جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان بابلی چه بود؟

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 661874
سرپرست آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه دانش آموزان بابلی دچار مسمویت غذایی نشده اند،گفت: احتمال اینکه مسمومیت خارج از مدرسه به عنوان یک ویروس به دلیل حضور گاوداری در اطراف مدرسه وجود داشته باشد، وجود دارد.
ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان بابلی چه بود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، اسفندیار نظری، درباره مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز پیش دبستانی در بابل اظهار کرد: در مدرسه ابتدایی شهید علی‌پور روستای آهنگرکلا بخش گتاب شهرستان بابل، طی یک هفته اخیر ۲۰ دانش‌آموز با درد شکم، رنگ پریدگی و حالت تهوع به مدیر مدرسه مراجعه کردند که در روز چهارشنبه گذشته، مدیر مدرسه ضمن مراقبت‌های ویژه از این دانش آموزان، خانواده‌ها را در جریان گذاشت. 

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های انجام شده، اکیپ ۱۲ نفره شبکه بهداشت به محل اعزام شد، افزود: در این رابطه موارد وجود کلر در آب و خوراکی‌های بوفه مدرسه مورد آزمایش قرار گرفت که بوفه مدرسه به جز بیسکوبیت‌های تاریخ‌دار، مسئله مشکوکی مشاهده نشد. 

سرپرست آموزش و پرورش بابل در ادامه با اشاره به مجاورت یک واحد گاوداری در اطراف مدرسه، افزود: احتمال اینکه مسمومیت خارج از مدرسه به عنوان یک ویروس به دلیل حضور گاوداری در اطراف مدرسه وجود داشته باشد، وجود دارد.  مشکل این دانش‌آموزان به صورت سرپایی و با تزریق سرم  برطرف شد. 

نظری با بیان اینکه هیچگونه مسمومیت غذایی وجود نداشته و این شایعه را تکذیب می‌کنم، افزود: برای بررسی بیشتر و جلوگیری از سرایت این ویروس و اخذ جواب آزمایش، روزهای شنبه و یک‌شنبه را در این مدرسه تعطیل اعلام کردیم. 

سرپرست آموزش و پرورش بابل با بیان اینکه عامل بیماری هنوز مشخص نشده است، افزود: احتمال می‌دهیم وجود گاوداری عامل انتشار ویروس باشد؛ موضوع مجاورت گاوداری در اطراف مدرسه قبلاً به شبکه بهداشت شهرستان اعلام شده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *