پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پرسپولیس و استقلال ۲۹۰ میلیارد تومان بدهی دارند

يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 662365
رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: وقتی دولت مصوبه مرداد سال 94 را لغو می‌کند یعنی اینکه عزم جدی برای واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی دارد.
پرسپولیس و استقلال ۲۹۰ میلیارد تومان بدهی دارند
به گزارش جهان نيوز، علی اشرف پوری‌حسینی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: امروز به همت اتاق بازرگانی جلسه‌ای برگزار شد و پیشکسوتان، هواداران و دانشگاهیان در این جلسه حضور پیدا کردند و در این جلسه با نقطه‌نظرات افراد آشنا شدیم. 

وی درباره اینکه آیا واقعاً قصد فروش سرخابی‌ها به بخش خصوصی وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اگر بنا نبود که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند دولت انگیزه‌ای برای لغو مصوبه مرداد سال 94 نداشت اما در آذر ماه سال 97 این دو باشگاه مجدداً به لیست خصوصی‌سازی برگشتند و این یعنی اینکه عزم راسخ برای این واگذاری وجود دارد. 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه سلطانی‌فر وزیر ورزش سال گذشته اعلام کرده بود تا پایان سال 96 امکان خصوصی‌سازی این دو باشگاه وجود دارد و حالا در سال 97 هم این مسأله مطرح شده، خاطرنشان کرد: سال قبل مصوبه سال 94 هنوز لغو نشده بود و به همین دلیل امکان واگذاری وجود نداشت اما با تلاش‌های آقایان روحانی و سلطانی‌فر و همچنین تلاش اعضای هیأت دولت 25 آذر سال 97 با واگذاری این دو باشگاه موافقت شد و مجوز آن صادر گردید. البته تردیدات و عیب‌هایی را می‌توان در این خصوص مطرح کرد که اصل کار زیر سؤال برود اما ما بنای جدی برای این موضوع داریم و این باری است که مجلس شورای اسلامی روی دوش دولت گذاشته است و امروز هم نماینده مجلس در این جلسه حاضر بود و گفت که به جز واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی به چیز دیگری فکر نکنید.

پوری‌حسینی در مورد اینکه این دو باشگاه اموال ندارند و چه چیزی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: در بحث واگذاری فقط حرف از برند نیست هر چند که شاید قسمت اعظم قیمت‌ها را برند آنها تشکیل دهد البته در لیست مالی و دارایی‌های این دو باشگاه دیدیم که خبری از ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های آنها نیست و دلیل آن را پرسیدیم که گفتند این دو باشگاه بدهی زیاد دارد و طلبکاران حکم بازداشت و حکم جلب دارند و اگر سند این مکان‌ها به نام باشگاه‌ها زده شود طلبکاران آنها را ضبط می‌کنند اما تلاش همه ما این است که ساختمان‌های مرکزی پرسپولیس و استقلال و ورزشگاه‌های آنها به لیست دارایی‌شان اضافه شود. 

وی ادامه داد: ما با مسئولان هر دو باشگاه هم جلسات مختلفی برگزار خواهیم کرد تا ابهامات را برطرف کنیم اما انتظار نداشته باشید که این واگذاری هیچ نقد و عیبی نداشته باشد، به هر حال نمی‌توان همزمان هم صفر را انتخاب کرد و هم یک را و باید یکی از آنها را انتخاب کنیم. از دید برخی شاید فروش دو باشگاه شاید عیب‌هایی داشته باشد و شاید از دید برخی‌های دیگر این واگذاری‌ها بی‌عیب و ایراد باشد اما ما باید عادت کنیم تا نظرات اکثریت را بپذیریم و این اطمینان را می‌دهم که دولت و سازمان خصوصی‌سازی به صورت جدی وارد این مسأله شدند.

پوری‌حسینی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که برخی فشارهای سیاسی باعث شود تا واگذاری صورت نگیرد، گفت: در همه واگذاری‌هایی که انجام نشده می‌توان ردپایی از برخی مسائل مثل مسائل سیاسی را دید اما عزم دولت این بار جزم است. 

وی در پاسخ به این سؤال که میزان بدهی این دو باشگاه چقدر است، افزود: این دو باشگاه بدهی‌هایی دارند که مجموع آن حدود 290 میلیارد تومان و یا اندکی بیشتر خواهد بود اما همه بدهی این نیست و احتمالاً بدهی‌هایی هم وجود دارد که به عنوان بدهی ذخیره به آن اضافه می‌شود البته من به صورت جداگانه مبلغ بدهی‌ها را نمی‌گویم. 

پوری‌حسینی درباره اینکه قیمت‌گذاری این دو باشگاه مشخص شده و اینکه قیمت هر باشگاه چقدر است، تصریح کرد: ما فعلاً در ابتدای راه هستیم و تصور می‌کنم که قیمت اولیه در نیمه دوم بهمن ماه مشخص خواهد شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *