جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مکانی که دختر فراری حاکم دبی در آن به سر می برد، فاش شد

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 660884
منابع اماراتی امروز به مکانی که دختر حاکم دبی در آن به سر می برد، اشاره کردند.
مخفیگاه دختر فراری حاکم دبی فاش شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، امارات امروز دوشنبه به اخبار مربوط به ناپدید شدن  شیخ لطیفه دختر محمد آل مکتوم دختر حاکم دبی واکنش نشان داد و محل وی را فاش کرد.

امارات اعلام کرد که شیخ لطیفه به همراه خانواده اش در منزلش در دبی زندگی می کند.

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هیات امارات در ژنو بیانیه ای درباره شیخ لطیفه به دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل داده و ادعاها دروغین را محکوم کرده و استدلالاتی مبنی بر اینکه شیخه لطیفه با خانواده اش در دبی زندگی می کند، داده است.

شایان ذکر است پس از آنکه یک جاسوس پیشین فرانسوی و منابع دیگر، خبر فرار و سپس دستگیری «شیخه لطیفه» دختر حاکم دبی را منتشر کردند، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی خواست، محل نگهداری دخترش را به این سازمان اعلام کند. شیخه لطیفه در تصاویر ویدئویی که قبل از بازداشت او تهیه و پس از بازداشت منتشر شد تاکید کرد در زمان انتشار این ویدئو یا او مرده است یا در شرایط بدی به سر می‌برد.

دوستان شیخه لطیفه معتقدند که وی اواخر زمستان پس از فرار از امارات از داخل یک کشتی ربوده و به زور به امارات بازگردانده شده است. گفته می‌شود یگانی از گارد ساحلی هند با هماهنگی امارات این عملیات را انجام داده است.

در بیانیه سازمان دیده‌بان حقوق بشر آمده است: با توجه به مدارک دال بر آنکه مسئولان امارات متحده عربی در بازداشت لطیفه دست داشته اند، اعلام نشدن مکان و وضعیت شاهزاده را می توان ناپدید شدن اجباری وی دانست.

سارا لی ویتسون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: مسئولان امارات متحده عربی باید بی‌درنگ مکان شیخه لطیفه را افشا، وضعیت کنونی وی را مشخص و اجازه تماس او با دنیای خارج را صادر کنند.

از ماه آوریل گذشته که منابع خبری از ناپدیدشدن دختر حاکم دبی خبر دادند، این شیخ نشین از اظهار نظر علنی در مورد وضعیت شاهزاده اماراتی خودداری کرده بود.

لطیفه سال ۲۰۰۲ نیز قصد داشت به عمان فرار کند که از مرز با امارات متحده عربی بازگردانده شد و به مدت بیش از سه سال در بازداشت به سر برد.

این ماجرا در شرایطی رخ داده است که شیخ محمد آل مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی از ۱۲ سال پیش که بر کرسی قدرت نشسته، همواره تلاش کرده است دبی را سرزمینی رویایی و آرمانی معرفی کند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *