کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال دستپاچه دولت از هر حاشیه ریز و درشت

جنجال درباره کربلای ۴ تمام شد/ آقای آشنا حالا درباره استعفاها از دولت توضیح دهید

11 دی 1397 ساعت 9:31

پس از جنجالی که درباره عملیات کربلای 4 بوجود آمد به نظر می رسد نوبت شفاف سازی درباره اقدامات دولت درباره مشکلات اقتصادی کشور است.


گروه سیاسی جهان نیوز - امیر حمزه نژاد: دولت دوازدهم در گیر و دار مشکلات اقتصادی قرار دارد و هر روز خبر از استعفای یکی از نیروهای اصلی پاستور به گوش می رسد. پس از استعفای «سید عباس آخوندی» وزیرسابق راه و شهرسازی، «مسعود نیلی» مشاور ارشد اقتصادی روحانی که حرف حدیث‌های مختلفی بعد از استعفای وی بوجود آمد و برخی دولتمردان وی را عامل خسارت چند ده میلیاردی دلار 4200 تومانی جهانگیری در کشور عنوان کردند و وی در پاسخ اعلام کرد که دولت صوت جلسه را منتشر نماید، حالا استعفای دیگری در دولت مطرح است که از موارد دیگر مهمتر است. 

«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که در دولت روحانی به عنوان یک وزنه مطرح است بنابر خبری که «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب تهران منتشر کرده از ادامه حضور در دولت انصراف داده و حتی خبر خداحافظی وی از معاونانش هم به گوش رسیده است. قاضی‌زاده با طرح تحول سلامت بر زبان‌ها افتاد اما رفته رفته این طرح نتوانست انتظارات را برآورده کند.

الیاس حضرتی در توئیتی گفته است که متأسفانه باخبر شدم، دکتر قاضی‌زاده هاشمی که  در اعتراض به کاهش بودجه سلامت، استعفا داده و چند روزی است در جلسات هیئت‌دولت شرکت نمی‌کند.هاشمی شب یکشنبه هم به جلسه هیات دولت نرفت تا حساسیت بیشتری نسبت به غیبت او در جلسه هیئت دولت احساس شود. 

«حسینعلی شهریاری» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با تایید این خبر که وزیر بهداشت در پی کاهش بودجه حوزه سلامت استعفا داده است، گفت: «به نظر می‌رسد که سازمان برنامه و بودجه زاویه‌ای در مورد سلامت مردم پیدا کرده است، چرا که این مشکلاتی را که به وجود می‌آورد به مردم صدمه می‌زند.»

در حالی که برخی اخبار از استعفای وزیر بهداشت حکایت دارد، کانال خبری وزارت بهداشت با انتشار تصویری از بازدید قاضی‌زاده هاشمی از موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) خبر داد. 

روز یکشنبه دادستان کل کشور به صورت سرزده از بازار تهران بازدید و با کسبه گفت‌وگو کرد. در این دیدار برخى از بازاریان از وضعیت اقتصادى و تاثیر نوسانات ارزى اخیر بر کسب و کار خود گلایه کردند. این ها موارد و اولویت‌های اصلی جامعه است اما دیده می شود که در برخی از مسائل به یکباره و عجیب در فضای جامعه پر و بال می گیرد که سبب‌ساز انحراف افکارعمومی  می شود. 

ماجرای توییت « محسن رضایی » درباره عملیات کربلای 4 در فضای توییتر به یکباره آنقدر داغ شد که «رضا رشیدپور» با دعوت از «محسن رضایی» به برنامه حالا خورشید از وی خواست تا نسبت به این موضوع توضیح دهد. جالب اینجاست که حتی «سردار قاسم سلیمانی» هم به طور تلفنی درباره این عملیات توضیحاتی برای مردم داد. فضای کشور آنچنان در چنین مسئله ای عمیق شد که گویی اولویت‌های دیگری در کشور وجود ندارد. البته بایستی اشاره کرد که پاسخگویی محسن رضایی و شفاف سازی از این موضوع و حتی اعلام اینکه بایستی با تامل و تدبر بیشتری در این باره در شبکه اجتماعی می نوشته است، نقطه روشن این ماجراست. 

جالب تر اینجاست که یک سر ماجرای پرحاشیه توییت محسن رضایی، یکی از دولتمردان جنجالی در این شبکه اجتماعی یعنی «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور بود. آشنا جدال مکتوبی را با محسن رضایی درباره عملیات کربلای 4 صورت داد و در داغ و جنجالی کردن این ماجرا تاثیرگذار بود. این درحالی است که دولتمردانی مانند وی در این مقطع زمانی بیشتر بایستی نسبت به عملکرد دولت پاسخگو باشند. حالا باید گفت که برنامه حالا خورشید به طور مبسوط با حضور میهمانان شاخص به مسئله‌ عملیات کربلای 4 پرداخت، بنابراین به نظر می رسد حالا نوبت دولتمردان است که پاسخ مردم در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و گران شدن کالاهای اساسی مانند خودرو و مسکن را بدهند. 

در حوزه حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برخی از اصلاح طلبان از جمله «پروانه سلحشوری» به طور سخت و محکم خواستار عذرخواهی مسئولان دانشگاه تهران و همچنین استعفای مقامات بلند پایه این دانشگاه شدند اما در خصوص مشکلاتی که در کشور بوجود آمده سکوت پیشه کرده اند. این در حالی است که مسئولان دانشگاه آزاد ضمن برکناری برخی مدیران، شخصا برای توضیحات به میان دانشجویان آمدند و صریحا هم عذرخواهی کردند. به نظر می رسد که برای این دست از سیاسیون تنها غیر دولتی‌ها و سیاستمداران غیر همسو مسئول کشور هستند. البته دولت هم چند ماهی است سخنگو ندارد و حالا با حاشیه‌سازی های مشاور فرهنگی دولت می تواند مسرور باشد که افکارعمومی از موضوعات اقتصادی به سمت چنین مسائلی متمرکز شده است. اما این نافی و دورکننده افکارعمومی از اولویت‌های امروز مردم نیست و دولتمردان بایستی به این مسائل هم با طور شفاف پاسخ دهند. 


کد مطلب: 662554

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/662554/جنجال-درباره-کربلای-۴-تمام-آقای-آشنا-حالا-استعفاها-دولت-توضیح-دهید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com