شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فتنه ۸۸ عامل تحریم اقتصادی ایران بود

يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 662274
سردار سلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ عامل تحریم اقتصادی ایران بود، گفت: آمریکایی ها در همان سال اعلام کردند که اکنون فتنه شکست خورده و موقع تحریم است.
فتنه ۸۸ عامل تحریم اقتصادی ایران بود
به گزارش جهان نيوز، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: سال ۸۸ دشمنان می‌خواستند دستاورد‌های ملت و انقلاب را به پای خود قربانی کنند.

وی افزود: آن‌ها آشوب و ناامنی را در قلب سرزمینی آوردند که ملت قبل از آن توانسته بود تمرکز استکبار را در این سرزمین بر هم بزند و آن‌ها را در میدان‌های وسیع منطقه‌ای متوقف سازد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: اما فتنه گران دوباره زمینه اشتها آوری قدرت‌های بزرگ برای تمرکز در قلب این سرزمین بزرگ را فراهم کردند، آنان کاری کردند که در قلب همه آنانی که مرض و طمعی بود مجدد اشتهایشان تحریک شود و تصور کنند می‌توانند این ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک حادثه بسیار مرموز، خطرناک و ویرانگری بود، گفت: این حادثه هزاران میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضربه زد و به چهره مردم سالاری دینی نظام چنگ زدند، شیرینی یک انتخابات که در جهان بی سابقه بود را به کام مردم تلخ کردند، ملت ایران را در جهان تحقیر کردند، آشوب‌ها و فتنه‌ها در داخل این تصور را در قدرت‌های بیرونی به وجود آورد که ثبات در داخل کشور متزلزل شده است و دشمنان را به این طمع انداختند که می‌توانند به ملت ایران هجوم بیاورند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ خیانت آشکار و محاربه با ملت ایران از سوی سران فتنه و اصحاب آنان بود، ابراز کرد: ۹ دی ماه روزی است که ملت ایران آرزو‌ها و اهداف دشمنان را تشییع جنازه و پس از آن تدفین کردند و شکوه و عظمت ملت ایران را در جهان به نمایش گذاشتند و ایران حقیقی را به همه عالم نشان دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه فتنه تصویری از دشمنان و ۹ دی تصوری از تجلی شکوه این ملت بود، گفت: درود بر آنان که در آن روز آمدند تا همه تجربیات صدر اسلام و تجربیات ایران را دیگر تکرار نکنند، ملت ایران از تاریخ درس گرفته بودند و می‌دانستند هرگز نباید امام زمان خویش را تنها بگذارند تا حادثه مسجد کوفه، تنها ماندن امام حسن (ع) در میان سپاه دشمن و روز عاشورا مجدد تکرار نشود.

سردار سلامی ادامه داد: مردم می‌دانستند اگر به موقع و قوی عمل نکنند دوباره ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد و مستکبران بر شئون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این ملت حاکم خواهند شد بر همین اساس ملت همه تجربیات خود را در این روز به عرصه آورد و حماسه‌ای ماندگار را در تاریخ ایران به تثبیت رساند.

وی با بیان اینکه ۹ دی تاریخی ماندگار از مقاومت و ایستادگی ملت است، اظهار داشت: ملت ایران در حماسه ۹ دی در سراسر جهان درخشید و به قوت رهبر حکیمش نشان داد در همه حوادث اگر دنیای استکبار یا دیگر دشمنان هر فتنه‌ای را آغاز کنند خاتمه دهنده آن ملت ایران هستند و کسی که متحمل شکست می‌شود دشمن است؛ بنابراین هر تهدیدی را که علیه ملت ایران داشته باشند کسی که آن تهدید را خاموش می‌کند ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: اگر بخواهند تحریمی علیه ملت ایران وارد کنند پیروز واقعی این جنگ ملت ایران است و این سنت الهی است که نور الهی در سرزمینی که حق باشد خاموش نشود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ملت ایران توانستند همه زخم‌های ناشی از این فتنه بزرگ را ترمیم کنند و دوباره ارتفاع بگیرند، گفت: ملت ایران بعد از این فتنه تراز جهانی خود را ترفیع داد و شکوفه‌های پیشرفت در این کشور دمیده شد. امروز شما می‌بینید مقاومت‌های مردم ایران به کمک الهام بخشی رهبرمان به سایر بلاد اسلامی پاسخ داده است.

وی افزود: رهبر عزیز و بزرگوار امت اسلامی بزرگ‌ترین نقش را در طول این سال‌ها بر عهده داشتند و با همه پیچیدیگی‌ها و توطئه‌ها ملت را در نهایت حلم و شرح صدر هدایت کردند و امواج فتنه را با سفینه تدبیر خویش شکفاتند. ایشان با الهام بخشی‌های خود بذر آگاهی و ایمان را در ذهن و قلب ملت کاشتند و امروز می‌بینیم انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده و شاخه‌های آن در اقصی نقاط عالم دیده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ عامل تحریم اقتصادی ایران بود، عنوان کرد: مشاور امنیت ترامپ در همان سال اعلام کرد که اکنون فتنه شکست خورده و موقع تحریم است و از همان روز تحریم‌ها علیه ملت ایران آغاز شد و رنجی که امروز ملت ایران در زمینه اقتصاد می‌برند از همان فتنه ۸۸ است.

سردار سلامی با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه، گفت: نفوذی که نه حضور مستقیم نظامی بلکه نفوذ آرمان‌ها و اهداف است که منطقه را فرا گرفته است و روح استکبار ستیزی و مقاومت را در منطقه بیدار کرده و سبب شده بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره مستکبران نجات دهد.

وی ادامه داد: ما از امروز از مرز موازنه با دشمنان خودمان گذشته ایم و دیگر انتخاب گزینه نظامی مفهوم رایج در ادبیات سیاسی استکبار نیست، زیرا گزینه نظامی مفهومی مردود، باطل و ناممکن است و ایران به قدری در زمینه نطامی قدرتمند شده است که می‌تواند با اقتدار از آسمان، زمین و دریا راه را بر آمریکا و شرکای او ببندد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا امروز به زوال سیاسی و مسیر رو به رشد زوال اقتصادی و نظامی رسیده است، ابراز کرد: این سخن یک آرزو نیست یک واقعیت است بیشترین زوال، زوال عقل سیاسی و استراتژیک و تفکر راهبردی در آمریکا است که منابع عظیم و اندوخته‌های مادی را رهبران آمریکا در بیابان‌های این منطقه به هدر می‌دهند و بدون هیچ دستاوردی مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

سردار سلامی ادامه داد: جبهه استکبار امروز بهم ریخته و سرگردان و بلاتکلیفی یک واقعیت انکار ناپذیر در سردمداران آمریکایی است، آنان عکس اهداف و برنامه‌های خودشان باید عمل کنند، عهد نامه برجام را امضا می‌کنند و خود دوباره از آن خارج می‌شوند و این همان سرگردانی و نداشتن یک تفکر راهبرد سیاسی است.

وی بیان داشت: شکست‌های آمریکا به شدت این کشور را ضعیف کرده است، اما آن‌ها با همه این شکست‌ها بر ملت ایران متمرکز هستند و با تحریم اقتصادی و جنگ روانی می‌خواهند ایران را شکست دهند در حالی که ملت ایران آنان را در این جنگ جدید شکست خواهند داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مذاکره سیاست دشمن است، گفت: مذاکره وحدت کشور را نابود می‌کند و مقاومت تنها راه شکست دشمنان است. ملت ایران هرگز در هیچ میدان نابرابری شرکت نمی‌کند، ایران می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود کمر تحریم‌ها را بشکند. آنان تصور می‌کردند با تحریم می‌توانند پروژه تسلیم را پیش ببرند. هنر آمریکا شکست خوردن است.

منبع: رسا 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *