سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

پاکستان ماهواره ساخت خود را به فضا فرستاد

يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 660456
تارنمای خبری «پاکستان تودی» در خبری اعلام کرد که دولت پاکستان، ماهواره بومی و ساخت خود را از یک سایت فضایی در چین، در مدار کره زمین قرار داده است.
پاکستان ماهواره ساخت خود را به فضا فرستاد
به گزارش جهان نيوز، کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (SUPARCO) این ماهواره را که تمامی اجزای آن به همت مهندسان و دانشمندان پاکستانی ساخته شده است را، از یک پایگاه فضایی در چین به فضا پرتاب کرده است.

جزییات بیشتری از این خبر تاکنون منتشر نشده است.
24 امرداد امسال بود که متخصصان پاکستانی پس از پرتاب موفقیت آمیز بزرگ‌ترین ماهواره این کشور به فضا، کنترل کامل آن را به دست گرفتند.دولت پاکستان، چهاردهم تیرماه امسال دو ماهواره تحقیقاتی خود به نام های 'PRESS1' و 'PakTES-1A 'را با کمک یک فروند موشک پرتاب ماهواره متعلق به چین، در مدار کره زمین قرار داد.

ماهواره تحقیقاتی کنترل از راه دور «پرس 1 »، کاملا در داخل این کشور طراحی و ساخته شده و وزن آن 285 کیلوگرم است و با کمک این ماهواره ها، تحقیق در زمینه های جغرافیایی، شرایط اقلیمی و آب و هوا توسعه می یابد. کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (SUPRACO) پاکستان، با همکاری چین این دو ماهواره سنجش از دور را به فضا پرتاب کرد.اهمیت پرتاب این ماهواره برای پاکستان از این رو است که «پرس ۱ » جزو معدود ماهواره‌های جهان است که قابلیت کنترل از راه دور دارد.

ماهواره پرس 1 با کمک موشک به فضا پرتاب شد که با استفاده از آن‌ها با هزینه کمتر می‌توان مسائل جوی را بررسی و عکس‌های دقیق ماهواره‌ای تهیه کرد.پاکستان در دهه ۹۰ میلادی با فرستادن ماهواره بدر ۱ به فضا توانست، نخستین کشور اسلامی باشد که از تکنولوژی ماهواره استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *