چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۷

برای خلع سلاح ماموریت دارند؟!

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 661212
مدیرانی که بودجه دفاعی کشور را در لایحه بودجه 98 به نصف کاهش داده اند، ادامه همان فکر منقرضی هستند که می گفت روزگار فردا روزگار گفتمان و مذاکره است نه موشک.
به گزارش جهان نيوز، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

مدیرانی که بودجه دفاعی کشور را در لایحه بودجه 98 به نصف کاهش داده اند، ادامه همان فکر منقرضی هستند که می گفت روزگار فردا روزگار گفتمان و مذاکره است نه موشک. همان ها که بر خلاف واقعیت ها گفتند آلمان و ژاپن پیشرفت کردند چون پس از شکست در جنگ جهانی، بودجه نظامی را کم کردند!

آقای هاشمی گفته بود "اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌های‌شان آزاد شد و به‌دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است"!

بر خلاف این ادعا و طبق اعلام موسسه تحقیقات صلح استکهلم،  آلمان و ژاپن در سال 2015 در رده بالای اختصاص بودجه نظامی در جهان بوده‌اند. ژاپن با اختصاص 40.9 میلیارد دلار (طبق اعلام موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک) در سال 2015 در رتبه هشتمین کشوری قرار گرفت که بیشترین بودجه نظامی را در جهان دارد.

پس از ژاپن نیز، کشور آلمان با اختصاص 36.7 میلیارد دلار در رتبه نهم قرار گرفته که حدوداً 4 برابر بیشتر از  بودجه دفاعی ایران (قبل از کاهش فعلی بودجه دفاعی کشورمان به نصف!) بوده است.

بر اساس فهرستhttps://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2034rank.html
که هزینه‌های نظامی کشورها را طبق درصد تولید ناخالص داخلی کشورها درج کرده، کشورمان قبل از اقدام اخیر و عجیب دولت، با یک و 7 دهم درصد، در رده 93 دنیا قرار داشته است.

هم‌اکنون کشورهایی مثل امارات، ترکیه، عراق و حتی رژیم صهیونیستی بودجه‌های به‌ مراتب بالاتری نسبت به ایران دارند. کشورهایی مثل کویت، قطر و اردن هم که بسیار کوچک هستند نیز،  به تناسب جمعیت و وسعتی که در برابر ایران دارند، بیشتر از ایران بودجه دفاعی به نیروهای مسلح خودشان تخصیص داده‌اند.

ما با توانمندی نظامی توانستیم مقر دو گروهک تروریستی داعش و حزب دموکرات را پس از اقدامات تروریستی شان علیه ایران، با موشک منهدم کنیم. و ابهت ناو آمریکایی را که برای قدرت نمایی به خلیج فارس آمده بود، با همین اقتدار فرو ریختیم. ما جزو رکودداران پایین ترین بودجه های نظامی در منطقه هستیم. کسانی که مدام سایه تهدید و جنگ را مدام پررنگ می کنند و مردم را می ترسانند، چرا به بودجه دفاعی که می رسند، با تهور و بی خردی تمام، آن را به نصف کاهش می دهند؟

آنها نفوذ زده اند؟ یا ماموریت خلع سلاح و خود تحریمی و خود تضعیفیی دارند؟ یا کلا از مرحله پرت هستند و نمی فهمند؟! اگر این سومی است، چرا  بر بودجه ریاست جمهوری و برخی محافل دولتی مشابه اضافه می کنند؟ به قول معروف، اگر اهل غش کردن در تعزیه هستند، چرا همیشه سمت زنانه غش می کنند؟ چرا تصمیم گیری و تصمیم سازی ها یشان، غالبا و تصادفا! هم پوشان با نقشه دشمن در می آید؟

آیا این طیف شهادت ندادند و اعتراف نکردند مذاکره با آمریکای بدعهد، دیوانگی است؟ پس چرا همچنان با منطق خسارت بار خود تضعیفی و کاهش توان دفاعی به موازات دیپلماسی  التماسی زمین خورده رفتار می کنند؟! 
  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسئولین باید به مردم پاسخگو باشند.
به یاد صحبت رهبر عزیز افتادم که چندی پیش فرمودند: مراقب مساله نفوذ در کشور باشید!!!!!!
به هوش باشید و بیدار لطفا!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که وقتی جدول بودجه رو که خود دولت منتشر کرده با سال قبل مقایسه میکنی تمام قسمتهایی که مربوط به خرج دفتر و مشاوره و بریز و به پاش خود نهاد ریاست جمهوری و معاونین و مشاوران و معاون اول هست در بعضی موارد تا سه برابر افزایش داشته . حتی مراکز فرهنگی هم در بعضی موارد تا یک سوم کاهش داشته ولی فقط و فقط بودجه ریاست جمهوری و اطرافیانش افزایش شدید داشته
Iran, Islamic Republic of
سال گذشته کل بودجه نظامی 2 درصد از کل بودجه کشور بود و همون هم کامل اختصاص نیافت و توی همون سال گذشته بودجه نهاد ریاست جمهوری و کلیه زیر مجموعه های خود نهاد به غیر از بودجه وزارتخانه ها مستقل هستند 5 درصد کل بودجه کشور بود ولی امسال بودجه دفاعی 1 درصد کل بودجه شده و بودجه نهاد ریاست جمهوری بدون هزینه کلیه زیر مجموعه حدود 7 درصد کل بودجه درخواست شده ....
Iran, Islamic Republic of
بودجه خود نهاد ریاست جمهوری از کل بودجه دفاعی کشور بیشتره
Iran, Islamic Republic of
این فقط یه پیغام داره اونم اینکه دولت نتونست برجام منطقه ای رو تو پاچه مملکت کنهو سپاه و ارتش رو خلع سلاح کنه حالا داره اینجوری انتقام میگیره تا غربیها از دولت اصلاح طلب تدبیر و امید ناراحت نشن و ویزاها و اقامتهای خودشون و خانواده هاشون مشکل نخوره!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
... علی برکت ا...!!