پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

عملکرد دولت تیر خلاصی بر پیکر جامعه نخبگان

يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 660621
یکی از نخبگان و مدال‌آوران مسابقات جهانی اختراعات با نقد عملکرد دولت دوازدهم در مورد نخبگان گفت: عملکرد دولت تیر خلاصی بر پیکر جامعه نخبگان علمی کشور بود.
عملکرد دولت تیر خلاصی بر پیکر جامعه نخبگان
به گزارش جهان نيوز، مسعود مولوی ضمن انتقاد جدی از عملکرد ضعیف دولت دوازدهم در اغلب زمینه‌ها به ویژه حمایت از نخبگان و جریان تولید علم در کشور، اظهار داشت: ضعف اجرایی و مدیریتی دولت فعلی، تیر خلاص بر پیکر جامعه دانشگاهی و علمی ‌کشور زد.

وی افزود: کاهش چشمگیر آمارهای تولید علم، ثبت اختراعات، موفقیت‌های بین المللی نخبگان ایرانی در رقابت‌های جهانی و آمار حیرت انگیز و تاسف‌بار فرار مغزها از کشور نتیجه بی‌تفاوتی و بی‌توجهی دولت به نخبگان، جامعه دانشگاهی تحصیل‌کرده و ظرفیت های این حوزه است.

‌مولوی با مقایسه آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و وزارت علوم در زمان دولت‌های نهم ‌و دهم و دولت فعلی، کاهش چشم‌گیر شتاب علمی ‌کشور را نتیجه بی برنامه‌گی و بی‌کفایتی دولت دانست.
 

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته به جای ایجاد شتاب علمی و افزایش تولید علم در کشور، شاهد شتاب آمار مهاجرت افراد تحصیلکرده و نخبگان از کشور بوده ایم.

مولوی خاطرنشان کرد: پویایی و نشاط در بین جامعه دانشگاهی کشور به نحوی سرکوب شده که موفقیت‌های چشمگیر فضایی و هسته ای و پزشکی در سایه یک قرارداد محرمانه موسوم به برجام سبب بر باد رفتن اکثر این دستاوردها شده است.

این مخترع یزدی بیان کرد: دولت فعلی با رویکردی خارج‌محور به جای نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و نخبگان علمی کشور، همه امور کشور را منوط به کشورهای خارجی یا تصمیم دول متخاصم با ایران کرده به حدی که مسئولان و منصوبان دولت دوازدهم به صراحت از وارد کردن مدیر خارجی سخن به میان آورده اند!

وی تاکید کرد: مدیران اگر ‌کفایت لازم برای مدیریت ندارند از مسئولیت کنار بروند و شرایطی که حاصل شش سال مدیریت ضعیف است را تغییر بدهند.

مولوی تصریح کرد: این شرایط و ادامه روند آن، جفا در حق نخبگان و دانشمندان پرانرژی و پر توانی است که اشتیاق خدمت به کشور را دارند.
 

وی خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی ناچار شده‌ایم چندین شرکت دانش بنیان و تولید خود در زمینه های مختلف از جمله تولید پهپادهای نظامی سنگین و حتی صنایع مختلف را به کشورهایی نظیر ترکیه و عراق منتقل کنیم به طور مثال بیش از ۶۰ درصد تولید شرکت تولید پهپادهای سنگین اینجانب اکنون در استانبول برای کشور همسایه تولید محصول می‌کند در حالی که ما در شش ماه گذشته با همکاری دانشگاه istanbul teknik university و شرکت صنایع byraktarقرارداد تولید سالانه ۱۰۰ فروند پهپاد با ماموریت های مختلف را منعقد و اجرایی کرده ایم و خوشبختانه تولید می‌کنیم که باعث کارآفرینی مستقیم برای ۷۶ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۶۰۰ نفر شده است.

وی تاکید کرد: سئوال اینجاست که چرا باید جوانان پرتوان و نخبه ایرانی به خاطر بی کفایتی برخی مسئولان دولتی به خارج مهاجرت کنند.

مولوی خاطرنشان کرد: اگر محیط پرنشاط و جهادی حاکم بر نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران نبود تا دانشمندان کشور در آنجا فعالیت کنند، نمی‌دانستیم دلمان را دیگر به چه و کجا باید خوش کنیم.

به گزارش مهر، مسعود مولوی طراح و سازنده سیستم سامانه هوش مصنوعی پارسه، سامانه هوش مصنوعی پیشرفته سخنگو با قابلیت هماهنگ سازی تصویر مجازی صورت انسان و اختراعاتی در حوزه هوا و فضاست.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشالله بعد ازاین دولت دولتی که به علم و دانش بها میده سرکار بیاد پایان شب سیه سپید است
امیرخانی
Turkey
واقعا ایشون باعث افتخار هسنند....