شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ادامه فروپاشی احزاب رژیم صهیونیستی/ائتلاف چپگرایان هم در هم شکست

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 662916
زلزله انحلال کابینه و پارلمان رژیم صهیونیستی بازهم قربانی گرفت و این بار حزب اتحادیه صهیونیست بود که براثر پس‌لرزه‌های اخیر سیاسی در تل‌آویو، شکاف برداشت.
ادامه فروپاشی احزاب رژیم صهیونیستی
به گزارش جهان نيوز، بعد از انحلال کابینه و پارلمان رژیم صهیونیستی و تصمیم سران ائتلاف به برگزاری انتخابات زودهنگام، امروز (سه‌شنبه) نیز ائتلاف حزبی اتحادیه صهیونیست فروپاشید.

«آوی گابای» رهبر حزب کارگر امروز در جریان یک نشست خبری، ضمن پایان دادن به همکاری با حزب «هاتنوعا» به رهبری «زیپی لیونی»، انحلال ائتلاف چپگرای «اتحادیه صهیونیست» را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» گابای در این نشست خبری گفت: «هنوز هم به همکاری و ارتباط عقیده دارم، ولی ارتباطات موفق به دوستی، پایبندی به توافقات و وفاداری به راه مشترک پیش‌رو بستگی دارد».

لیونی که در این نشست از اعلامیه ناگهانی گابای کاملا غافلگیر شده بود، از اظهارنظر خودداری کرد، اما بعد از آن در صفحه شخصی توییتر خود وعده داد که در انتخابات ماه آوریل، انقلاب به پا خواهد کرد.

لیونی سپس در نشست خبری که عصر سه‌شنبه به تنهایی برگزار کرد، گفت: «گابای امروز یک چیز را درست گفت؛ اینکه هیچ وقت بین ما یک همکاری واقعی نبود، زیرا او خواستار شراکت نبود».

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که چند روز پیش «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با اعلام خروج از حزب «خانه یهودی» حزب جدید خود را تاسیس کردند.

چند روز پیش از این نیز «بنی گانتز» رئیس سابق ستاد کل  ارتش رژیم صهیونیستی با هدف به چالش کشیدن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات حزب تازه‌ای با عنوان «خُسن لاسرائیل» تشکیل داد.

هفته گذشته کابینه رژیم صهیونیستی به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد رأی داد. بر اساس این تصمیم، قرار است روز ۱۹ اردیبهشت انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود. ترکیب کابینه جدید هم بر اساس پارلمان تازه مشخص می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *