جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

باد و باران شدید کشور را فرا می گیرد

پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 661679
با ادامه فعالیت سامانه بارشی، از ‌بعدازظهر امروز دامنه فعالیت این سامانه به تدریج به جنوب‌ غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد.
باد و باران شدید کشور را فرا می گیرد
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نواحی غرب و شمال غرب، شاهد بارش باران و وزش باد هستیم و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف وجود دارد.

از ‌بعدازظهر امروز دامنه فعالیت این سامانه بارشی به تدریج به جنوب‌ غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد.

روز جمعه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب کشور بارش به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب بوشهر و برخی نقاط مرکزی کشور گسترش می‌یابد. 

روز جمعه‌ بارش باران، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین  بارش برف درمناطق سردسیر و ارتفاعات در استانهای خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد،کرمانشاه، لرستان، همدان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، مرکزی و بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان و البرز مرکزی در ارتفاعات شمال استانهای البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

از این رو به هموطنان در استان‌های فوق توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و همچنین  به مسافرانی که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی برف‌‌گیر را دارند، وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

فردا با شمالی‌ شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

روز شنبه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فقط در نوار شمالی کشور بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه فوق از شمال‌ شرق کشور خارج می‌شود.

روزهای جمعه و شنبه سواحل دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران و اوایل شب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 3 درجه است.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و اصفهان با دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز یکم دی ماه سال جاری 91.4 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش درسال گذشته در این بازه زمانی 28.4 میلیمتر بود. بنابراین بارش سال جاری 221.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

‌میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 61.1 میلیمتر بود، بارش سال جاری 49.6 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سیزدهم سال زراعی متعلق به منطقه جوانرود در استان کرمانشاه به میزان 83.1 میلیمتر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان 29.1 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 6.2 درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *