جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در لایحه بودجه اختصاص یافت

بودجه ۱۱۴ میلیاردی برای صدور کارت ملی هوشمند

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 661143
بر اساس لایحه بودجه، دولت ۱۱۴ میلیارد ریال برای صدور کارت ملی هوشمند اختصاص داده است.
بودجه ۱۱۴ میلیاردی برای صدور کارت ملی هوشمند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ در لایحه بودجه سال 98 که صبح امروز توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، مبلغ 114 میلیارد و 110 میلیون ریال برای صدور کارت ملی هوشمند با هدف تأمین تجهیزات و نرم‌افزار سازمان ثبت احوال کشور در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در بودجه پیشنهادی دولت 35 میلیارد و 522 میلیون ریال نیز برای تعمیرات اساسی ساختمان‌های ستادی سازمان ثبت احوال کشور و همچنین 581 میلیارد و 72 میلیون ریال برای گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات این سازمان در نظر گرفته شده است.

در جدول مربوط به درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، در حوزه کسب درآمد از محل ثبت‌نام و صدور کارت‌های هوشمند ملی، مبلغ 300 میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است.همچنین مبلغ 110 میلیارد تومان نیز برای درآمد حاصل از صدور گواهینامه‌های هوشمند پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درخصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند با بدنه کاملا ایرانی گفته است: مطالعات صدور کارت‌های تولید داخل پیش از سال 97، آغاز شد و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری این موضوع در سال 97، به‌صورت ویژه مورد توجه بوده و در واقع تولید کارت داخل توسط چاپخانه دولتی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است در دستور کار قرار گرفت، بنابراین از این پس تولید کارت‌های هوشمند با استفاده از کارت‌های تولید داخل خواهد بود ضمن اینکه تأکید شده است که کیفیت کارت‌های تولید داخل همانند کارت‌های قبلی باشد.

ابوترابی ادامه داد: البته طبق توافقی که صورت گرفته بود قرار بود پیش‌تولید اول کارت‌های تولید داخل از شهریور ماه انجام شود و در این زمینه نیز کارت‌هایی صادر شد اما با توجه به ایراداتی که گرفته شد مجدداً قرار شد این ایرادات برطرف شود و طبق آخرین رایزنی‌هایی که انجام دادیم این ایرادات گرفته شده و به‌زودی کارت‌های تولید داخل در چرخه استفاده کارت‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در کارت‌های تولید داخل نیز سعی شده است نوع طراحی و شکل و همچنین محتوا تغییری نسبت به مشابه خارجی نداشته باشد و امیدواریم قبل از پایان سال تولید انبوه آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *