چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۳۸

واکنش رحیم پور به تحریف سخن امام درباره اسرائیل

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 660903
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه، گفت: اینکه می گویند امام نگفته اسرائیل باید از بین برود دروغ و تحریف سخنان امام است.
واکنش رحیم پور به تحریف سخن امام درباره اسرائیل
به گزارش جهان نيوز،  حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بررسی مقاومت مردم مظلوم یمن که با عنوان «انسانیت در خون» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: مردم مظلوم یمن امروز در حال قتل عام هستند و تحت بدترین شرایط زندگی می‌کنند. آنها زیر بمباران عوامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و عوامل منطقه‌ای آنها و سایر جنایتکاران هستند و آنها چون خودشان اهل جنگ نیستند ده‌ها گروه جنایتکار را استخدام کردند و به جان ملت مظلوم یمن ریختند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قطعنامه سازمان ملل تائید شد و آنها هم امضا کردند ولی شدیدترین بمباران‌ها ادامه دارد. امروز با دلارهای نفتی جهان شعار «اشدو علی الیمن» دارد محقق می‌شود و 160 هزار انسان بی‌گناه فقط به خاطر نداشتن غذا و دارو جان سپردند و هزاران نفر آواره شدند.

رحیم‌پور ازغدی‌ اعلام کرد:‌ امروز حدود 10 میلیون کودک در یمن در معرض بیماری وبا قرار دارد، 60 درصد مردم یمن غذا برای خوردن ندارند و 80 درصد به کمک‌های فوری و حیاتی احتیاج دارند. 58 درصد مردم آب آشامیدنی مناسب ندارند و سازمان ملل اعلام کرده بیش از 16 میلیون یمنی آب آشامیدنی مناسب ندارند.

وی تاکید کرد: حدود 15 میلیون یمنی از نظر بهداشت در وضعیت مناسبی قرار ندارند، 8 میلیون ونیم از حداقل امنیت غذایی محروم هستند و بین 11 تا 15 درصد مردم سوء‌تغذیه شدید دارند و 3 هزار و 600 کودک تاکنون قتل عام شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جنایاتی که در یمن صورت گرفته و موجب نابودی زیرساخت‌های این کشور شده، گفت:‌مردم یمن با دستان خالی در برابر قدرت و ثروت مردم منطقه و در راس آن رژیم خبیث آل سعود ایستادگی ،کردند. سنی و شیعه، شافعی و زیدی همه در کنار هم شعار مرگ بر آمریکا،‌مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند، روحیه و طرز تفکر آنها مانند نیروهای بسیجی ما در زمان جنگ است و تاکنون هم نزدیک به 8400 اسیر گرفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی‌ ادامه داد:‌مردم یمن به خصوص انصارالله یک قدم از شعارهای اصیل و انقلابی خود عقبنکشیدند و یک ذره شک و تردید در روحیه جهادی آنها به وجود نیامده و صریحا می‌گویند دشمن اصلی ما آمریکا و انگلیس است.

وی گفت: اگر می‌خواهید معنی حقوق بشر غربی را بدانید سری به یمن بزنید تا ببینید چه خبر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یمن در تاریخ اسلام و ایران نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته و در اخبار آخرالزمان هم بسیار تعیین کننده خواهد بود. کسانی که جنبش مقاومت یمن را رهبری می‌کنند تمام زیر 40 سال دارند و 4 سال است که کشور را اداره کرده‌اند.حتی اگر بگوییم از برخی ما در اداره کشور موفق‌تر بوده‌اند، بی‌راه نگفته‌ایم.

رحیم‌پور ازغدی‌ تاکید کرد: قیام مردم یمن قیام صد در صد مشروع هم به لحاظ اسلامی و هم به لحاظ قوانین خود یمن و هم به لحاظ قوانین بین‌المللی است و در جوانان یمنی اثری از ترس و تردید دیده نمی‌شود و می‌گویند ما تا آخر ایستاده‌ایم. این مقاومت‌ها چیزی شبیه معجزه است و اغلب هم با پیروزی روبرو شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی شایعات تصریح کرد: مردم یمن معطل پول ایران نیستند و ایران هم پولی در یمن خرج نکرده رابطه مردم یمن و ایران رابطه هزار ساله است ما معتقدیم باید به مردم یمن حق انتخابات داده شودو همه اشغالگران باید یمن را ترک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌یمن یکی از ثروتمندترین کشورهاست ولی آن را به این روز انداختند. یمنی‌ها رهبری صالح، جوان، انقلابی و هوشمند دارند که تاکنون بارها امتحان پس داده است. صبر، قدرت، مقاومت و مدیریت و قدرت جهادی مردم یمن بی‌نظیر است. امروز یمن تحریم است نه اینجا که آخرین مدل‌های لوازم آرایش و گرانقیمت‌ترین ماشین‌های دنیا وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی‌ با بیان اینکه جنگ یمن فرسایشی شده و الان صحبت از شکست عربستان است، گفت: سعودی‌ها و صهیونیست‌ها مشترکا برای قتل مردم یمن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ برخی می‌گویند یمن به ما چه «مربوط» است ولی ما باید در مورد یمن به طور جدی فکر و برنامه‌ریزی کنیم. یمن یکی از بزرگترین تمدن‌های تاریخ است. به یمن به عنوان یک کشور حاشیه و فقیر نگاه نکنید. یمنی‌ها جزو ثروتمندترین مردم در تاریخ بوده‌اند و اولین حکومت اسلامی در خود مدینه اعرابی بودند که ریشه یمنی داشتند. در یمن شیعیان و اهل سنت همه عاشق اهل بیت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند امام نگفته که اسرائیل باید از بین برود، گفت: این چنین حرف‌هایی دروغ و تحریف است. امام گفت اسرائیل باید از بین برود.

رحیم‌پور ازغدی‌ گفت: اینکه می‌گویند از ایران موشک به یمن می‌برند،‌درست نیست. بنده شخصا از یمنی‌ها پرسیدم  و آنها گفتند که ما خودمان اینها را می‌سازیم، آنها خودشان از نظر علمی قوی هستند. البته هر جای دنیا اتفاق می‌افتد عده‌ای می‌گویند ایران کرده است. البته ایدئولوژی انقلاب اسلامی تاثیر داشته است.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی‌ها و سکوت برخی رسانه‌ها و جریان‌ها به کشتار مردم یمن گفت:  متاسفانه هزاران نفر در یمن قتل عام شدند و مردم به سختی زندگی می‌کنند. ولی برخی رسانه‌ها و افراد سکوت کرده‌اند و هیچ کدام برای مردم یمن شمع روشن نمی‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود:‌ امیدواریم دانشگا‌ه‌ها، حوزه‌های علمی، سازمان‌های مردم نهاد در ایران و سایر کشورها فعال شوند و صدای مظلومیت مردم یمن را به همه دنیا برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رحیم پور ایااین دفاع مقدس یابردن فضای کشوربه دوران جنگ فقط واسه ماطبقه متوسط به پایینه؟؟
فکر نمیکنی الان وقت این حرفانیست؟
اون موقع شرایط فرق میکردالان شرایط فرق می‌کنه مسولین ومردم یکی بودن اماالان نه مسولین مث اشرافیان زندگی میکنن بجزرهبری واحمدی
سیاست آقای روحانی له کردنه طبقه متوسطه همین حالا هم حساب کنی بجا یه حسین فهمیده میلیونهانفردارن له میشن
حرام وحلال وجنگ ودفاع مقدس فقط واسه ماهاست
تاوقتی هم مرگ مرگ بگیم علیه هرکشوری یارژیمی ازاین بهترنمیشه
درضمن امام خیلی حرفاگفتن اماپخش نمیکنن چرافقط چسبیدی به این که باکل زندگی مردم سروکارداره
Iran, Islamic Republic of
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ایشون که اشتباه نگفته شما باید از اونایی شاکی بشی که سراسر حرف و کارشان اشتباه است و ایشون و امثال استاد مجبورند اشتباهات اون رو صاف کنند. همیشه استاد رحیم پور دنبال حق مردم بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
با خودت چند چندی عزیز؟ ؟؟موضع خود را مشخص کن کسی یا دولتی که سالها که موجودیت ما را هدف قرار داده هم قبل و هم بعد . درود بگیم بهش یا کد خدا یا سکوت؟ مخلوط کردن خوب بد و درست و غلط هدف دشمن است شما اجرا نکنید.
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
نه برادر بزرگوار برای شما نیست بلکه برای مسلمانانی است که در مقابل خدا و ائمه احساس مسئولیت میکندد و زندگی خودرا در خواب و خوراک خلاصه نکرده اند
اتفاقا دقیقا الن وقت این حرفهاست چون مه دشمنان خارجی و هم نحله های به ظاهر دوست داخلی آنها کمر همت بسته اند به هر طریقی اسام آمریکایی را جانشین اسلام ناب محمدی (ص) بکنند
ما آنروزها هم چشم مان به دهان رهبری (امام)بود و امروز هم گوش به فرمان رهبری هستیم و هیچ فرقی نمی کند...
عبدالله
Italy
باسلام
آقای رحیم پورازغدی عادت کرده قسمتی از مطلب را برداشت کنه و اون رو بصورت کاریکاتوری بزرگ کنه و با بلندگویی که در این برهه از زمان دستش آمده به خورد مردم بده.
آقای رحیم پور به فکر تحریف سخنان غیر معصوم هست ولیکن خود ایشون به نوعی کلمات معصومین با برداشت سطحی و ناقص خودش تحریف میکنه
ودر بین مردم رواج میده.
Iran, Islamic Republic of
مردونه بیا یه دوره صحیفه انقلاب و وصیتنامه امام رو از اول تا آخر بخون البته بخاطر اینکه وقت کم نیاری و مطالعه فرمایشات امام هم خنثی نشه حتما باید از خوندن و شنیدن خزعبلات فضای مجازی دوری کنی.
Iran, Islamic Republic of
مهم اینکه حتی نمیتونید یکبار جواب ایشون رو منطقی بدید و فقط بلدید نسبت به ایشون توهین و بی ادبی بکنید
عبدالله
Italy
جواب میدیم اجازه پخش نمیدن.
حاضریم در مشهد باایشان منظره کنیم.
Iran, Islamic Republic of
شما از ایتالیا پیغام میزاری که مشهد مناظره کنی ؟ ماذا فاذا؟
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه در حد ایشون نیستی که بخوان پخش کنن
Iran, Islamic Republic of
کافیه تو اینترنت اگه راست می گید ویدیویی جواب بده ببینیم کی هستی
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه حال تو هم بده
United States
...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پس نتیجه میگیریم که باید شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل رو هر چه کوبنده تر از اعماق وجودمان سر دهیم، به امید نابودی کامل همه مستکبرین عالم.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
مرگ برآمریکا
Iran, Islamic Republic of
اين شعارها ابزار كاسبي جانم
Iran, Islamic Republic of
شما همه رو مثل خودت ندون که به همه کس و همه چیز به چشم کاسبی نگاه میکنی
Iran, Islamic Republic of
داريد غارت ميشي بجاي مبارزه داري شعار الكي ميديد الان دشمن بيخ گوشته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وادادگي شما اصلح طلب ها در برابر كدخدا وپاچه خواري از آنها هم كاسب كاري شما وفريب مردم است.

اين شعار همه شيعيان باغيرت است.
مرگ با عزت بهتر از زندگي باذلت است.
Iran, Islamic Republic of
فقط خواستی یه چیزی گفته باشی و همه چیز رو با هم مخلوط کردی و نتیجه خودت رو خواستی بگیری . الان مثلا تو نماینده قشر متوسط و پایین هستی و بقیه همه بچه بالاشهر هستن ؟ تمام هزینه این انقلاب روی دوش مستضعفین بوده و هست و خواهد بود و شما فقط از طرف خودت نظر بده نه از طرف کل مردم کشور
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
11:42
شمایی که نمی شناسمت احسنت
Iran, Islamic Republic of
منظورت اینه که آقای رحیم پور در قبال تحریف تاریخ و دروغگویی سکوت کنه ؟! به نظرت این حرفی که میزنی یکمی بیشتر از یکم زشت و قبیح نیست ؟
Germany
آها!

یعنی ایشون میدونه، بعد وزیر امورخارجه کشور نمیدونه؟
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو فکر میکنی وزیر چیزی هم میدونه؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
راستی چه شد نه در ایران نه در کشورهای دیگر هیچ حمایتی از مردم مظلوم یمن نمی شود. اصلا با خود طرفین جنگ کاری ندارم ولی مردم عادی و زنان و کودکان چه؟! آنها حقوق ندارند؟! حقوق بشر بین الملل همه اش دروغ بود و سراسر فریب و نیرنگ و بهانه است برای اعمال فشار بیشتر به کشورهای ضعیف...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند و رسولش بر مردم قهرمان و مقاوم یمن جوانان یمن برای مردم کشورشان دارند جان فشانی می کنند و یک سری از اصلاح طلبهای غربی حرف امام (ره) را تحریف نموده و تلویحا می خواهند بگویند ما حرف امام را قبول نداریم ، به صراحت روی شان نمی شود بگویند .
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
بجای شعار دادن ، من پیشنهاد میکنم که حجاج محترم امسال سفر حج را تحریم کنند و هزینه آنرا به مردم یمن تخصیص دهند.
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید!
خانه و کعبه همینجاست بیایید بیابید.!
فرانک
Romania
فقط یک عده ی خاص و محدود از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سود ( آنهم کلان ) میبرند. ۹۵ درصد بقیه فقط تحریم و بدبختی و موشک و بمب و جنگ نصیبشان میشود!!!! مرگ بر آمریکا !!! مرگ بر اسرائیل!!!
Russian Federation
یه تیتر زدید که انگار کل متن اشاره به اون تیتر داره در صورتیکه از این چند ده خط فقط کمتر از یک خطش مربوط به تیتره !!!
...
دلارام
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف همین جور ادامه بده سال ۱۴۰۰ فکرکنم بگه کی گفت.کی گفت مرگ بر امریکا کی گفت شیطان بزرگ ...واقعیت فقط روحانی ومن وبرجام وکری وموگرینی!!!!