سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

برخورد ماموران مرزی آمریکا با مهاجران

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 662971
ماموران مرزی آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور با پرتاب گاز اشک آور به سوی مهاجران تلاش کردند از عبور آنان از مرز مکزیک جلوگیری کنند.
برخورد ماموران مرزی آمریکا با مهاجران
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، ماموران مرزی آمریکا اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی مهاجران غیرقانونی در خاک مکزیک کردند.

ماموران آمریکایی این کار را برای پیشگیری از ورود گروهی از مهاجران کردند که قصد داشتند در تعطیلات سال نوی میلادی از شهر تیخوانا در مرز مکزیک وارد آمریکا شوند.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که ابرهایی از دود سمی گاز اشک آور در اطراف فنس های مرزی مشاهده می شود و یکی از مهاجران غیرقانونی یک گلوله گاز اشک آور را به سمت خاک آمریکا پرتاب کرد.

پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای آمریکایی به خاک مکزیک دو ماه پیش نیز خبرساز شد و متعاقب آن دولت نیومکزیکو خواستار تحقیق در این باره شد.

اواخر روز دوشنبه یک گروه 150 نفره از مهاجران آمریکای مرکزی با این تصور که حفاظت از مرزها به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی ممکن است تضعیف شده باشد، به منطقه تیخوانا آمدند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد که ماموران این اداره مهاجران را به صورت مستقیم با گلوله های گاز اشک آور هدف نگرفته اند؛ این در حالی است که یکی از شاهدان عینی به رویترز گفته که یکی از این گلوله ها به یکی از مهاجران اصابت کرده است.

موضوع ورود مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا به این کشور در روزهای اخیر با مرگ دو کودک که در بازداشت ماموران ایالات متحده بوده اند، بار دیگر خبرساز شده است.

سه شنبه گذشته اداره گمرک آمریکا اعلام کرد که یک پسر 8 ساله که در بازداشت ماموران این اداره بوده پس از اعزام به بیمارستانی در پایتخت مکزیک درگذشت.

این رسوایی درحالی بود که چند روز پیش از آن نیز یک دختربچه 7 ساله در بازداشتگاه پلیس مرزی آمریکا جانش را از دست داد. این دختر گواتمالایی و پدرش به دلیل عبور از مرز مکزیک بازداشت شده بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش، دیواری در مرز با مکزیک احداث کند اما بودجه ساخت این دیوار باعث جنجالی میان دولت و کنگره ایالات متحده شده که به تعطیلی دولت منجر گشت.

بخش هایی از دولت آمریکا از بامداد شنبه هفته گذشته به دلیل خودداری ترامپ از امضای قانون بودجه موقت که توسط سنا تصویب شده بود، تعطیل شد و بیش از 800 هزار کارمند آمریکایی به مرخصی اجباری رفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *