جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

وحید صیادی نصیری که بود و چگونه درگذشت؟

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 659063
اطلاعات جدیدی درباره فعالیت‌های وحید صیادی نصیری و علت فوتش منتشر شد.
وحید صیادی نصیری که بود و چگونه درگذشت؟
به گزارش جهان نيوز، شامگاه چهارشنبه 21 آذرماه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مدعی شدند فردی به نام "وحید صیادی‌ نصیری" در زندان قم فوت کرده است. پس از آن اخبار گسترده‌ای از سوی این رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی فارسی در حمایت از وی منتشر شد و علت مرگ او را "اعتصاب غذا در زندان" نامیدند.

حتی برخی از این رسانه‌ها یک فایل صوتی منتشر کردند که در آن وحید صیادی‌ نصیری مدعی شده‌ امنیت جانی وی در خطر است و در زندان دچار ضرب و شتم شده است.

البته دادستان عمومی و انقلاب قم روز پنجشنبه 22 آذر در مورد فوت این زندانی اعلام کرد: "نصیری که به جرم توهین به مقدسات در فضای مجازی در حال گذراندن محکومیت حبس خود بوده، به علت بیماری کبدی دچار وخامت اوضاع جسمانی شده و پس از هفت روز بستری بودن در بیمارستان فوت کرده است".

همچنین خواهر وحید صیادنصیری در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های ضدانقلاب در رابطه با اتهام برادرش گفته بود: وی به دلیل توهین به مقدسات به حبس محکوم شده و دو سال در زندان بود که در نهایت اسفندماه سال گذشته (با تخفیف) آزاد شد. وحید پس از آزادی از فعالیت‌های گذشته‌ خود در توهین به مقدسات و ائمه اطهار کم نکرده بود و دوباره به صورت اینترنتی به فعالیت‌هایش ادامه داد تا اینکه مجددا در مردادماه بازداشت شد.
 
 
 اما اصل ماجرا چیست؟
«وحید صیادی نصیری» اولین بار در سال 1394 در استان البرز به اتهام عضویت در "گروهک تروریستی تندر" و برنامه‌‏ریزی برای اقدام ایذایی دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد.

وی با سپری کردن یک سال و نیم از مدت محکومیت خود، مشمول عفو رهبری شده و در اواخر سال 96 آزاد می‌شود.

صیادنصیری پس از آزادی، مجدداً با اسامی مستعاری همچون «آرش صیادی» و «شاپور ذوالاکتاف» شروع به همکاری با گروهک تروریستی تندر کرده که با توجه به برنامه‌‏ریزی گروهک برای اقدامات انفجاری در تاریخ اول مرداد 97 در قم دستگیر و به زندان منتقل می‌شود.

صیادی نصیری هفت روز قبل از فوت خود به علت بیماری کبدی به بیمارستان اعزام و علی‏رغم تلاش پزشکان، در 21 آذرماه 97 در بیمارستان فوت می‌کند.

گروهک تروریستی تندر را بهتر بشناسید
گروهک تروریستی تندر (انجمن پادشاهی) چندین سال است که به دنبال اقدامات تروریستی در ایران است. هدف از تشکیل این گروهک، براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک‌سال اعلام شده است. 

این گروهک تروریستی تاکنون مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است. نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در 24 فروردین 1387 در شیراز صورت پذیرفت که طی آن، عوامل این گروهک با کار گذاشتن یک بمب در میان عزاداران حسینه شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز، باعث به شهادت رسیدن 14 تن و مجروح شدن 210 تن دیگر شدند. سرکرده این گروهک که مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت، مقیم آمریکا است.

در مدت زمان کوتاهی پس از این انفجار، عوامل تروریست این حادثه توسط نیروهای امنیتی کشور دستگیر شدند. 

دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز 30 خرداد 1388 در حرم حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت  که البته فرد بمب‌گذار موفق به وارد کردن محموله انفجاری خود به حرم حضرت امام (ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن 8 تن از هموطنان مجروح شدند.

انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در 24 دی 88 از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علیمحمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشته است.

گروهک تروریستی تندر در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسولگری روسیه در رشت بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی موفقیتی به‌دست نیاورد. از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرحها نیز عقیم ماند و اجرایی نشد.

این گروهک که همچنان به تبلیغ و طرح‌‏ریزی برای اقدامات تروریستی در ایران مشغول است، با صدور بیانیه‌‏ای بر عضویت وحید صیادی در گروهک تأکید و ایران را به اقدامات تروریستی تهدید کرده است.

همچنین روز پنجشنبه 22 آذرماه جمشید شارمهد سخنگوی انجمن پادشاهی ایران در یک کلیپ 18 دقیقه‌ای، رسما تایید می‌کند که وحید صیادی نصیری در این گروهک تروریستی عضویت داشته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
الی جهنم و بئس المصیر!!!
شیطان الان شادی می کند چون یک بنی آدم دیگر به دوزخ رفت!
وای به حال انسان غافل!!!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
حقانیت این جمهوری اسلامی مظلوم را ؛ با حجم انبوه دشمنی ها و دسیسه های داخلی و خارجی بر علیه آن ، می توان دریافت !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاءالله تمام دشمنان جمهوری اسلامی را اگر به راه راست بر نمیگردند نابود کند،،مرگ بر آمریکا،اسراییل،آل سعود و کدخدا پرستها و غرب زده های مزدور داخلی
Iran, Islamic Republic of
شاید این مطالب درست باشد شاید هم نه!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شاید شما در خواب باشی یا نه خواب زده باشی
Iran, Islamic Republic of
شاید هم شما دچار تعصبی هستید که امثال من هم بودم !!!!
هیچ وقت خود را کامل نبین اخوی !!!! خدا کند ما خواب باشیم و شما بیدار همانگونه که زمان این را به ما ثابت کرد انشاء ا.... به شما هم ثابت می کند که بدور از تعصب بسیاری از عملکردهای ما تنها تیشه به ریشه نظام زدن است و خون به دل رهبری کردن !!!! قطعا دشمنان دانا از دوستان نادان محترم ترند.