پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۷۹
پای دین هم به توجیه FATF باز کردند

گزارش عجیب روزنامه دولت و اظهارات عجیب تر روحانیون طرفدار دولت/ تصویب FATF واجب شد!

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 659052
لوایح FATF هیچ تقابلی با نص قرآن و شریعت ندارد. اگر متخصصان و کارشناسان یا به تعبیری، عقلای قوم و مصلح اندیشان کشور بر این نظر هستند که تصویب این لوایح به مصلحت کشور است، واجب است که تصویب شود. اما اگر کارشناسان و متخصصان گفتند که نباید تصویب شود، واجب است که تصویب نشود، هرچند امروز کارشناسان نظر اول را دارند.
گزارش عجیب روزنامه دولت و اظهارات عجیب تر روحانیون طرفدار دولت/ تصویب FATF واجب شد!
گروه سیاسی جهان نيوز: اعتراض برخی از مراجع تقلید با موضوعاتی همچون FATF در حالی اتفاق افتاد که چند روز قبل رئیس جمهور در سخنانی توهین آمیز مخالفین FATF را افرادی که از اسلام فهم درستی ندارند، معرفی کرد.

به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی در در نشست با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر FATF، باشد هزینه‌ها ۲۰ درصد ارزان‌تر است و بدون آن گران‌تر خواهد بود! نمی‌شود در این کشور یک نفر از ارگانی بیاید، شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند. از مردم سوال کنید که شما می‌خواهید زندگی کنید آیا آن را ارزان می‌خواهید یا گران! یک کسی در گوشه‌ای نشسته و مردم را تحریک می‌کند که اگر FATF امضا شود یا با گروه اقدام مالی کار کنیم، اسلام از دست می‌رود. کدام اسلام از دست می‌رود؟ ای‌کاش اسلام را می‌فهمید، بعد می‌گفت اسلام از دست می‌رود..

با این وجود روزنامه دولتی ایران طی گزارشی به دفاع از اظهارات رئس جمهور پرداخته و در اینباره همچنین با تعدادی از روحانیون حامی دولت و اصلاح طلب نیز گفتگو کرده است.

غفاری: سلفی‌ها همین یاوه‌ها را تکرار می‌کنند!
در همین راستا هادی غفاری از روحانیون پرحاشیه و فعال فتنه 88 به روزنامه ایران در دفاع از توهین اخیر رئیس جمهور گفته است: سوء‌استفاده از اسلام و اعتقادات مسلمانان، سابقه‌ای اندازه خود اسلام دارد. چنانکه در همان صدر اسلام عده‌ای زبان به اعتراض گشودند و دیانت امیر‌المؤمنین را زیر سؤال بردند.  حضرت علی(ع) را به‌عنوان بی‌دین و به قصد قربت به شهادت رساندند؛ امام حسین(ع) را برای رضای خدا شهید کردند. بجز کسانی که پول گرفته بودند بسیاری از لشکریان یزید متدینان بودند که اسلام را بد فهمیده بودند.الان سلفی‌ها همین یاوه‌ها را تکرار می‌کنند و متأسفانه در داخل هم هستند متدینانی که اسلام را بد فهمیده‌اند. اشاره آقای روحانی به این افراد است که قرائت و تفسیرشان از اسلام هم پوپولیستی است.

وی در ادامه نیز تصریح کرده است: هر کدام از ما درباره هر چیزی حرف می‌زنیم؛ در حالی که هر حوزه‌ای متخصص و کارشناس خود را دارد.در حالی که‌ شأن برخی تریبون‌ها این نیست؛ مرحوم شیخ صدوق راجع به بحث تاریخی اظهار نظری کرده‌اند. شیخ صدوق به لحاظ فقه و اصول، تاج سر ماست و من دست ایشان را می‌بوسم؛ اما معلوم نیست در تاریخ هم تخصص داشته باشند. ایشان متخصص تاریخ نیست؛ اما متخصص روایات ماست. چرا باید روحانیون ما در کنفرانس‌های پزشکی یا صنعتی ما صحبت کنند؟ وقتی مراسم درباره صنعت فولاد است سخنرانی یک روحانی چه دلیلی دارد؟ باید کسی که رشته‌اش فولاد و صنایع سنگین است حرف بزند.یا چرا فلان برادر بزرگ ما که پزشک عفونت‌های خونی است راجع به اسلام نظریه‌پردازی می‌کند؟ ما امروز دچار کج روی شده‌ایم وهمه می‌خواهیم کار همه را انجام بدهیم. در حالی که از قدیم در گوش ما خواندند و ما یاد گرفتیم همه چیز را همگان دانند نه یک نفر.

غفاری در پایان نیز گفته است: برخی دوستان در مظان اتهام هستیم که زندگی خودمان آرام می‌گذرد؛ بچه هایمان رفاه دارند و گرانی خیلی به ما فشار نمی‌آورد. وضع مالی خیلی از دوستان را می‌دانیم اما اینجا بحث توده مردم است که اگر درباره لوایح یاد شده تصمیم درست گرفته نشود، فشار مالی مضاعفی را متحمل می‌شوند. در پایان باید گفت اگر ما به قانون معتقدیم، مخالفت راه دارد.بهتر بود کارشناسانِ مخالف، نمایندگان را قانع کنند و نظر نمایندگان را برگردانند تا به پیوستن به FATF رأی ندهند.

غرویان:مخالفان FATF بدون مطالعه حرف می زنند/ آمریکایی ها هم FATF دارند
از سوی دیگر محسن غرویان نیز گفته است: "مروری بر مخالفت‌ها با FATF  نشان می‌دهد بسیاری از آقایانی که در مورد این لوایح اظهار نظر می‌کنند، آن را دقیقاً مطالعه نکرده و بدون مطالعه صحبت و بعضاً مخالفت می‌کنند."

غرویان در ادامه نیز بدون در نظر گرفتن ضررهای امنیتی و اقتصادی FATF  درباره فواید آن گفته است: نکته اصلی این است که ما باید ببینیم جوهره اصلی کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله FATF چیست؟ صحبت این است جابه‌جایی پول‌های کشور باید شفاف و مشخص باشد. مشخص باشد این پول‌ها کجا خرج می‌شود؟ به دست چه کسانی می‌رسد؟در اقتصاد بین‌الملل همچنین در اقتصاد کشورها این موضوع عرف و جا افتاده است که باید کم و کیف پول‌هایی که در داخل کشورها یا سطح جهانی جا‌به‌جا می‌شود، کاملاً روشن و شفاف باشد. حتی در کشورهای اروپایی و امریکایی می‌بینیم یک نفر اگر می‌خواهد  ثروت خودش را در بانک‌ها جابه‌جا کند، باید کاملاً شفاف درباره سؤال‌های نظام بانکی کشورش توضیح دهد.  حتی افراد بیش از یک حد نمی‌توانند جابه‌جایی پول داشته باشند. FATF نیز چنین مطالبه و توصیه‌ای دارد.

فاضل میبدی: در شان فقه نیست که لوایح FATFورود کند!/ FATF واجب است که تصویب شود
محمد تقی فاضل میبدی نیز از روحانیون اصلاح طلب گفته است: لوایح FATF هیچ تقابلی با نص قرآن و شریعت ندارد. اگر متخصصان و کارشناسان یا به تعبیری، عقلای قوم و مصلح اندیشان کشور بر این نظر هستند که تصویب این لوایح به مصلحت کشور است، واجب است که تصویب شود. اما اگر کارشناسان و متخصصان گفتند که نباید تصویب شود، واجب است که تصویب نشود، هرچند امروز کارشناسان نظر اول را دارند. در این میان، به هیچ وجه نباید این مسائل را از فقیه پرسید، زیرا اصلاً در‌ شأن فقیه نیست که در این موضوعات وارد شود. شأن فقیه، حکم دادن است، درحالی که این موضوعات کاملاً تخصصی است و باید کارشناسان نظر دهند. کارشناسان هم باید مصلحت ملی و عقلایی را در نظر بگیرند و بر این اساس بگویند که به نفع کشور هست یا نیست. غیر از این، این طور با مسائل کشور از طریق احکام شرع و فقه و قرآن بازی کردن، خلاف شرع است، زیرا می‌خواهیم به‌ نام دین کاری بکنیم که در دین نیست و رأی آن هم خلاف دین است. فقاهت تعریف مشخصی دارد، اینکه بخواهیم در همه چیز وارد شویم، بویژه مسائلی که پایه‌اش بررسی‌های علمی و کارشناسی و تخصصی است، جز خراب کردن اسلام و بدبین کردن جوانان نسبت به اسلام نتیجه دیگری ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
...
Iran, Islamic Republic of
اینها در زمان مذاکرات و امضای برجام همین جار و جنجال را بپا کردند. الان برای اجرای یکی از تعهدات طرف قرارداد هی باید بروند اروپا جلسه بگذارند و طرف مقابل هم هی امروز و فردا کند. آخه این هم شد توافق برد ، برد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
وارد این بازی نشوید
اینا میخوان دوقطبی دین و آسایش یا دوگانه دین ریاضتی و دین مردم پسند درست کنند و کارشون رو انجام بدتو تله اونا نیفتید
صرفا وعده های قبل برجام و دستاوردها و افتضاحات بعدش رو دنبال کنید
مگه دین هم فقط مال شماهاست
Iran, Islamic Republic of
اول بار که شماها پای دینو به aftf باز کردین حالا از همون راه جوابتونو گرفتین آشفته شدین؟ نکنه دین هم فقط مال شماهاست
همه چیز مال این برادراست
Iran, Islamic Republic of
همه چیز مال این برادراست حتی تعیین کننده بهشت و جهنم رفتن هم توسط اینا انجام میگیره خلاصه عجیب ملتین
Iran, Islamic Republic of
اونوقت تو عجیب غیر ملتی ؟
خودتو زمین نزن و خاک مالی نکن خودتو دو کلمه حرف حساب بزن . دوره هوچی گری خیلی وقته تموم شده
منافق شاخو دم نداره. کسی که منافقانه و با طعنه و نیرنگ در اینجا نظر میده ! حالو روزش مشخصه
این برادرا فکر میکنن فقط خودشان حق دارن از موضع دین حرف بزنن
Iran, Islamic Republic of
این برادرا فکر میکنن فقط خودشان حق دارن از موضع دین حرف بزنن و برای دیگران هیچ حقی قائل نیستن
Iran, Islamic Republic of
باز تو ترول فیک و اسپم پیدات شد.
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Romania
جناب ۲۳:۲۶
بیان زیبای سعدی را باگوش هوش بنیوشید، گوشی دستتان خواهدآمد.
هر که با دشمنان صلح میکند، سر آزار دوستان دارد. بر عجز دشمن رحمت مکن، که اگر قادر شود بر تو نبخشاید.
بشوی ای خردمند از آن دوست، دست
که با دشمنانت بود همنشست
هر که دشمنان کوچک را حقیر میدارد، بدان ماند که آتش اندک را مهمل میگذارد.
نصیحت از دشمن پذیرفتن، خطاست ولیکن شنیدن رواست تا به خلاف آن کار کنی، که آن عین صوابست.
نواب
Iran, Islamic Republic of
بله دین فقط مال ما اهل دین است
کسی که اهل دین نیست با دین چکار دارد
Iran, Islamic Republic of
بازهم توهم زدی برادر؟ کی گفته شما اهل دینی و مخالفان شما ضد دین
Iran, Islamic Republic of
من دو قطبي و اينها رو متوجه نميشم هركي توانست مثل دكتر محبوب چند ميليون واحد مسكوني بسازه راي ميدم از اين قرتي بازيها سر در نميارم
Iran, Islamic Republic of
مانند کلاهی که در برجام سرمان رفت
ضمانت ندارد که هیچ حتی حق شکایت را هم نداریم
الف.نباتی
United States
عجب رویی دارند این جماعت!
بهتره این اقایان فعلا کاری را که در مورد برجام زدند جمع و جور کنند و بعد از اون به فکر بر پا کردن سفره افتضاح دومشون باشند.
ظاهرا یادشون رفته که با ننگ نامه برجام چه بلایی بر سر عزت و سفرۀ معیشت مردم در آوردند و چه هزینه های مادی و معنوی سنگینی رو متحمل کشور عزیزمان کردند. حالا به جای توبه و عذرخواهی از پیشگاه ملت سرشونو تو برف کردند و ...
البته این موجب نمیشه که مرد عزیزمان فداکاری ها و انقلابی گری قشر بزرگ روحانیون غیور و انقلابی رو نادیده بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا"خسارات برجام را تسویه کنید تا بعد سراغ FATF برویم !!!!
Iran, Islamic Republic of
اوناییکه اول بار از موضع دین در مورد fatf قضاوت کردن و آنرا غیر شرعی دانستن چرامورد تایید برادرا قرار گرفتن؟ حالا هم نباید اعتراض کنن که از موضع دینی fatf موردتایید قرار گرفته
برای اینا همه چیز مباحه ولی برای رقیب همه چیز حرام
Iran, Islamic Republic of
برای اینا همه چیز مباحه ولی برای رقیب همه چیز حرام وقتی خودتو حق مطلق بدونی و رقیبو باطل مطلق همین میشه
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی

23 تیر 94

آنها در زمینه لغو تحریم‌ها ،ابتدا می‌گفتند باید ماه‌ها بگذرد و اعتماد پیدا کنیم، آنگاه تحریم‌ها را نه لغو، بلکه تعلیق می کنیم و بعد از سال‌ها اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد پیدا کردند قدم به قدم لغو می شود اما امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود ، برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد.
حالانه تنها پاسخ گوی وعده ها نیستند میگویند با اف ای تی اف 20درصد زندگیتان ارزان میشود؟؟!!!!
کسانی که میخواهند 20دقیقه را تکرار کنند باید از کسانی که اصرار بر برجام2دارند کتبا تضمین 20درصد ارزانی وجبران خسارتهای احتمالی را بگیرند.والا در مقابل مردم حال وآیندگان مسئولند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
انصافاً عالى ! مخصوصاً نظر غفارى و ميبدى، خدا حفظشون كنه
Iran, Islamic Republic of
از نظر این حجج بی اطلاعی و خوش خیالی می بارد
United Arab Emirates
همین آقای غفاری صحبت ازقانون پولشوئی می کندکه هیچ تخصصی نداردبعدخودش توصیه می کندکسی که دراموری دانشی نداردسخنرانی نکند.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
مرگبر ضد ولایت فقیه
نواب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بله از نظر کلی گویی درست است اما نکته درستتر این است که نباید یادمان برود در تاریخ نه چندان دور ایران سیاست و باور ساده لوحانه حاکمان کشور چه ضربه هایی جبران ناپذیری به ایران زده و ممکن است در آینده هم تکرار شود .
Iran, Islamic Republic of
...
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
آی ی ی ی ی مردم
می خواین مشکل آب خوردنتون رو حل کنممممممم
می خواین همه تحریم ها یکباره ( بالمرّه) لغو شود
می خواین با یک اَجّی وَجّی همه مشکلاتتون رو حل کنمم
می خواین فلان کنم ...
می خواین بهمان کنم....
می خواین دلار بشه زیر هزار تومن
می خواین یارانه ها بشه هر نفر یک میلیون تومن
اگه همه اینها رو می خواین راه حلش fatfهستش
خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
FATF جزو ساختار وزارت خزانه داری امریکاست تصویب لوایح استعماری به صلاح نیست .
Iran, Islamic Republic of
اگر دولتی غیر از دولت اصلاح طلبان سرکار بودند، باز هم این روحانیون هم حزبیشان همین نظر را داشتند؟ خدایا سیاست زدگی تا کجا پیش رفته.
Iran, Islamic Republic of
بواسطه برجام چقدر هزینه ها افزایش پیدا کرد ؟ اگر دستتان در خرج است خواهید دید که بسته به نوع اجناس از 60 الی 300 درصد . ...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اسلام برخی اصلاح طلبان اسلام مفتی ها و وهابیهای عربستانه.
کامران
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان تا این مملکت را ته دره نبرند دست بردار نیستن !
Iran, Islamic Republic of
بوی فتنه اکبر میاد..........
Iran, Islamic Republic of
بوی فتنه اصغر میاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این که آقای فاضل میبدی می گوید : اف ای تی اف واجب است تصویب شود، يک گزاره فقهی است پس اين آقا هم دارد از موضع یک اهل فقه نظر می دهد نه از موضع کارشناس!...
Iran, Islamic Republic of
چرا تحريف ميكنى مسلمون ؟! كجا گفته بايد تصويب بشه ؟! چرا از خدا نمى ترسيد ؟! خوبه حالا متن جلو چشممونه !
نگفته باید
گفته واجب است
معلومه متن را نخوانده ای مسلمون!
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور درست میگه چون منتخب مردمه خوب یا بد باید تصمیم بگیره اگه شما می خواینپس چرا ما رفتیم رای دادیم
Iran, Islamic Republic of
اگر درست میگفت که برجامش شکست نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که شما به این امر واقفید
پس لطفا شما قضاوت تصویب یا عدم تصویب fatf را به کارشناسان و متخصصان حوزه واگذار کنید و در این امور تخصصی دخالت نکنید تا مردم در مورد شما هم بد فکر نکنند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
میدونین منظور از برد برد برجام نافرجام چیه ؟! یعنی ؛ چه نشستین ؟ دشمن همه چیز مونو برد برد !!
Iran, Islamic Republic of
لباس دین پوشیدند تا نان دین بخورند...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دينو داغ ميكنند كه الاف الوف كنند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حرف فقط یک کلام fatf ممنوع همانگونه که می کویند پارک ممنوع ننگ بر سازش گر داخلی
محمد
United Arab Emirates
زین مردمان سست عناصر دلم گرفت
دیالمه چمران و همتم ارزوست
Iran, Islamic Republic of
قرآن نگفته که با دشمنت پیمان نبند ؟
من که سواد خواندن قرآن ندارم و از اسلام هم فقط نماز و روزه را بلد هستم. شما بگید آیا قرآن نگفته با دشمنت پیمان نبند ؟
صدرا صدرایی
Iran, Islamic Republic of
به این اقایان مدعی فهم وشعور بگویید که چرا باحرف خودتان هم مخلفت میکنید وعمل میکنید اگر fatfدر حوزه تخصص خودش هست بهشما چه دبطی دارد که در باره اش نظر میدهید .این تفکر غیر انقلابی شما مخالف خواست مردم است بکشید کنار ودر اموری که به شما مربوط نیست دخالت نکنید واقعا نمیفهمید
اکابر
Iran, Islamic Republic of
کسی میدونه

برید بمیرید ، چند بخش میشه ؟
Iran, Islamic Republic of
....
سلام
Iran, Islamic Republic of
پدرجان؛. شما كه دانشمندى با مخالفان مناظره كن و بيسوادها را رسوا كن.
United States
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
از قاتل خاشق چی چه خبر
باید مجازات شود
جواد
Iran, Islamic Republic of
....
کاربر محترم با تشکر مطلب شما بدلیل اکاربرد الفاظ نامناسب حذف شد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همین سکوتهای حوزه های علمیه و علی الخصوص مراجع عظام ما رو به اینروز انداخته.
انار
بله دکتر جون این 20% ارزون شدن کالاها رو با استناد به کدوم قول و موفقیت قبلیت بپذیریم؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای غفاری شما متخصص مسایل مالی و معاهدات بین المللی هستین که نظر میدین؟ اصل FATF روخوندی؟ میدونی چیه ؟ موضوعش و میدونی ؟؟؟؟
جناب غرویان همه اینها رو که گفتی داخل کشور و با قانون داخلی هم قابل اجراست نیازی نداری که به خارجی ها اطلاع بدی که دار چکار میکنی بدونن مردم چی دارن چی ندارن چی میخرن چکار میکنن؟...
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
1- از فقها و مراجع تقلید محترم انقلابی انتظار می رود خیلی بیش از این وارد گود شده و به یاری امام خامنه ای (حفظه الله) بشتابند و فریادشان را بلندتر و رساتر بر سر وادادگان در مقابل استکبار فرود آورند چه به حکم آیه وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ مسیر وادادگی انتها ندارد!
2- این 20 درصد با چه فرمولی محاسبه شده؟ با همون فرمولی که بر اساس آن قرار بود برجام تمام مشکلات کشور از آب خوردن گرفته تا بانکی و تسلیحاتی و هسته ای و ..و.. رو حل کنه؟
3- امیدی به این دولت تدبیر و امید! نیست و انتظار تدبیری هم از او نمی رود. لاجرم این مردم انقلابی هستند که باید سرنوشت کشور رو رقم بزنند و صفحه را برگردانند و مدیریت کشور را به دست افراد دلسوز، انقلابی، درد مردم چشیده، ولایتمدار، پولادین در مقابل استکبار، شجاع و بصیر بسپارند و بزدلان و زالو صفتان را از صحنه مدیریت و سیاست کشور به گوشه عزلت رهنمون کنند مگر فرصتی برای تفکر بیابند و در مسیر هدایت افتند.
به امید خدا آینده روشن است.
Iran, Islamic Republic of
علما منفعل و بي تفاوت شدند چرا؟ كاربرد سنتي ظلم ستيزي را از دست داده اند
Iran, Islamic Republic of
باشه چشم الان داد می زنم
Iran, Islamic Republic of
جهالت تو این کامنت 5 کلمه ای بیداد می کنه!
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
چند روز دیگه شب چله است حالا من چی چی بپوشم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همان شیوه که در هنگام توافق برجام عمل می شد دارد تکرار می شود .
توهین به منتقدین . دادن وعده و عید و گل و بلبل نشان ( اف ای تی اف )
ترساندن مردم از عدم اجرای آن
فرانک
Iran, Islamic Republic of
زیاد زور نزنید!!! Fatf تصویب خواهد شد..... تمام!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
از قاتل خاشقچی چه خبر کی قراره محاکمه بشه
چرا سران فتنه ازاد نمی شن
چرا زن ها را به ورزشگاه راه نمی دن
بله برای کاسبان برجام و fatf این امر بدیهیه!!!
چون برجام بی خاصیت رو اینقدر خوب نشون میدادن الانم دارن میگن fatf حلال مشکلاته!!!!!
.
Iran, Islamic Republic of
...
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
شما اول بفرمایید پس کی سران فتنه آزاد می شن
Iran, Islamic Republic of
...
مقلللللد
Denmark
....
آقای غرویان شما اطلاعات خانوادگی خودت را هم دست مستکبرین بدهی ما حرفی نداریم اما اجازه نمی دهیم عوض ما هم تصمیم بگیری
محسن
Iran, Islamic Republic of
این اخوند ها می توانند بفرمایند
دستور شیرازی بزرگ بر تحریم تنباکو از کجای دین بر خواست و چه ربطی به دین وامام زمان داشت که آن عالم وارسته ان حکم را داد تازه اون یک قرارداد تجاری بود که احتمالا در اون دوران با کشت و صدور تنباکو تو کشور کلی شغل هم ایجاد می شد
حالا یکی از اقایان روحانی می گویند این قرارداد خسارت بار است
راستی یک سوال از این اخوندهای همه چیز فهم خوب خودتان هم که اخوند هستید ورودتان به این بحث اف ای تی اف چه وجهه ای دارد برید تو دکون خودتون کتا ب دو زبر عن خودتان را بخوانید شما رو چی به این مطالب
Iran, Islamic Republic of
یکم در مورد این فرد یعنی هادی غفاری تحقیق کنید بسیار جالب و آموزنده است .