پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازگشت بیش از ۴ میلیون آواره سوری به کشور خود

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 661009
کمیته عالی امدادرسانی سوریه گزارش داد که تا 29 آذر ماه گذشته چهار میلیون و 200 هزار آواره سوری به کشور خود بازگشته‌اند.
بازگشت بیش از ۴ میلیون آواره سوری به کشور خود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کمیته عالی امدادرسانی سوریه گزارش‌هایی درباره شمار آوارگانی که به این کشور بازگشته‌اند و تعداد مراکز اسکان ارائه کرد.

این کمیته اعلام کرد که تعداد شهروندان سوری که در همه استانها تا تاریخ ۲۰/۱۲/۲۰۱۸ (۲۹ آذر ۱۳۹۷) به این کشور بازگشته‌اند به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

پایگاه خبری «العهد» لبنان به نقل از این کمیته گزارش داد که تعداد کسانی که در داخل سوریه آواره شده بودند، به دو میلیون و ۹۱۹ هزار نفر کاهش یافته است.کمیته عالی امدادرسانی سوریه در ادامه اعلام کرد که تعداد مراکز اقامت و اسکان موقت به ۲۰۲ مرکز دولتی در استان‌های مختلف سوریه رسیده است و ۶۵ هزار و ۲۴۵ نفر در این مراکز حضور دارند.

درباره کمک‌های انسان‌دوستانه توزیع شده در استانهای سوریه، این کمیته گزارش داد که این کمک‌ها از آغاز سال ۲۰۱۸ تا به امروز به بیش از سه میلیون و ۶۳۹ هزار بسته غذایی، ۸۱۹ هزار و ۵۸۷ بسته بهداشتی و یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۲۵۵ عدد پتو رسیده است.

کمیته مذکور در ادامه اعلام کرد که با نهادهای بین‌المللی و غیر دولتی در حال اجرای چند طرح و ترمیم منازل آسیب دیده است.در سال ۲۰۱۸ نیز ۲۶ مرکز اقامت موقت احداث و هفت هزار و ۵۵۴ منزل آسیب‌دیده تعمیر شده است و ۳۷ هزار نفر در این منازل حضور دارند.

این در حالی است که پس از پاکسازی مساحت زیادی از سوریه و برقراری امنیت و ثبات به آن، روند بازگشت آوارگان سوری از کشورهای مختلف به کشور خود همچنان ادامه دارد.

بیشترین آمار آوارگانی که به سوریه بازگشته‌اند از اردن و لبنان است و روز گذشته نیز ۱۰۲۴ نفر از اردن و لبنان وارد سوریه شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *