کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا ثروتمندان جهان خانه‌هایشان را از خشت می‌سازند

9 دی 1397 ساعت 9:33

معاون میراث فرهنگی کشور با تشریح اینکه چرا ثروتمندان جهان خانه‌هایشان را از خشت می‌سازند، از ایجاد شرایطی برای بازدید شبانه ارگ بم خبر داد و گفت: متاسفانه براثر فشارهای روزهای بعد از زلزله، بازار شهر بم به جای خشت با بتن ساخته شد.


به‌ گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، محمد حسن طالبیان در همایش ملی تخصصی زلزله در محل ارگ بم با تاکید بر اینکه زلزله سابقه تاریخی در بم دارد، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف ارگ تاریخی بم، بارها خراب و دوباره ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر شهری که بر اثر حوادث طبیعی تخریب شده دوباره در همان مکان احداث شده است، افزود: بدون شک نمی توانستیم شهر بم را به بهانه وجود گسل و احتمال وقوع دوباره زلزله در جایی دیگر بسازیم.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه "خشت بی گناه است" تصریح کرد: متاسفانه براثر فشارهای روزهای بعد از زلزله، بازار شهر بم به جای خشت با بتن ساخته شد.
طالیبان  با تاکید براینکه امروزه ثروتمندان جهان خانه هایشان را از خشت می‌سازند، تاکید کرد: خشت و گل، آرامش بخش هستند و گذشتگان به درستی می دانستند که چگونه از خشت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید از خشت به درستی استفاده شود، عنوان کرد: می توان با طراحی و ساخت صحیح از خشت به خوبی بهره برد.معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در طول 15 سال گذشته اقدامات خوبی در بم انجام شده است، افزود: در آینده ای نه چندان دور بم از عناصر اصلی گردشگری جهان خواهد بود.

طالبیان با بیان اینکه برنامه جامع نورپردازی اطراف و داخل ارگ تاریخی بم در حال تهیه است، گفت: با عملیاتی شدن این پروژه امکان بازدید شبانه از ارگ فراهم خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در بیشتر بناهای تاریخی جهان امکان بازدید در شب وجود ندارد، تصریح کرد: در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن این امکان برای مردم بم و گردشگران این منطقه ایجاد شود.

طالبیان با تاکید بر اینکه مرمت ارگ بم تجربیات و فواید زیادی به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از این تجربیات در سطح کشور و دنیا استفاده می‌شود.


کد مطلب: 662164

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/662164/چرا-ثروتمندان-جهان-خانه-هایشان-خشت-می-سازند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com