کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرعشی:

نظر موافق رهبری باعث تصویب برجام شد!

10 دی 1397 ساعت 15:57

در مورد برجام، نظر موافق رهبری بود که باعث شد این توافق به تصویب برسد. در باقی مسائل هم همینطور است.


به گزارش جهان نیوز، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «در مورد برجام، نظر موافق رهبری بود که باعث شد این توافق به تصویب برسد. در باقی مسائل هم همینطور است».

متأسفانه علیرغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص شیوه تدوین، رعایت خطوط قرمز و رعایت شروط اجرایی برجام باز هم اصلاح طلبان و برخی دولتمردان سعی دارند تا مسئولیت شکست برجام را به عهده نظام و رهبری بیاندازند.



این در حالی است که اولین و مهمترین رکن اساسی برجام که مقام معظم رهبری بیان نمودند اعتماد نکردن به آمریکا بود. متأسفانه دولت بدون توجه به عهدشکنی‌های آمریکا در گذشته، به آمریکا وهم پیمانانش اعتماد کرد. به عنوان مثال، دولت آقای روحانی دستور رئیس جمهور امریکا را به عنوان تضمین پذیرفت و حال اینکه در هیچ کجای دنیا، در توافقات دیپلماتیک، دستور جای تضمین نبوده و نیست.

یکی دیگر از ارکان تشکیل دهنده برجام مورد نظر رهبری، شفاف و غیرقابل تفسیر بودن متن برجام بود. ولی متأسفانه تیم مذاکره‌کننده در این خصوص دقت لازم را نداشت. چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد در مطلبی نوشته بود: «متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

یکی دیگر از ارکان تشکیل دهنده برجام مورد نظر رهبری لغو تحریم بصورت یکجا بود. مقام معظم رهبری -۲۰ فروردین ۹۴- فرمودند: «تحریم‌ها اگر چنانچه به یک توافق رسیدند در همان روز توافق باید لغو شود…».

عبور تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز به همین موارد ختم نمی‌شود. اینکه طیف اصلاح طلب با فرار از پذیرش مسئولیت، با مغلطه، خسارت محض برجام را به گردن دیگران بیاندازد مصداقی دیگر از سیاسی کاری و بی توجهی این طیف به منافع ملی و عزت مردم ایران است.

منبع: مشرق


کد مطلب: 662593

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/662593/نظر-موافق-رهبری-باعث-تصویب-برجام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com