شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رفعتی:دستمزد داوران به زودی پرداخت خواهد شد/عملکرد داوران در نیم فصل قابل قبول بود

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 659807
رفعتی:دستمزد داوران به زودی پرداخت خواهد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،داود رفعتی درباره عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر گفت:مخالف این هستم که عنوان می شود  که یک تیم از داوری فقط ضرر کرده و یک تیم سود برده است. ایراد و اشتباهاتی در این 15 هفته لیگ برتر وجود داشت.ما سعی می کنیم با برگزاری کلاس های دانش افزایی و توجیهی نقاط قوت داوران را افزایش دهیم تا در نیم فصل دوم شاهد قضاوت های خوبی از داوران باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در 120 مسابقه که در نیم فصل اول برگزار شد، در کل عملکرد داوران قابل قبول بود.  داوران ما با صداقت کامل قضاوت می‌کنند و اگر اشتباهی وجود داشته باشد کاملا غیرعمد بوده است. 

رئیس دپارتمان داوری درخصوص برگزاری کلاس MA FIFA عنوان کرد: از روز شنبه اول دی ماه کلاس دانش افزایی و آمادگی جسمانی فیفا را برای داوران زیر 35 سال برگزار می کنیم و  محمد صالح سوبخیدین یکی از بهترین مدرسان دنیا به عنوان مدرس داوری  و گانسان مانیام از سنگاپور به عنوان مدرس آمادگی جسمانی به تهران  می آیند.

رفعتی در ادامه افزود: در سال جدید میلادی 6 دوره بین المللی داوری در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای آقایان و بانوان درخواست کردیم که خوشبختانه موافقت تمام دوره ها را از فیفا و ای اف سی گرفته ایم.

رئیس دپارتمان داوری درباره پرداخت دستمزد داوران لیگ برتر در نیم فصل اول گفت: با حمایت های رئیس فدراسیون فوتبال طی روزهای آینده حق الزحمه داوران لیگ برتر در این 15 هفته پرداخت خواهد شد. همچنین دستمزد داوران لیگ برتر مبلغ یک میلیون تومان است.

وی در ادامه درخصوص راه اندازی سیستم VAR افزود: با توجه به تاکیدات رئیس فدراسیون فوتبال کمیته و دپارتمان داوران در حال برنامه ریزی های و گرفتن مجوزهای لازم برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی است. در همین راستا با فیفا و بورد بین المللی فوتبال هماهنگی لازم صورت گرفته است که به احتمال زیاد بعد از تعطیلات سال نو میلادی اتفاق خواهد افتاد.

رفعتی در پایان افزود: در دوره MA FIFA که هفته آینده برگزار می شود قرار است تست آزمایشی ویدیو چک را داشته باشیم که ان‌شاءالله در نیم فصل دوم بتوانیم در بعضی از ورزشگاهها این سیستم راه اندازی کنیم و تا آنجایی که می توانیم اشکالات داوری را برطرف کنیم. مطمئنا با VAR اشتباهات صفر نمی شود. همانطور که در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ونزوئلا در قطر از این سیستم استفاده شد و شاهد اشتباهاتی از سوی داوران این دیدار بودیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *