کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«کارگزار باوفا» در جمهوری اسلامی کیست؟

8 دی 1397 ساعت 9:49

نگاهی به فعالیت های سیاسی مرحوم آیت الله شاهرودی به خوبی دلایل دریافت ترکیب زیبای کارگزار باوفا را مشخص می کند.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: عنوانی که رهبرانقلاب در پیام خودشان برای درگذشت آیت الله شاهرودی به ایشان نسبت دادند، کارگزار باوفای مهم ترین تشکیلات جمهوری اسلامی بود. شاید در ابتدا این سوال پیش بیاید که استفاده از این عنوان برای آیت الله شاهرودی به معنای بی وفایی سایر کارگزاران و طعنه به آنان است!؟ اما آن چیز که می توان از بیان حکیمانه رهبرانقلاب برای انتساب این عنوان برداشت نمود شاخصه های این عبارت است که باید اختصارا بدان پرداخت.

درحقیقت ممزوج شدن «کارگزاری» با مقوله «وفا» هرچند برای خیلی از مسئولان رخ می دهد اما برای خیلی ها هم رخ نمی دهد و حتی اگر رخ دهد شاید در یک بازه زمانی موقت به منصه ظهور برسد. بهترین شاخص برای فهم خوب این موضوع، بررسی رفتار همان کسی است که این عنوان را نه در زمان حیات که به هنگام جدا شدن روح از جسمش دریافت کرد تا شائبه هرگونه تصوری از بین رود.

نگاهی به فعالیت های سیاسی مرحوم آیت الله شاهرودی به خوبی دلایل دریافت ترکیب زیبای کارگزار باوفا را مشخص می کند. به فرض فاکتورگیری از خدمات آیت الله شاهرودی پیش از سال 78، پذیرش مسئولیت دستگاه عریض و طویل قضایی به عنوان یک قوه از سه قوه حاکمه جمهوری اسلامی در سال حساس 78 و ادامه این مسئولیت تا سال 88، حضور مستمر در مجلس خبرگان، حضور در شورای نگهبان، ریاست هیئت عالی حل اختلاف قوا، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و... که هرکدام از اینها در بازه های زمانی مختلف و بعضا همزمان انجام شده، سرفصل هایی از خدمات گسترده و برجسته ایشان بوده است.  

لازمه دریافت این عبارت افتخارآمیز در مرحله اول اعلام آمادگی برای حضور در تمام صحنه های مورد نیاز نظام اسلامی است که البته این اعلام آمادگی پیش نیازهایی به نام آمادگی درونی از بعد سطح اعتقادی، علمی، تقوا و... نیاز دارد.  در مرحله دوم و پس از اعلام آمادگی، نکته مهم تر آن است مسئولیت محوله به نحو احسن انجام شود که همین حسن انجام کار خود شاخصه هایی نظیر انقلابی گری، روحیه جهادی، نگاه مسئولانه، دوری از جناح بازی، پرهیز از جنجال سیاسی، خودداری از اسارت در جایگاه و... دارد. اموری که نسبتا به طور کامل در سیره رفتاری آیت الله شاهرودی به ظهور و بروز رسید. مقایسه این شاخص ها با رفتار برخی کارگزاران کنونی و پیشین هم به فهم این موضوع کمک بیشتری می کند و نشان دهنده آن است رهبرانقلاب، حکیمانه، عنوان معنوی و البته بسیار مهم «کارگزار باوفا» را به ایشان اعطا کردند.


کد مطلب: 661500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/661500/کارگزار-باوفا-جمهوری-اسلامی-کیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com