جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دو علت عمده بروز حوادث ترافیکی زمستان

يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 660430
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: دو علت عمده مشکلات و حوادث ترافیکی در زمستان همراه نداشتن زنجیر چرخ و توجه نکردن به وضعیت جوی قبل از سفر است.
دو علت عمده بروز حوادث ترافیکی زمستان
به گزارش جهان نيوز، علی‌اصغر پیوندی در ارتباط با نقش هلال‌احمر در اجرای طرح ترافیکی زمستان، اظهار داشت: رهاسازی خودرو، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری مسافران در راه مانده و انتقال مصدومان به مراکز درمانی را بر عهده دارند و در کنار دستگاه‌هایی همچون اورژانس، پلیس راهور و راهداری طرح ترافیکی زمستان را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: دو علت عمده مشکلات و حوادث ترافیکی در زمستان همراه نداشتن زنجیر چرخ و توجه نکردن به وضعیت جوی قبل از سفر است. بنابر این توصیه می‌شود که هموطنان پیش از سفر به این دو نکته ضروری توجه لازم را داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت پیشگیری از حوادث گفت: زیرساخت‌های جاده‌ای در صورتی که مناسب باشد و خودروها از استاندارد بالا برخوردار باشند حوادث کمتر به وقوع می‌پیوندد که البته ما نقشی در این قسمت نداریم ولی گسترش آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی می‌تواند در جهت پیشگیری موثر واقع شود.

پیوندی بیان داشت:‌در صورتی که هموطنان در محورهایی که همراه با برف و کولاک است سفر می‌کنند باید حتماً تغذیه و اسکان اولیه را به همراه داشته باشند و استفاده از زنجیر چرخ را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: نجات‌گران و امدادگران هلال‌احمر در همه شرایط سخت جوی از جمله برف و کولاک جان خود را به خطر انداخته تا مصدومان را منتقل و در اسرع وقت اقدامات لازم برای آنها انجام گیرد البته هر چند ممکن است گاهی از لحاظ توانمندی‌های امدادی با مشکل مواجه باشیم اما این افراد خالصانه برای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع حادثه یکی از مدارس سیستان و بلوچستان و جان باختن 4 دانش‌آموز گفت:  تلاش می‌کنیم که در کنار سایر دستگاه‌ها بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم در این استان را که بسیار وفادار به نظام نیز هستند برطرف کنیم بر همین اساس با همکاری آموزش و پرورش و استانداری این استان و تفاهم‌نامه‌ای که به زودی در این زمینه با آنها منعقد می‌شود مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی سیستان و بلوچستان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد می‌شود.

پیوندی گفت:‌برآورد قیمت در این زمینه انجام گرفته مبالغ نیز مشخص شده است و به زودی این اقدام مهم صورت می‌گیرد تا زمستان بدون حادثه‌ای را در مدارس این استان شاهد باشیم. البته دلمان می‌خواهد که سایر استان‌ها نیز چنین اقداماتی برای آنها انجام دهیم ولی توان ما زیاد نیست و در حد بضاعت خود می‌توانیم این امر را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما پرحادثه است و مردم باید آمادگی‌های لازم را در مقابله با حوادث را داشته باشند،‌خاطرنشان کرد: آمادگی بحثی است که خیلی به آن پرداخته نشده و سه روز از سالگرد  حادثه زلزله 5.2 ریشتری تهران می‌گذرد و از طرفی سه روز مانده به سالگرد حادثه تلخ بم است که متأسفانه 35 هزار هموطن در آن جان باختند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه از 42 حادثه طبیعی 30 تا 32 مورد احتمال وقوع در کشور ما دارد که زلزله بدترین نوع آن است‌،گفت:‌ هیچ نقطه‌ای از ایران در مقابل زلزله مصونیت ندارد و امیدواریم با آموزش‌های فراگیر امادگی مقابله با زلزله روز به روز افزایش یابد البته ما در این زمینه نقشی نداریم و جزء 20 دستگاهی بوده که جزو مدیریت بحران است و تلاش می‌کنیم بهترین پاسخ‌ها را با افزایش توانمندی‌ها و آموزش‌های مردم داشته باشیم.

پیوندی بیان داشت: البته ایران جزء 10 کشور جمعیتی برتر دنیا میان جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ است و توانمندی‌های مناسبی داریم ولی آموزش عمومی و همگانی باید بیشتر شود و ما نیز در همین راستا طرح دادرس را در مدارس انجام داده و طی تفاهم‌نامه‌ای با نیروهای مسلح برنامه‌هایی برای آموزش سربازان داشته‌ایم.

وی گفت: آموزش عمومی مردم در مقابله با حوادث و آمادگی آنها در حال حاضر حدود 10 درصد است و فاصله زیادی با حد استاندارد داریم که همه ما از جمله رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها باید به این موضوع اساسی توجه داشته باشیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *