کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمل شیر خام با خودرو فاقد پروانه اشتغال ممنوع شد

28 آذر 1397 ساعت 16:16

کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به نقش پیش‌سرد در کیفیت شیرخام و کاهش بار میکروبی این فراورده، حمل بهداشتی شیر ضروری است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، فاطمه برهانی با اشاره به حضور مسئولان بهداشتی در ایستگاه های جمع آوری شیر و کنترل بهداشتی این محصول اظهار داشت: بدیهی است این اقدامات نظارتی برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از بروز موارد تقلب در شیر خام تولیدی استان در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان است.

وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت بیش از پیش جامعه علاوه بر حضور مسئولان فنی و بهداشتی، برای انجام آزمایش و کنترل بهداشتی شیرخام دریافتی در مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات فراورده های لبنی، حمل بهداشتی شیر نیز حائز اهمیت است.

برهانی خاطرنشان کرد: حمل شیر خام با خودروهای دارای پروانه اشتغال به حمل بهداشتی معتبر در مراکز جمع آوری شیر و واحدهای پرورش گاو شیری ضروری است.

وی، حمل غیر بهداشتی شیر با خودرو  بدون اخذ مجوز بهداشتی - قرنطینه ای را غیرقانونی خواند و افزود: در صورت مشاهده با خاطیان برخورد جدی صورت می گیرد.

منبع: مهر


کد مطلب: 659806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/659806/حمل-شیر-خام-خودرو-فاقد-پروانه-اشتغال-ممنوع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com