پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چگونگی تحریک اشتهای بچه ها

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 659224
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: والدین نباید با تحمیل خواسته‌های خود در مسائلی مانند صرف وعده‌های غذایی در این رابطه به کودک فشار بیاورند چرا که این امر می‌تواند موجب کندی جریان ترشح معده و هضم نامناسب غذا توسط وی شود.
چگونگی تحریک اشتهای بچه ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر سید کاظم کاظمینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به نقش والدین در تغذیه کودکان، اظهار کرد: بخشی از سیر تکاملی کودکان با عدم وابستگی یا برعکس، تمایل آنها به برخی وسایل یا خوارکی‌ها بروز می‌کند لذا این موضوع کاملاً طبیعی است و والدین نباید با تحمیل خواسته‌های خود در مسائلی مانند صرف وعده‌های غذایی در این رابطه به کودک فشار بیاورند چرا که این امر می‌تواند موجب کندی جریان ترشح معده و هضم نامناسب غذا توسط وی شود.

وی در این رابطه همچنین تاکید می‌کند: کودکان همواره از توجه والدین لذت می‌برند و گاهاً این جلب توجه را با امتناع کردن از خوردن برخی غذاها از والدین کسب می‌کنند.
این متخصص طب سنتی در رابطه با تغییرات مزاجی کودکان، تصریح کرد: کودک گاهی برای یک مدت غذای خاصی را دوست دارد ولی بعد از آن ممکن است به غذای دیگری علاقه نشان دهد، به طوری که امروز از خوردن غذایی که تا دیروز با اشتها آن را میل می‌کرده، امتناع می‌کند.

وی با اشاره به نقش والدین در این خصوص، افزود: والدین می‌توانند با ایجاد تغییراتی در نوع پخت و شکل غذاها و نیز تعریف و تمجید از خواص آنها، غذاهایی که باب میل کودکان نیستند را به غذای دلخواه آنان تبدیل کنند.

کاظمینی یادآور می‌شود: والدین باید توجه داشته باشند که اگر کودک به رغم انجام اقدامات مذکور باز هم از خوردن برخی مواد مغذی امتناع کند، هرگز نباید کودک خود را وادار به خوردن کنند بلکه باید پس از تمام شدن غذا همان طور که سفره برای سایرین جمع می‌شود، بشقاب کودک نیز مانند مابقی بشقاب‌ها جمع‌آوری شوه تا کودک یاد بگیرد که زمان صرف غذا محدود است و باید تا وعده غذایی بعد گرسنه بماند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد اهمیت انتخاب مواد مغذی در وعده‌های غذایی کودکان نیز بیان کرد: نتایج تحقیقات نشان داده است که انرژی هر کودک از یک وعده غذایی به وعده دیگر بسیار متفاوت است ولی تمام انرژی دریافتی روزانه به طور قابل توجهی ثابت است.

کاظمینی در پایان افزود: معمولاً کودک کمبود کالری و مواد مغذی مورد نیاز خود در یک وعده را در وعده‌های بعدی جبران می‌کند لذا والدین باید در انتخاب مواد غذایی مغذی و مناسب برای کودکانشان بسیار دقت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *