پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ترکیه: نمی‌گذاریم آمریکا ما را از پا دربیاورد

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 659229
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد:‌ آمریکا تصور می‌کرد که با آدمهایی که پرورش می‌دهد و حمایت می‌کند می‌تواند ما را از پای درآورد اما ما به این کشور چنین اجازه‌ای نداده و نخواهیم داد.
ترکیه: نمی‌گذاریم آمریکا ما را از پا دربیاورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در جریان سفرش به پاکستان اعلام کرد: زمانی که عملیات سپر فرات را انجام دادیم از آمریکا اجازه نگرفتیم. همچنین وقتی که عملیات شاخه‌ زیتون را انجام دادیم آنها در مقابل ما ایستادند و تهدیدمان کردند و فکر کردند با آدم‌های مورد حمایتشان می‌توانند جلوی ما را بگیرند، اما نتوانستند.

وی ادامه داد: آنها تلاش کردند که ما را در یک محاصره بین‌المللی قرار دهند اما به لطف خداوند ترکیه توانست بر آن غلبه کند. آمریکا تلاش کرد که اقدامات ما را در شمال عراق تحت کنترل درآورد و عملیات عفرین را در یک قالب تعیین شده از سوی خودش قرار دهد اما ترکیه اجازه نداده و اکنون نیز اجازه نمی‌دهد.

به تازگی نیروهای مسلح ترکیه عملیاتی را در شمال عراق برای از بین بردن مامن‌ها و مواضع پ‌ک‌ک آغاز کرد که این حملات هوایی، با اعتراض دولت عراق همراه بود اما مقامات ترکیه با دفاع از این عملیات اعلام کردند تا زمان ریشه کن شدن عناصر پ.ک.ک از پای نخواهند نشست.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *