جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله مرگبار به دو ساختمان دولتی در کابل

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 660979
وزارت کشور افغانستان اعلام کرده است که در حمله به دو ساختمان دولتی در شهر کابل دست‌کم ۲۸ نفر از جمله یک زن و یک مامور پلیس کشته شده‌اند.
حمله مرگبار به دو ساختمان دولتی در کابل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت افغانستان نیز اعلام کرده که در حمله دیروز ۴۳ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

نجیب دانش، سخنگوی این وزارت‌خانه می‌گوید که این حمله در ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت کابل با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده آغاز شد؛ یکی از مهاجمان خودروی انتحاری را منفجر کرد و سه نفر آنها وارد ساختمان‌های وزارت فواید عامه شدند.
وزرات کشور تایید کرده است که هر سه مهاجم، پس از حدود هفت ساعت درگیری، کشته شده‌اند. به گفته این وزارت‌خانه، این واقعه به زخمی شدن حداقل ۲۰ نفر از جمله دو مامور پلیس منجر شده است.

منابع دولتی می‌گویند نیروهای امنیتی بیشتر از ۳۵۰ نفری را که در در این ساختمان‌ها گیر افتاده بودند، آزاد کردند.انفجار اول دقیقا زمانی رخ‌داد که کارمندان در حال بیرون شدن از این وزارت بودند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

کابل در یک ماه اخیر شاهد چندین حمله انتحاری بود. حدود دو هفته پیش کاروان نیروهای امنیتی در کابل مورد هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۲ نفر کشته شدند.

قبل از این نیز یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی شرکت امنیتی پیمانکار جی۴اس (G۴S) در شرق کابل منفجر و بعد مهاجمان به این شرکت حمله کردند. دراین حمله یک مامور قراردادی بریتانیایی و چهار خارجی دیگر در میان ۱۰ نفر از کشته شدگان بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *