چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
یک موسسه غیردولتی اعلام کرد:

از سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۰ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 659209
بر طبق آماری که یک موسسه غیر دولتی اعلام کرده است، تعداد قربانیان در یمن بیشتر از تعدادی است که رسانه ها اعلام کرده‌اند و این رقم از ژانویه دو سال پیش تا کنون به بیش از 60 هزار نفر رسیده است.
از سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۰ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شمار دقیق قربانیان قربانیان بحران در یمن بیشتر از رقمی است که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند.«آندرا کاربنی» یک منبع آگاه از سازمان غیر دولتی  (ACLED) در این مورد به شبکه خبری راشاتودی گفت که شماری که این سازمان آمار آنها را در دست دارد، هفته پیش از 60 هزار نفر فراتر رفته است و این در حالی است که رسانه‌ها با نادیده‌ گرفتن تخریب‌ها همچنان به آمارهای قدیمی استناد می‌کنند.
 
بر طبق آمار این موسسه، از ژانویه سال 2016 بیش از 60 هزار نفر در یمن کشته شده‌اند و برآورد می‌شود که نیمی از این افراد در سال جاری جان باخته باشند.

کاربنی افزود: «آنچه ما در گزارش‌ها می بینیم این است که دست‌کم یک تنبلی عمومی به عنوان مثال در ارائه آمار وجود دارد. سازمان ملل رقم 10 هزار نفر را اعلام کرده است و این تنها آمار رسمی از  سال 2016 تاکنون محسوب می‌شود و همچنان بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه از این آمار استفاده می‌کنند و به میزان قابل توجهی تخرب‌ها را نادیده می‌گیرند.»

جنگ یمن وارد چهارمین سال خود شده و بر اساس گزارش‌ها در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل بیماری وبا، گرسنگی یا بمباران ائتلاف متجاوز سعودی می‌میرد و بیش از ۵ میلیون کودک هم در معرض خطر قحطی قرار دارند، اما سازمان ملل تنها به صدور بیانیه‌های هشدار آمیز و مذاکرات نه چندان جدی صرفا در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست ائتلاف سعودی و بیرون کشیدن آن از باتلاق یمن روی آورده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *