جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نتانیاهو:

بدون فلسطینی‌ها، صلح با اعراب را پیش می‌بریم

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 659205
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نیازمند خواندن کشورهای عربی به فناوری‌های اسرائیلی، مدعی شد که بدون حضور فلسطینی‌ها سازش با جهان عرب را پیش می‌برند.
بدون فلسطینی‌ها، صلح با اعراب را پیش می‌بریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب مجددا از بهبود روابط تل‌آویو با کشورهای عربی، بدون پیش‌برد توافق سازش با فلسطینی‌ها صحبت کرد.

نتانیاهو طی یک سخنرانی در ضیافت شام با دیپلمات‌های صهیونیست شاغل در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا در قدس اشغالی، گفت: «چیزی که هم‌اکنون رخ می‌دهد این است که ما در روند عادی‌سازی (مناسبات) با جهان عرب هستیم، بدون آنکه پیشرفتی در فرایند دیپلماتیک (سازش) با فلسطینی‌ها حاصل شده باشد».
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با بیان اینکه سازش اعراب با تل‌آویو، بدون فلسطینی‌ها شانس بیشتری دارد، مدعی شد که سیاست «ابتدا صلح با کشورهای عربی» و بعد از آن با فلسطینی‌ها نشان داده که تفکر غالب مبنی بر لزوم سازش با فلسطینی‌ها برای حصول صلح با جهان عرب، عقیده‌ای اشتباه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این‌باره توضیح داد: «امروزه ما در حال رسیدن به آن نقطه (سازش با اعراب) هستیم، بدون آنکه فلسطینی‌ها در آن نقشی داشته باشند. البته این (صلح) بدین‌شکل قوی‌تر است، زیرا به هوس‌های آنان وابسته نیست. کشورهای عربی خواستار رابطه با قوی‌تر هستند».
 
نتانیاهو در اظهاراتی تحقیرآمیز مبنی بر نیاز مبرم اعراب به کمک‌های تل‌آویو، ادامه داد: «تغییر شگرفی رخ داده است. جهان عرب به فناوری و ابداعات ما نیاز دارد. آنها به فناوری‌های پیشرفته آبی، برقی و پزشکی نیاز دارند. همکاری روبه‌رشدی بین شرکت‌های اسرائیلی و جهان عرب وجود دارد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر هم با بیان اینکه توسعه روابط تل‌آویو با کشورهای عربی نیازی به توافق صلح با فلسطین ندارد، گفته بود: «ما با هر کدام از همسایگانمان و هر کشوری در منطقه که خواستار صلح است، همراهی می‌کنیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی همچنین ادعای مضحکی مبنی بر نظارت محرمانه این رژیم روی برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرد: «ما با برنامه هسته‌ای ایران در تمام مناطق دنیا مبارزه می‌کنیم. حتی به‌صورت دوره‌ای به آنجا (ایران) می‌رویم تا در جریان اتفاقات قرار بگیریم».

این ادعای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که او پیشتر هم در دو شوی تبلیغاتی (یکی در فلسطین اشغالی و دیگری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل) مدعی به دست‌آوردن اسنادی از ابعاد مخفی نظامی برنامه هسته‌ای ایران و همچنین کشف تاسیسات هسته‌ای اعلام‌نشده در «تورقوز آباد» تهران شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *