورد های بزرگی داشت و بسیار درست کار و پاک بود ولی او یا هیچ کس دیگری هنوز نتوانسته تا فساد مالی و اداری و نبود وجدان بعضی از کارمندان و مردم عادی ایران را درمان کند ، دستکم چون خود آقای قالیباف و احمدینژاد پاکنهاد و درستکار بودند دیگر زیردستان تاندازه ایی از آنها حساب میبردند و کمتر دزدی و فساد میکردند.
United Arab Emirates
.....
...
Iran, Islamic Republic of
آختلاس ها چطور؟
مرگ بر اصلاحات
Germany
جریان دروغگوی بشریت = اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
فعلاً اين قائم مقام قاليبافه كه توزرد از آب دراومده ! تو سوزشت از اصلاحاته ! خب بابا جون من به توصيه محموت عمل كن، خيلى آرام بخشه !