جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۴۶
بازی آقای «تکرار»؛

اصلی‌ترین ضربه خاتمی به مردم که نباید فراموش کرد

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 662493
ادعای تقلب که منشاء فتنه سال ۸۸ شد در کشور خسارت‌های بسیاری به جای گذاشت، موضوعی که توسط اصلاح طلبان مطرح شد و لیدر این جریان هیچگاه آنرا تکذیب نکرد.
اصلی‌ترین ضربه خاتمی به مردم که نباید فراموش کرد
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها با توجه به گرامی داشت حماسه روز « 9 دیماه»، بازخوانی وقایع فتنه سال 88 از نظر بسیاری از کارشناسان سیاسی و افکارعمومی می گذرد. اتفاقات و حوادثی در این سال در کشور رخ داد که تبعات و نتایج آن هنوز در زندگی تک تک ایرانیان ملموس و نمایان است. مشخص است که فتنه این سال با ادعای تقلب از سوی برخی از گروه‌های سیاسی آغاز شد. موضوعی که به تازگی «محمدرضا خاتمی» برادر رئیس دولت اصلاحات و یکی از اصلاح طلبان مشارکتی، حزبی که در کانون تصمیم گیری‌های رادیکال این جریان سیاسی قرار داشت، دوباره مطرح شد و وی در اینباره گفت: « ما معتقد نیستیم که در پای صندوق های رای و شمارش آنها در این سطح تقلب شده است، در ستاد انتخاباتی وزارت کشور اتفاقاتی افتاده است.»

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که نحوه تقلب در ستاد انتخاباتی وزارت کشور را چگونه تشریح می کنید، گفت: «همه صندوق ها جمع شده و ۸ میلیون رای به آن اضافه شده است.»

البته بعد از این ادعا، وی توسط نهادهای قضایی احضار شد تا مستندات و مدارک خود را درباره این موضوع ارائه دهد. اما اخبار شنیده شده نشان می‌هد که خاتمی نتوانسته برای ادعایش سند و مدرکی ارائه دهد. البته به نظر می رسد قوه قضائیه بایستی با تمرکز و حساسیت بیشتری نسبت به این اینگونه اظهارات اقدام کند تا در فضای سیاسی کشور شاهد سخنان بی پایه و اساس نباشیم.

رهبر معظم انقلاب درهمان زمان نیز سئوالی اساسی درباره زمینه فتنه یعنی ادعای تقلب مطرح کردند که اصلاح طلبان پاسخ شفافی به این موضوع ندادند. سئوال اساسی  که رهبر انقلاب مطرح کردند، این بود «شما از کجا فهمیدید که در انتخاب تقلب شده است؟ چه دلیلی اقامه شد، خب این شد منشاء حرف‌های بعدی».

در همین راستا یک دور باطل دیده می شود که کشور را تا به مرز مشکلات مختلف برد و خسارتی عظیم به کشور زد. رئیس دولت اصلاحات که در سال 88 در ابتدا خود را کاندیدا اعلام کرد و به نفع یکی از کاندیداهای اصلی که بعدها یکی از سران فتنه شد، کنار رفت بعد از انتخابات و ادعای تقلب سکوت پیشه کرد و اطرافیان و اعضای جریانی که وی لیدری آنرا برعهده داشت به میانه میدان آمدند و به مانند محمدرضا خاتمی، برادر رئیس دولت اصلاحات مدعی تقلب در انتخابات شدند. 

برخی از فعالان رسانه‌ای که دیداری غیررسانه‌ای با رئیس دولت اصلاحات داشتند از قول وی نقل کرده اند که وی تقلب در انتخابات را قبول نداشته و حتی به یکی از کاندیداهایی که شدیدا ادعای تقلب داشته بیان کرده که شما پیروز نشدید به این دلیل که تنها سه ماه است تبلیغات انتخاباتی را شروع کرده‌اید. اما خاتمی هیچگاه در تریبون عمومی حاضر نشد این موارد را به زبان بیاورد.

 «الهه کولایی» فعال زن اصلاح طلب و از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم اخیرا در گفتگویی تصویری بیان کرده است که «حوادث سال 88 با انقلاب های رنگی قابل مقایسه بود و در این اتفاقات دشمن خارجی دخالت داشت». با این تفاسیر دشمن ابتدا در پی موج سواری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از انقلابات رنگی بود اما بعد از خروش ملت ایران در 9 دیماه تصمیم بر این شد که برانداز نرم را با فشار اقتصادی بر پایه تحریم‌ها پیش ببرند. 

از مجموعه خسارتی که فتنه سال 88 به کشور زد اگر از موضوع اخلال امنیتی و تخریب اموال عمومی بگذریم، مسئله تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده آمریکا مطرح است. شاهد و سند این موضوع ایمیلی بود که از هیلاری کلینتون منتشر شد. این ایمیل را «سیدنی بلومنثال»، از نزدیکان «هیلاری کلینتون» و یکی از نفرات دخیل در شکل‌دهی به تصمیمات او به تاریخ 17 فوریه سال 2010 برابر با چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 برای وی ارسال کرده است. در همین ایمیل  بلومنثال به هیلاری کلینتون در زمان فتنه سال 1388 به وی توصیه کرد همزمان با تحریم و دیپلماسی مخالفان داخلی ایران را تقویت کند. 

در تمام این مدت رئیس دولت اصلاحات که حامی یکی از کاندیدای مدعی تقلب بود سکوت حمایت آمیزی از فتنه گران داشت. در ادامه دولت دهم به پایان رسید و انتخابات دولت یازدهم آغاز شد و بازهم محمد خاتمی به عنوان حامی یکی از کاندیداهای مطرح انتخابات یعنی «حسن روحانی» پا به عرصه گذاشت. در همین زمان موضوع مذاکره با آمریکا از سوی همین کاندیدا با کلید واژه گفتگو با «کدخدا» مطرح شد. کشور در این 4 سال با نظریه درهای باز و تعامل با جهان اداره شد. حاصل این چهار سال نیز برجامی بود که قصد داشت تحریم‌های زنجیره‌ای که دولت باراک اوباما علیه ایران اعمال کرده است را برچیند. 

موضوعی که ادعا می شد با این توافق سد تحریم‌ها شکسته می شود. اما در آن زمان نیز تحریم‌ها به قول دیپلمات های هسته‌ای روی کاغذ برداشته شد و به طور مداوم با تحریم‌های موازی، آمریکایی ها تحریم‌های برجام را پوشش می دادند تا خللی در سد تحریم‌ها ایجاد نشود. در دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی نیز رئیس دولت اصلاحات با کلید واژه «تکرار می کنم» به حمایت از وی پرداخت و روحانی نیز در کمپین‌ تبلیغاتی خود در شهر یزد از وی به عنوان برادر عزیز خود یاد کرد. اما در همین دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که در زمان کاندیداتوری خود وعده «پاره کردن برجام» را داده بود به نوعی به این موضوع عمل و فرمان خروج این کشور از برجام را صادر کرد. 

در حال حاضر با خروج آمریکا از برجام دولت روحانی امیدوار به وعده اروپایی‌هاست که کانال فی مابین راه اندازی شود و خللی که آمریکا در برجام ایجاد کرده است را جبران کند اما هفت ما از این قول و قرارها می گذرد و آمریکا دو روز زودتر از 13 آبان از برجام خارج شد اما هنوز خبری از راه انداز کانال مالی ایران و اروپا نیست.

به هر جهت موضوع اصلی در این روندی که بازخوانی شد خسارت‌هایی است که جریان سیاسی تحت مدیریت رئیس دولت اصلاحات بر کشور وارد کرد. متاسفانه این روند مضمحل کنند از زمان فتنه سال 88 تا به امروز یک نوع تفکری را در کشور بوجود آورده است که همواره با ملتهب کردن کشور سعی می کند نیازهای روزمره مردم را به خواسته‎های سیاسی یک جناح پیوند بزند که متاسفانه طی این طریق جز خسارت بر کشور بار و ثمری نداشته است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هر چی میکشیم از دست این اصلاح طلباس همش کشور را ناامنی می کنند از لحاظ اقتصادی هم بیاید ببینم اینم وضعیت الان ماست... خدا بگم چی ...
جهان خودم سانسور کردم شما زحمت نکش!
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگراها خوبید با اختلاس و املاک نجومی و اقتصاد و ....
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا مقایسه درست بکن . زمان احمدی نژاد جز فساد 3 هزار میلیاردی اونم تو بخش خصوصی چی شنیدی ولی الان ...
Iran, Islamic Republic of
از بابک خان بهاری ودوستان که ۳میلیارد دلار پول نفت را غارت کردند،چه خبر؟؟؟
۳میلیارد را در دلار ۴۲۰۰ یا ۵۷۰۰ یا ۱۰۰۰۰ ضرب کنید،به اعداد جالبی می رسید!؟
Iran, Islamic Republic of
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم خسارت کرسنت جناب زنگنه هم نیست !
Iran, Islamic Republic of
پرونده کرسنت و ابعاد مختلف آن هنوز روشن نشده و نظرات منتشر شده تنها گمانه زنی است و باید منتظر روشن شدن ابعاد مختلف آن باشیم تا آگاهانه و عادلانه قضاوت کنیم!
Iran, Islamic Republic of
ابعاد کرسنت روشن است این قرارداد در دولت خاتمی توسط زنگنه منعقد شد و در دولت روحانی ایران در دادگاه لاهه محکوم شد.
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه از بیان عدد و رقم های کیلویی پرهیز کنید و دوم اینکه زنگنه در جلسه رای اعتماد سال ۹۲ حاضر بود همه ابعاد پرونده کرسنت را بیان کند اما به خاطر اینکه پرونده در جریان بود از آن جلوگیری شد...
Iran, Islamic Republic of
بابا کرسنت فقط یه موردشه. استات اویل . لوک اویل. ذخیره فرهنگیان. بماند اشخاصی مثل داداش حسین .داداش مهدی. اقای مالامیری . شبدوست .......
Iran, Islamic Republic of
اگر رانت 18 میلیارد دلار 4200 تومانی که امسال به واردات کنندگان داده شد را محاسبه کنید به ارقام جالبی میرسید !
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه بین رانت و غارت تفاوت وجود دارد و دوم اینکه همه رانتخواران مجازات می شوند و اموال بازگردانده خواهد شد اما پول های غارت شده در پرونده زنجانی به خارج منتقل شده است و سوم اینکه باید هر فساد و سومدیریت را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
رانت 18 میلیارد دلاری بدون ضابطه و حساب و کتاب به عده ای داده شده که قابل بازگشت نیست .
Iran, Islamic Republic of
...
مهران
Iran, Islamic Republic of
...
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی زدم
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روزگار ممنوع التصویری که محبوب القلوب شد البته ملت انقدر بهش خندیدند که محبوبیتش مانند گمون ها شده نه سیاسی!!!
Germany
سه هزار میلیارد در کدام بخش خصوصی انجام گرفت
Iran, Islamic Republic of
بانک صادرات .
Iran, Islamic Republic of
بانک صادرات بخش خصوصیه؟
اصولگراها در دزدی به گرد اصلاح طلبان نمی رسند ولی هر دو سر و ته...
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها و اصلاح طلبان هر دو سر و ته یک کرباسند
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم خیلی فرقه بین حماقت و خیانت . اصولگرایان زیاد حماقت میکنن ولی اصلاح طلبان کلا در حال خیانت هستن
Iran, Islamic Republic of
مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و اختلاس شهرام جزایری و صندوق فرهنگیان دستاورد دولت های اصلاح طلب است .
...
Iran, Islamic Republic of
سید خندان محمد خاتمی محبوب قلوب و البته کمی تا قسمتی زیاد فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
عزيز 1431 كاخ ها وقصرهاي لواسانات چند تا اصول گرا هستند و چند مال اصلاح طلبان بر اساس مستنداتي كه در رسانه ها منتشر شده 100درصد متعلق به اصلاح طلبانه و اصول گراي واقعي كاخ و قصر ندارد يك مورد بيان بفرماييد
بر اساس کدام مستندات؟
Germany
بر اساس کدام مستندات؟ این مستندات از کجا بدست شما رسیده
Iran, Islamic Republic of
اینا به غیب وصلن مستند کیلویی چنده
Iran, Islamic Republic of
بزر گترين ضربه خاتمي به ملت اينست كه دولت نيابتي اميد را به مردم قالب كرد
Iran, Islamic Republic of
شما افساد طلبها عجب رویی دارید ، کل فساد و اختلاس بعد انقلاب در برابر دزدی های شما پول خرده ، داداش
فقط ۳۰۰ میلیون دلار رشوه شرکت استت اویل به مهدی خان هاشمی و افتضاح کرسنت و ....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
محاکمه و اعدام کودتاچیان سال 88 یک مطالبه عمومی است ان شاءالله که محقق شود.
Iran, Islamic Republic of
فقط یک محاکمه آزاد و علنی و الا ابهامات تا ابد باقی میماند
دکترای حقوق
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
همینکه بعد از سالها مجبورید توضیح بدهید یعنی اینکه مردم قانع نشدن
Iran, Islamic Republic of
طبق آمار اقتصادی دولت اصلاحات بیشترین رشد اقتصادی و کمترین نرخ تورم را در بین دولت ها داشته است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آره مثل دولت روحانی که تورمش ۹ درصده
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
ب
Iran, Islamic Republic of
ضربه ای که خاتمی موسوی کروبی واصلاح طلبان وطرف داران اینها به این کشور زدند هیچ دشمنی نمی تواند بزنند؟ازخودی ضربه بخوریم خیلی درد دارد/؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
مموتی کاری نکرد این وسط؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد خدمت کرد اما خاتمی خیانت کرد.
Iran, Islamic Republic of
خدمت دانسته یا نادانسته احمدی نژاد به اسراییل برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و...
خدمت به مفسدان و اختلاس گران و حمایت از آنها و تسهیل فساد و اختلاس و نهادینه کردن آن در کشور و...
برباد دادن درآمدهای بی نظیر نفتی و حیف و میل گسترده بیت المال و...
Iran, Islamic Republic of
شیمون پرز : باید کاری کنیم که بودن با احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود .
نتانیاهو : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن .
تکرار حرفهای نتانیاهو
Iran, Islamic Republic of
غضنفر جان تکرار حرفهای نتانیاهو دردی ازتون دوا نمیکنه کم گل به خودی بزن
Iran, Islamic Republic of
برباد دادن درآمدهای نفتی واردات کود انسانی از ترکیه و افزایش 70 درصدی واردات کالاهای بنجل چینی در دولت یازدهم بود.
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
غضنفر لقب ممد خاتمی فتنه گر است به دیگران نسبت ندهید.
Iran, Islamic Republic of
گل به خودی برجام نافرجام بود .
Iran, Islamic Republic of
....
با هوچی گری به هیچ جا نمی رسی پس بیخود هوچی گری نکن چون حقیقت چیز دیگریست
Iran, Islamic Republic of
باریکلا به تو که عجب اطلاعات خوبی داری!!!
راستی مواظب باش چشمت نزنند خخخخخه
وادادگی خاتمی در سال 78 و 88 و سر سپردگی خود
به عربهای ملخ خور و اروپاییها و امریکایی ها را ندیدی !!! اما بصورت مستند دیدی و شنیدی که احمدی نژاد چه هاااااااا کرد ؟!؟
خدا انشاالله هر چی آدم منافق و وطن فروشه در این مملکت هست را نابود کنه
مخصوصا" و مخصوصا" ممد خاتمی خائن را
هوچی گر مخالف رای و نظر مردمه
Germany
حقیقت در نتیجه انتخابات سالهای اخیره و هوچی گر مخالف رای و نظر مردمه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا سی برصفر!؟خخخ!
Iran, Islamic Republic of
لعن علی عدوک یا حسین / خاتمی و کروبی و میرحسین
Iran, Islamic Republic of
شعار 9 دی
با عملکرد و مدیریت فتنه گران
امروز زنده تر از هر روز
Iran, Islamic Republic of
لعن علی عدوه من مزید/// خاتمی و کروبی و میریزید
با مرگ گفتن مشکلتون بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
با مرگ گفتن مشکلتون بیشتر میشه سی بر صفر نتیجه این اهانتهاست
خخخ.
Iran, Islamic Republic of
سی بر صفر که خسارت محض شد.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه هر فحش و ناسزایی بی آبرویی اهانت کنندگان و از چشم ملت افتادنه
Iran, Islamic Republic of
سزاست ناسزا نیست
بر یزید و میرش لعنت
Germany
فحش بده برادر حتما عاقبت بخیر میشی
Iran, Islamic Republic of
برائت از منافقین باعث عاقبت به خیریست
شکستهای سریالی سالیان اخیر
Iran, Islamic Republic of
شکستهای سریالی سالیان اخیر گویای همه چیزه
سی بر صفر
Iran, Islamic Republic of
شکست سی بر صفر یعنی عاقبت بخیری؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جامعه در رابطه با محدودیتهایی که برای خاتمی وضع شده توجیه و اقناع نشده است بنابر این خیلی ها فکر میکنند محدودیتهای ایجاد شده فاقد وجاهت قانونی است وحس مظلوم نمایی ایجاد شده وموجب محبوبیت او در بین عده ای از مردم که کم هم نیستند فراهم کرده است ، خوبست اگر دلیل محکمه پسندی وجود داره برای روشن شدن مردم اعلام شود واگر هم ادله محکمی وجود نداره به مرور زمان از محدودیتها کاسته وحساسیتهای موجود از بین برود.
Iran, Islamic Republic of
هیچ محبوبیتی برای این ها در کار نیست
مدیریت فاجعه بار اصلاحات و گزینه های تَکرار عرصه را بر مردم تنگ کرده
اوج محبوبیت یعنی سید قلبها خاتمی
Iran, Islamic Republic of
اوج محبوبیت پیروزی پی در پی در انتخابات اخیره
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بعد از فتنه 88 منفور و مغضوب ملت و رهبری شد و حتی اجازه حضور در محضر رهبر معظم انقلاب را ندارد.
محدودیت محبوبیت آورد
Iran, Islamic Republic of
خیال میکردن با محدودیت برای خاتمی کارشون درست میشه ولی با ضربه ای که از مردم در انتخاباتهای اخیر خوردن فهمیدن محدودیت محبوبیت را بیشتر کرد
اینگونه کارها ضد خود عمل میکنه
Germany
الان که عهد بوق نیست که با حبس و حصر بتوان صداها را خاموش کرد اتفاقا اینگونه کارها ضد خود عمل میکنه همانگونه که سالهاست اینچنین است
Iran, Islamic Republic of
خوبه خودت تحلیل می کنی
خودت کامنت میدی دوباره
باز دوباره تحلیل می کنی
تهش هم یه عالم منفی دشت می کنی
ادامه بده
نا امید نشو
آخه تو مزدور تدبیر و امیدی
بیست و یک بر صفر و سی بر صفر واقعیتی انکار ناپذیره
Iran, Islamic Republic of
پیروزیهای غرور انگیز بیست و یک بر صفر و سی بر صفر واقعیتی انکار ناپذیره
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
....
چیزی که عیانه غضنفر شیرین بیانه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر شعور داشتید پیروزی لیست bbc و استعمار پیر رو جشن نمیگرفتید
Iran, Islamic Republic of
خلاصه جان کلام مقاله بالا،این است که در انتخابات آینده به تکرار میکنم جناب سکوت کننده فتنه توجه نکنند وبه کاندیداهای مورد نظر ایشان رای ندهند....
Iran, Islamic Republic of
دوباره با تکرار ایشان رای خواهیم داد و مملکت رو به دست اصولگراها و ویرانی نخواهیم سپرد ....
Iran, Islamic Republic of
ویرانی یعنی تورم 200 درصدی فعلی و قیمت های نجومی مسکن و خودرو و موبایل و غیره .
Iran, Islamic Republic of
...
تمامیت خواهان باید قبول کنن اقلیتن
Iran, Islamic Republic of
تمامیت خواهان باید قبول کنن اقلیتن چون سالهاست پشت هم شکست میخورن
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
تمامیت خواه سران فتنه هستن که سال 88 قصد کودتا داشتند و به آراء اکثریت تمکین نکردند .
کسانی که رای اکثریت را قبول نکنن
Germany
کسانی که رای اکثریت را قبول نکنن تمامیت خواه هستن اینکه کاملا واضحه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سی بر صفر یعنی میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مردم متوجه بشن که اصلاحات جز خسارت و بهم ریختن کشور چیزی نداشته
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ضربه مهمي كه خاتمي به ملت و مملكت زد چپوندن وزراي نيابتي مانند اخوندي در مسند قدرت است
باید قبول کرد همه مردم به این نظام به چشم واحد نمی نگرند...
سروش
Iran, Islamic Republic of
بجز کیهان کدام ارگان سفت و سخت موضوع خساراتی که اصلاح طلبان بابت انتخابات سال 88 به کشور زد را پیگیری کردید؟ یاد بگیرید اصلا به شهید اعتقاد ندارند، معلوم نیست یک بار هم قطعه شهدا رفته باشند یا نه، ببینید چطور جنجال ایجاد کردند بابت عملیات کربلا 4. مطالبه گر نیستید؟ مدام با بهانه اختیارات ما کم است، همه بودجه را نهاد های خاص می برند از پاسخگویی فرار می کنندچرا؟ چون ما مطالبه گری که مو را از ماست بکشد نیستم. چون استوار نیستیم در پاسخ پرسش های مان و...
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی ما از کیهانه
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی ما از روزنامه های زنجیره ای مثل آرمان و غیره است .
Iran, Islamic Republic of
با اين نفرتى كه از اين سيد نازنين داريد فقط به اعتبار خودتون لطمه وارد ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
سید نازنین ارزونیتون
انقلاب رو نمیدیم بهتون
Iran, Islamic Republic of
.....
سید محسن خط شکن
Iran, Islamic Republic of
...
کریمی
Iran, Islamic Republic of
بابا شما سالها فتنه فتنه کردین و از 9 دی گفتین اما مردم خوب حالیتون کردن که این خزعبلات فقط به درد در کوزه میخوره!
(رجوع به تمامی انتخابات بعد از فتنه (تقلب) 88
خخخ.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران در 9 دیماه سال 88 تو دهنی محکمی از جمعیت میلیونی مردم خوردند که تا ابد فراموش نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
پیروزیهای پشت سر هم
Germany
پیروزیهای پشت سر هم در سالیان اخیر نشون میده کی تو دهنی خورد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان! بنا به نقل قرآن اینجا مصداق کامل" اکثرهم لا یعقلون" ، و یا "اکثرهم لا یفقهون" هستند
Germany
برادر مفسر اکثریت ملت ایران که به جمهوری اسلامی رای دادن شعور نداشتن؟ این حرفای بی سر و ته رو از کجا آوردی؟
غضنفر هدیان گو
Iran, Islamic Republic of
به هزیون گویی افتاده این غضنفر
امير
Iran, Islamic Republic of
خاتمي اگر قرار باشه همين حالا هم كانديد رياست جمهوري بشه بالاي سي ميليون راي داره.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اگر عملکرد موفقی داشت در سال 84 باید جناب معین کاندیدای مورد حمایت ایشان رئیس جمهور می شد.
Iran, Islamic Republic of
بالای بیست و نه میلیون ، شایدم بالای هشتاد و نه میلیون ، شایدم بالای پشت بوم . آمار الکی دادن که هنر نمیخواد ، فقط رو میخواد که الحمدلله اصلاح طلبا حسابیش رو دارن
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
آفرین
خوب گفتی
این جماعت خود شیفته اصلاحات تو آینه که نگاه میکنن حضرت یوسف رو می بینند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر احمدی نژاد کاندیدا بشه 40 میلیون رای می آورد.
Iran, Islamic Republic of
۴۰۰میلیون رای دارد احمدی نژاد،نه ۴۰ میلیون!!!!
Germany
خاتمی اگر رأی داشت سال 88 میرحسین رو نمی انداخت جلو
مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اگه تایید صلاحیت بشه!!!!!!!!!!!!
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
Iran, Islamic Republic of
به به چه ادبی
Iran, Islamic Republic of
اگه ادب داشتن که وضعشون به این روز نمیرسید
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
ابعاد خیانت خاتمی و اصلاح طلب ها را فقط مرور زمان می تواند آشکار کند. تاریخ گواه است که جوانان برای دفاع از این کشور چقدر خون دادند و زحمت کشیدند و عده ای برای منافع مادی خود و احزابشان (با کمک تئوریسین های خارجی) به این مردم از داخل خیانت کردند. آقای خاتمی؛ خون شهدایمان گواهی خوبی است.در مکر و خیانت چه ها که نکردید.
ali
Iran, Islamic Republic of
جالبه سایت جهان یه مطلب در خصوص اصلاح طلبان می زنه بعد مخاطبین تکراری یه سری کامنت تکراری می زنند.بعد نتیجه می گیرند خودشان صد در صد مبرا از خطا هستند! خسته نشدید از این همه خود شیفتگی!!
Iran, Islamic Republic of
بعد از کجا فهمیدی مخاطبین تکراری هستن ؟ نکنه چون طرفداران زامبی مسلک اصلاح طلب همه اینکاره هستن ، بقیه رو هم مثل خودشون میدونن ؟
اصلا خودت بجای چند نفر داری مطلب مخالف میزنی و کلا مگه جز تو کسی هم هست که اینجا مطلب مخالف بزاره؟
چیزی که عیانه غضنفر شیزین زبانه
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهان نیوز لاقل حرفی ما رو منتشر می کنه
این چه وضع سانسور کردنه؟
Iran, Islamic Republic of
این چه وضع سانسور کردنه؟ تا فردا صبر میکنم اگه کامنتمو کامل پخش نکردین دیگه هیچ کامنتی نمیزارم چون معنی نداره ما بنویسیم و شما سانسور کنی
چیزی که عیانه غضنفر شیرین زبانه
Germany
خیلی قشنگ بود
فقط غضنفر شیرین بیان
Iran, Islamic Republic of
شیرین عسله این غضنفر
Iran, Islamic Republic of
بعضی وقتها فکر می کنم تسخیرکنندگان سفارت آمریکا در اول انقلاب نیز - که اکثرا از اصلاح طلبان بودند - نه امام را دوست داشتند و نه انقلاب را و با این کار در واقع دشمنی های آمریکا را به سمت و سوی حمله صدام به ایران و تحریم ایران هدایت کردند تا نظام نوپا از هم بپاشد. در سال 88 هم طور دیگری در پازل فروپاشی نظام بازی کردند. در برجام هم با یک تاکتیک دیگر بازی می کنند. و در مورد مسائل آینده نیز می توان روش آنها را رصد کرد. باید بعد از 40 سال در مورد برخی افراد این گروه افساد طلب و نیت آنها از جمله خود خاتمی و برادرش و حجاریان و موسی خوئینی ها و ... خوب تحقیق و بررسی شود.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
میخوای منفی نگیری این همه قاطی پاطی می نویسی؟
Iran, Islamic Republic of
فکرت مشکل داره ،حواست باشه کار دستت نده
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که چرا خاتمی از تریبون عمومی چیزی اعلام نکرده.
کدوم تریبون عمومی در اختیار وی قرار گرفت؟اصلا ایشون ممنوع الهمچی شد.
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
راي ما يك كلام اصلاحات والسلام.
Iran, Islamic Republic of
باشه تو این جزیره مرجانی اصلاحات برای خودت زندگی کن
از این جزیره ها که یک دونه ویلا میشه توش ساخت ها از اونا
جدیدا می فروشن
بخر حال کن
خخخ.
Iran, Islamic Republic of
برو خجالت بکش هادی ....
عبد خدا
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
....
فرشته
United Arab Emirates
...
سبزواري
Iran, Islamic Republic of
براي باطل بودن انديشه اصول گرها همين بس كه بخود اجازه ميدهند به مخالفين خود ناسزا بگويند وتنها خود را انقلابي بشمارند وانديشه خود را معيار حق وباطل بدانند
Germany
کسانی که فقط خود را حق میدانند و طرف مقابل را کفر بدون شکست شکست خورده و حذف خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
اقای سبزواری جان کلام همین است که شما گفتی ببیند چقدر اینها فحش وناسزا دادند مگر دیگران فحش دادن را یاد ندارند بهترین دلیل برای بی منطقی یک فرد ادبیات بی ادبانه اوست
Iran, Islamic Republic of
جناب سیزواری عزیز جایی که در آنجا فحش و ناسزا باشد از رحمت خدا خبری نیست و بدون شک باطل هستند
Iran, Islamic Republic of
این اصولگرایان میخواهند خود شان را معیار حق و باطل جا بزنند ولی سیاست جایی است که در آن نمی توان خود را حق مطلق دانست
Iran, Islamic Republic of
معیار حق و باطل فتنه 88 بود فتنه گران و سران فتنه اهل باطل هستن شک نکن.
شلمانی
United Kingdom
اگر نظام ما علوی است باید اجازه دهیم مطبوعات ورسانه ملی حرف همه را بزند،چرا امثال آقای خاتمی حق ندارند ازخودشان دفاع کنند،این ظلم و بی عدالتی است ونظام علوی چنین رفتاری ندارد،
Iran, Islamic Republic of
چون بی عدالتیست وقت رسانه های یک ملت را به یک منافق بدهند
بی عدالتی در حق خود حق است
ایشان اول آب بریزند روی اون جایی که میسوزه
منظورم آتش عاشورای 88 بود
اینا فقط یک بهانه بچه گانه است
Iran, Islamic Republic of
مگه شما کی هستین که به این راحتی تهمت میزنین؟ حالا چرا رسانه های مملکت دست شماها باشه؟ اینا فقط یک بهانه بچه گانه است
Iran, Islamic Republic of
ادبیات احمدی نزادی هاست کاری نمی شه کرد
United Arab Emirates
بابا14سال است که خاتمی از صحنه بکنار رفته پس چرا هنوز مردم این همه ناراضی هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلی ترین ضربه اینا به نظرمن از طریق اینستاگرامه . به راحتی دست ضد انقلاب وباز گذاشتن تا هرجوردلشون بخواد مردمو تحریک کنن سوال اینجاست چرا اینو فیلتر نمیکنن چرااااااا
Iran, Islamic Republic of
خدا ازش تگذره
عشق است خاتمی
Iran, Islamic Republic of
سید جان خاتمی قهرمان
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر این فتنه گر منافق .
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه این خاتمی فتنه گر رو. خدا ازش نگذره. ریشه فتنه اینه. خدا بزنتش.
Iran, Islamic Republic of
مرگ برخاتمی وهمه فتنه گران سبزخیانتکار