شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سخنان تند معاون سابق اردوغان علیه آکپارتی

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 660156
عبداللطیف شنر بسیاری از پیروزی‌های حزب عدالت و توسعه را مدیون تصمیمات و اقدامات خود دانست.
سخنان تند معاون سابق اردوغان علیه آکپارتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ عبداللطیف شنر از معاونین سابق اردوغان و از کادرهای قدیمی حزب عدالت و توسعه محسوب می‌شد که به دنبال بروز اختلاف با برخی از مسئولین حزب٬ از آنان جدا شده و تلاش کرد یک حزب مستقل تاسیس کند، اما مدتی بعد حزب جدید التاسیس او با مشکلات مالی روبرو شد و نتوانست به مسیر خود ادامه دهد.

عبدالطیف شنر در انتخابات سال 2018 به عضویت حزب جمهوری خلق در آمد و توانست از حوزه انتخابیه قونیه به عنوان نامزد این حزب وارد مجلس شود.

او دیروز در سخنرانی خود در مجلس ملی ترکیه اعلام کرد: بسیاری از پیروزی‌های حزب عدالت و توسعه مدیون تصمیمات و اقدامات من است. به خاطر بیاورید زمانی که اسکناس ترکیه کاملاً بی ارزش شده بود٬ هزینه یک بار استفاده از توالت‌های عمومی یک میلیون لیره بود.

رئیس جمهور می‌گفت: خیلی متاسف بودیم که باید برای رفتن به توالت یک میلیون لیره پرداخت می‌کردیم، اما کسی که ایده حذف صفرها را مطرح کرده من بودم. اگر من نبودم نمی‌توانستید به جایی برسید. از روزی که من حزب عدالت و توسعه را ترک کردم تاکنون نتوانسته‌اید هیچ پیروزی قابل توجهی به دست بیاورید. در دوران من دلار حتی به 2 لیره هم نرسید، اما حالا از مرز 5 لیره گذشته است. شما نمی‌توانید این کشور را اداره کنید.

دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی در واکنش به سخنان عبدالطیف شنر اعلام کرد: اگرچه او به عضویت حزب جمهوری خلق درآمده٬ اما تمام سخنان او حاکی از منیت و غرور شخصی او بود و هیچ توجهی به حزب خود نشان داد. اگر یکی از اعضای حزب حرکت ملی در مجلس به این شکل سخنرانی کند٬ من حرف‌های او را قطع می‌کنم و می‌گویم سر جایت بنشین. تو فقط می‌خواهی خودت را مطرح کنی و حزبت را به طور کامل نادیده می‌گیری.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *