سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بیش فعالی یکی از فراوان‌ترین اختلالات یادگیری

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 661853
یک روانشناس گفت: بیش فعالی یکی از فراوان‌ترین اختلالات حرکتی کودکان با نارسایی ویژه در یادگیری است.
بیش فعالی یکی از فراوان‌ترین اختلالات یادگیری
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر حسنعلی ویسکرمی اظهار کرد: در بین اختلالات عصبی-رشدی دوران کودکی، یکی از شایع‌ترین اختلالاتی که تشخیص داده می‌شود، اختلال یادگیری خاص است.

وی ادامه داد: اختلال یادگیری خاص، نقص در مهارت‌های تحصیلی عمومی محسوب می‌شود و مشکل قابل توجهی در زمینه پیشرفت تحصیلی، عملکرد شغلی و یا فعالیت‌های روزمره زندگی فرد ایجاد می‌کند.

ویسکرمی اضافه کرد: اصطلاح نارسایی در یادگیری به وسیله روان‌شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که متخصصان پزشکی اختلال یادگیری را ترجیح می‎دهند.

این روانشناس گفت: کودکان با مشکل اختلال یادگیری گروه ناهمگنی را تشکیل می‌دهند که ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارند اما باید در نظر داشت که همه کودکان با نارسایی در یادگیری ممکن است تمام این ویژگی‌ها را نداشته باشند و در عوض بعضی از افرادی که نارسایی ویژه در یادگیری ندارند ممکن است بعضی از این ویژگی‌ها را داشته باشند. از این جهت که هر کودکی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای خود است امکان دارد فقط بعضی از این ویژگی‌ها در او وجود داشته باشد.

ویسکرمی یادآور شد: تکرار خود به خودی و غیر عادی رفتار که ممکن است تقریباً در تمام رفتارهای بیانی مانند صحبت کردن، نوشتن، خواندن، ترسیم کردن و اشاره کردن وجود داشته باشد در بعضی از کودکان با نارسایی ویژه در یادگیری مشاهده می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *