کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت از کُردهای سوریه واجب شرعی است

1 دی 1397 ساعت 16:37

حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تلاش آمریکا برای بازگرداندن داعش به منطقه، حمایت از کُردهای سوریه در برابر تروریست‌ها را یک واجب شرعی خواند.


به گزارش جهان نیوز، حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای به خروج آمریکا از سوریه واکنش نشان داد و آن را یک شکست استراتژیک برای نیروهای نظامی این کشور دانست.

به نوشته الاتجاه پرس، در این بیانیه آمده است: شکست‌های نظامی آمریکا از ویتنام تا عراق، در تصمیم‌گیری‌های این کشور برای ورود یا عقب‌نشینی از جنگ‌ها تأثیر گذاشته است و شکست‌های آمریکا در عراق و منطقه از یک بیماری روحی نشأت می‌گیرد.

حزب‌الله عراق همچنین اعلام کرد که آمریکا قصد دارد با کمک عربستان و امارات داعش را بازسازی کند و این یک «شوخی بزرگ» برای محور مقاومت است. آن‌ها باید خسارت‌هایی که به دست آزادگان یمنی به آن‌ها وارد آمده را محاسبه کنند و در آن صورت میزان ضرباتی که مقاومت به آن‌ها وارد می‌کند را نمی‌توانند تصور کنند.

در این بیانیه با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا  سراسر فریب و بدعهدی است آمده است: این سیاست‌ها موجب شده است مردم منطقه در برابر جنایت‌های نیروهای تکفیری و وهابی قرار گیرند؛ بنابراین ما کمک به کودکان و زنان کرد سوریه و حمایت از آن‌ها در برابر گروههای جنایتکار را پس از اینکه دولت نادان ترامپ آن‌ها را تنها گذاشت؛ یک واجب شرعی و اخلاقی می‌دانیم.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه گذشته تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، پس از اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج از سوریه اعلام کردند که این تصمیم «خنجر از پشت» است.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که اکثریت آن‌ها را کردها تشکیل می‌دهند در حال حاضر با تروریست‌های داعش در جنوب استان دیرالزور در منطقه «هجین» درگیر هستند.

منبع: فارس


کد مطلب: 660320

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/660320/حمایت-ک-ردهای-سوریه-واجب-شرعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com