کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استیضاح بطحائی منتفی شد

27 آذر 1397 ساعت 16:59

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به از حد نصاب افتادن استیضاح وزیر آموزش و پرورش و کاهش تعداد امضاها به زیر ۱۰ عدد، استیضاح بطحائی منتفی شد.


به گزارش جهان نیوز، میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه عصر امروز این کمیسیون در خصوص استیضاح محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش مباحثی مطرح شده و چون تعداد امضاهای درخواست کنندگان استیضاح وی به زیر ۱۰ عدد رسیده است عملاً استیضاح وی منتفی شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد که چندی پیش برای پذیرش آنان رخ داده بود، افزود: سازمان سنجش و آموزش کشور قرار شد که گزارشی را در خصوص پذیرش این دانشجویان تهیه و در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز مشکلات متعدد برای دانشجویان ارز بگیر و همچنین تخصیص ارز دانشجویی به تعداد دیگری از دانشجویان تصریح کرد: طبق جلسه عصر امروز این کمیسیون قرار شد نشستی با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت علوم برپا شده و در خصوص رفع مشکلات دانشجویان تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای مدارس ایرانی خارج از کشور درباره اعزام معلمان و به تأخیر افتادن حقوق ارزی آنان خاطرنشان کرد: براساس تصمیم‌گیری کمیسیون آموزش مجلس قرار شد تا وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور تجدید نظر کرده و هرچه سریعتر در مورد تعیین تکلیف حقوق ارزی معلمانی که ۹ ماه تأخیر در دریافت حقوق داشته‌اند صورت گیرد.

میرزاده گفت: براساس ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس قرار شد درباره اداره مراکز درمانی، رفاهی استان کرمان و اصفهان که اکثراً وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند درخواست برخی نمایندگان قرار شد که تعدادی از نمایندگان برای بررسی این موضوع انتخاب شوند که بر همین اساس آقایان بهمنی، سلیمی، کمالی، ابطحی، زاهدی به عنوان کسانی که متقاضی بررسی این روند بودند و دو نفر از اعضای این کمیسیون شامل آقای بیرانوندی و آقای فلاحتی هم انتخاب شده تا موضوع را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده درباره نحوه مدیریت بنیاد آرشام در آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز این کمیسیون بحث و بررسی صورت گرفت که براساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس قرار شد که آقایان خجسته، سلیمی و آقای ساعدی این موضوع را از نزدیک بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به بروز حادثه آتش‌سوزی در مرکز پیش دبستانی و دبستان شهر اهواز که امروز رخ داد قرار شد که وزارت آموزش و پرورش تا یکشنبه هفته آینده گزارشی را تهیه و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به اعزام اعضای این کمیسیون‌ به سفرهای استانی به منظور بازدید و بررسی مشکلات حوزه آموزشی و تحقیقاتی گفت: سفر اعضای این کمیسیون به استان مرکزی در ۱۹ دی برنامه‌ریزی شده و خراسان جنوبی در ۱۷ بهمن نهایی شد.

منبع: فارس


کد مطلب: 659537

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/659537/استیضاح-بطحائی-منتفی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com