چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تقویت کننده‌های مثبت، عوامل ارضای انگیزاننده‌ها

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 661033
یک روانشناس گفت: تشویق و انگیزش، رابطه‌ای تنگاتنگ داشته، تقویت کننده‌های مثبت، عوامل ارضای انگیزاننده‌ها به شمار می‌آیند.
تقویت کننده‌های مثبت، عوامل ارضای انگیزاننده‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمدعلی سپهوندی اظهارکرد: یکی از عوامل تأثیرگذار بر انگیزش پیشرفت و به تبع آن پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، آگاهی از راهبردهای خودنظارتی، وابستگی نبودن به برخی منابع، منابع کمک آموزشی و والدین و همچنین کاربرد فعال راهبردهای انگیزشی، انتخاب راهبردهای شناختی و راهبردهای یادگیری مناسب برای رسیدن به هدف است.

وی ادامه داد: انگیزه پیشرفت، تمایل فرد برای رسیدن به اهدافی مشخص است و این اهداف ممکن است گرفتن نمره الف در ریاضی باشد یا صعود به قله یک کوه، به هر حال انگیزه روانشناختی فراگیر است و بر انواع فعالیت‌هایی که برای فرد اهمیت دارند، تأکید دارد.

سپه‌وندی افزود: شخص آینده‌نگر برای رسیدن به هدف‌های نهایی از راهبردهای شناختی استفاده می‌کند که بر گام‌های تدریجی استقرار بوده، به جای توجه به ارزش آنی، بر اهداف دور متمرکز است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشرفت دانش‌آموزان در مدرسه و در بزرگسالی نه تنها به توانایی‌های آنان، بلکه به انگیزش، نگرش و سایر مسائلی که در موفقیت دخالت دارند، بستگی دارد، هر گاه عوامل برانگیزاننده، برای دانش‌آموزان مهیا شوند، سطح یادگیری بالا رفته، به همان نسبت، میزان موفقیت افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: تشویق و انگیزش، رابطه‌ای تنگاتنگ داشته، تقویت کننده‌های مثبت، عوامل ارضای انگیزاننده‌ها به شمار می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *