پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دلایل عدم تخصیص بسته حمایتی به بازنشستگان

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 661908
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از دلایل عدم واریز بسته حمایتی 200 هزار تومانی به حساب 2 میلیون ششصد هزار بازنشسته تأمین اجتماعی که زیر 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند، گفت.
دلایل عدم تخصیص بسته حمایتی به بازنشستگان
به گزارش جهان نيوز، اصغر بیات درباره عدم واریز بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی اطلاعات و آمار لازم را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است و در حال حاضر سازمان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته دارد که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه دولت افرادی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق بگیرند این بسته حمایتی به آنها تعلق خواهد گرفت ولی در حال حاضر هیچ‌گونه وجهی به حساب بازنشستگان ریخته نشده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، افزود: سازمان برنامه و بودجه ۳۸۳ میلیارد تومان برای بازنشستگان تأمین اجتماعی درخصوص بسته حمایتی تخصیص داده است و این در حالی است که باید ۵۳۰ میلیارد تومان تخصیص می‌داد و پولی که در حال حاضر به حساب ریخته به یک میلیون و ۱۹۰ هزار بازنشسته تعلق می‌گیرد و باید ۱۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز سازمان برنامه و بودجه اختصاص دهد.

وی گفت: در حال حاضر دیگر صندوق‌های بازنشستگی مرحله دوم این بسته حمایتی را دریافت می‌کنند ولی بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بسته اول را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که این بازنشستگان جز اقشار پایین و محروم جامعه محسوب می‌شوند و ما بازنشستگانی داریم که حتی کمتر از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند. بیات افزود: به محض اینکه این مبلغ پرداخت شود تمام سازوکار آن آماده است تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایتی به صورت نقدی به حساب بازنشستگان واریز شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آنها زیر ۳ میلیون تومان دریافتی دارند و این به آن معنا است که ۶۵ درصد بازنشستگان کمتر از ۳ میلیون تومان درآمد دارند.

بیات تاکید کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه مبلغ باقیمانده را پرداخت کند قطعاً با توجه به سازوکاری که تأمین اجتماعی مهیا کرده است بلافاصله این پول به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *