پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کانادا همچنان به عربستان سلاح صادر می‌کند

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 661073
یک رسانه کانادایی فاش کرد که علی‌رغم تیره بودن روابط میان عربستان و کانادا اما همچنان صادرات سلاح این کشور به ریاض ادامه دارد.
کانادا همچنان به عربستان سلاح صادر می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه کانادایی "گلوپ اند میل" در گزارشی نوشت که روز یکشنبه یک محموله از خودروهای زرهی سنگین برای ارسال به عربستان بارگیری شد.طبق گزارش این روزنامه، کشتی حامل این خودروهای نظامی درست یک روز پس از تظاهرات ده‌ها تن از شهروندان کانادا علیه مداخله عربستان در جنگ یمن راهی عربستان شده است.

معترضان کانادایی با در دست داشتن پلاکارت‌هایی در این تظاهرات نسبت به جنگ یمن ابراز نگرانی کردند.گلوپ اند میل در ادامه گزارش خود نوشت: عربستان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و افزایش نگرانی‌های نسبت به مداخله این کشور در جنگ یمن، تحت مراقبت بین‌المللی شدیدتری قرار گرفته است.

معامله بزرگ
شعبه شرکت آمریکایی جنرال داینامیکس در کانادا که یک شرکت مهندسی هوافضا آمریکایی سازنده ادوات نظامی است، طبق قراردادی با عربستان قرار است که ۷۴۲ خودروی زرهی به ریاض تحویل دهد.

در همین راستا، سخنگوی جنرال داینامیکس در گفت‌وگو با گلوپ اند میل گفته است که این شرکت اجازه صادرات این خودروها به عربستان را دارد و اجرای این قرارداد مستلزم پایبندی به موعد تعیین شده برای بارگیری این خودروها است.

این درحالی است که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود، دولت وی به دنبال راهی برای خروج از توافق تسلیحاتی ۱۳ میلیارد دلاری با عربستان است و از مجوزی که به شرکت جنرال داینامیکس مبنی بر تحویل خودروهای ذرهی به ریاض داده، صرف نظر کرده است.

اظهارات ترودو نشان می‌دهد که لحن وی در برابر عربستان تند شده است، چراکه وی پیشتر گفته بود مجازات شدیدی برای پاره کردن این توافق ۱۳ میلیارد دلاری بابت فروش خودروهای زرهی به عربستان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *