کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری واگیردار سلبریتی‌ها گریبان پرویز پرستویی را هم گرفت

26 آذر 1397 ساعت 8:30

اظهارات ضد شکار پرستویی در حالیست که او چند سال قبل و در دلنوشته‌ای که برای درگذشت یک چهره محیط زیستی منتشر کرد به تقدیس شکار نیز پرداخته بود.


«پرویز پرستویی»، از بازیگران سینمای کشورمان به تازگی در یک متن اینستاگرامی، از وجود شکار در کشور انتقاد کرد و با اشاره به اعطای مجوز شکار به برخی گردشگران خارجی نوشته است:

سلام عزیزانم
استدلال سازمان محیط زیست در توجیه پدیده‌ی شکار فروشی به توریست های خارجی این هستش که ؛ ما این پول‌ها رو خرج حفاظت از خود حیوانات می کنیم در برابر شکار چی های غیر مجاز داخلی !عجب ...

او می‌افزاید: «چون قراره به فرض درآمد حاصل از این ماجرا در جای درستی هزینه بشه آیا ما حق این رو داریم تا حیوانات بی گناه رو شکار کنیم؟

اصلا چه کسی به آدمیزاد این اجازه رو داده که می تونه جان حیوانات بی پناه رو ازشون بگیره اونم به صِرف خوش گذرانی؟!

از اینها بگذریم؛ همه‌ی تلاشِ فعالان محیط زیست در این سال‌ها این بودِ که برای شکارچی‌های داخلی فرهنگ سازی کنن و تشویقشون کنن به جای شکار حافظ حیات وحش باشند .

با این اقدام جدید (شکار فروشی) از این به بعد با چه رویی می‌تونیم شکارچی‌های داخلی رو تشویق به کنار گذاشتنِ اسلحه‌هاشون بکنیم؟»

*اظهارات ضدّ شکار پرستویی در حالیست که او چند سال قبل و در دلنوشته‌ای که برای درگذشت یک چهره محیط زیستی منتشر کرد به تقدیس شکار نیز پرداخته و گفته بود: شده‌ایم پیام‌آور مرگ. مرگ عزیزان تکرارناپذیر. حالا هم این مردِ مردستان، این بالابلند پرصلابت با آن صدای بی‌نظیر که در تناسب کامل با آن هیبت و اندام بود. مرد ورزش و شکار و مستند و طبیعت. مستند از شکار و طبیعت. ورد زبانش این بود که...

او می‌افزود: مدام در سفر بود برای ثبت گوشه گوشه این سرزمین، با دوربین و تفنگ. هیبتش جان می‌داد بر اینکه تفنگ را اریب روی شانه بگذارد و در خط افق، در تاریکِ روشنای غروب قدم بردارد و تجسم شمایل مردان اسطوره‌ای شود.

خوانش این دو پیام متفاوت نشان می‌دهد که پرویز پرستویی بعنوان یک سلبریتی باید اول از همه موضع خود را در بحث شکار مشخص کند و توضیح دهد که چرا شکار اگر توسط یکی از دوستان او انجام شود خوب و عملی شایسته مدح است اما اگر توسط دیگران انجام شود بایستی بعنوان یک کار بد و قبیح به آن نگاه کنیم؟!
این نخستین باری نیست که تناقضاتی عجیب و غریب از جانب سلبریتی‌ها در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد...

پیش از این و چند ماه قبل، «رضا کیانیان» دیگر بازیگر سینما هم طی اظهاراتی در مراسم تشییع یک کارگردان تلویزیون گفته بود: چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما ما یک‌روز خوش دیدیم؟ هر روز یک بحرانی است. هر روز یک مکافاتی است. هر روزی یک جوری است که ما حالمان بد می‌شود. ما مردم بدی نبودیم چرا نباید یک روز خوش ببینیم؟ ما چهل سال است که در بحران زندگی می‌کنیم و در این اوضاع طبیعی است که یادمان برود از دوستی‌هایمان!

تمام این اظهارات اما در حالی بود که آقای کیانیان چند سال قبل و در دولت احمدی‌نژاد طی یک مصاحبه تأکید کرد که اگر در 99 سالگی هم بمیرد احساس می‌کند «جوانمرگ» شده است.

گفتنیست، عمل شکار به قصد لهو و لعب و نه احتیاج، در نزد کثیری از مراجع عظام تقلید، عمل حرام و غیر مجاز شمرده شده است.

همچنین در دین مبین اسلام، شکستن شاخه درخت به مثابه شکستن بال فرشتگان انگاشته شده و شلاق زدن به صورت حیوانات نیز مذموم است.

منبع: مشرق


کد مطلب: 659115

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/659115/بیماری-واگیردار-سلبریتی-ها-گریبان-پرویز-پرستویی-هم-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com