جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۳ هزار راننده در کرمان بیمه شدند

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 659242
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به مشکل بیمه رانندگان گفت : 13 هزار راننده و خانوار آنان از خدمات بیمه تکمیلی رایگان بهره مند شدند.
۱۳ هزار راننده در کرمان بیمه شدند
به گزارش جهان نيوز، سید علی حاج سید علیخانی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت 26 آذرماه روز حمل و نقل افزود : 18 هزار و 700 راننده در بخش حمل کالا و پنج هزار و 500 راننده در حمل مسافر خدمات می دهند که نقش کلیدی استان را در این زمینه نشان می دهد.
 
وی اظهار داشت: استان کرمان با داشتن 12 هزار و 500 دستگاه حمل بار رتبه پنجم کشور، 2 هزار و 200 سواری کرایه و سه هزار و 500 دستگاه خودرو اتوبوس و مینی بوس برای حمل مسافر دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد : این استان با 13 هزار و 300 کیلومتر راه رتبه سوم کشور و با یکهزار و 728 کیلومتر بزرگراه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده داده است.

وی گفت: 29 میلیون تن از بارهای جا به جا شده کشور طی سال گذشته از جاده های کرمان عبور کردند و این استان طی هشت ماه امسال با حمل 19 میلیون تن بار نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
حاج سید علیخانی با اشاره به مشکل توزیع لاستیک کامیون داران ادامه داد: در این زمینه به میزان هشت درصد از تولیدات لاستیک بارز در استان کرمان و از طریق سامانه تحت وب انجام می شود.

وی افزود: 22 گردنه برفگیر در استان کرمان وجود دارد لذا در راستای بازگشایی مسیرهای ارتباطی از ابتدای دی ماه با استفاده از 384 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین، 350 راهدار، 32 راهدارخانه ثابت و 45 اکیپ سیار در طرح راهداری زمستانی جاده ها را کنترل و نظارت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه عمده تصادفات در محدوده 30 کیلومتری ابتدای شهرها به علت تصرف حریم راهها است گفت : برای نخستین بار به عنوان پایلوت کشوری طرح گشت صیانت از حریم راهها در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: با حضور کارشناس ایمنی حریم راهها و کارشناس حقوقی جاده ها هر ساعت تصرف در این محدوده ها بررسی می شود و نسبت به آزادسازی حریم جاده ها با همکاری قوه قضایی و نیروی انتظامی اقدام می شود.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه دوربین های نظارتی برای نگهداری راهها و تقاطع ها نصب شده و در عملیات راهداری استفاده می شود اظهار داشت: نصب 111 دستگاه دوربین کنترل سرعت از سال گذشته در جاده های استان کرمان آغاز شده که نیمی از این میزان اینک به بهره برداری رسیده و مابقی آماده تحویل است.

وی تصریح کرد: کویری بودن استان کرمان سرعت تردد، تلفات و میزان واژگونی را افزایش داده است و این استان تا سال گشته با 23 دستگاه دوربین ثبت تخلف رتبه 29 کشور بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: بهره برداری از این دوربین ها اگر تکمیل شود تاثیر بسیاری در کاهش تلفات جاده ای استان کرمان دارد و ضمن کاهش تلفات، کرمان را جزو استان های نخست کشور در میزان دوربین ها قرار می دهد.

**تلفات در جاده های کرمان 13 درصد کاهش یافت
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: با اقدامات این سازمان 13 درصد تلفات در جاده های استان طی 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در حالی که میزان تردد 20 درصد افزایش داشته است.

احسان عراقی زاده افزود : استان کرمان در حوادث جاده ای منجر به فوت در راههای اصلی، روستایی و درون شهری در سال 96 با یکهزار و 99 نفر کشته رتبه دوم کشور بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات ناشی از واژگونی است لذا برای نخستین بار در کشور، صیانت از حریم راهها با استفاده از بخش خصوصی در استان کرمان انجام می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از ابتدای آذرماه سال 96 تاکنون روکش آسفالت 331 کیلومتر در 11 محور روستایی و هشت محور بزرگراهی، فوکسیل 495 کیلومتر برای نگهداری راهها، درزگیری 230 کیلومتر از جاده ها و شانه سازی 760 کیلومتر از راههای استان کرمان انجام شده است.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی 10 دستگاه پل خاص، چهار هزار و 200 کیلومتر خط کشی، 15 کیلومتر حفاظ و نیوجرسی، 18 هزار تابلو اخطار، کابل کشی و روشنایی محورها، شیار لرزاننده و در مهمترین اقدام که 26 نقطه از 125 نقطه پر حادثه در استان کرمان اصلاح و رفع شده است.

عراقی زاده عنوان کرد: 25 نقطه حادثه خیز استان کرمان در سال 97 و به میزان 23 نقطه در سال 96 اصلاح شده است.
استان کرمان در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور واقع شده است لذا نقش مهمی در سیستم حمل و نقل و جاده ای کشور ایفا می کند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *