پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
گوترش:

اطلاعات مشخصی درباره قتل خاشقچی دریافت نکرده‌ام

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 659040
دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت اجرای تحقیقات جنایی درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مجازات عاملان آن تأکید کرد.
اطلاعات مشخصی درباره قتل خاشقچی دریافت نکرده‌ام
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نمایندگان قطر و سازمان ملل متحد امروز یکشنبه در دوحه چندین توافقنامه از جمله افتتاح دفتر نمایندگی یونیسف و دفتر امور انساندوستانه سازمان ملل در دوحه، امضا کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل پس از امضای این توافقنامه‌ها گفت که هیچ اطلاعات مشخصی درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی دریافت نکرده‌است و تمامی اطلاعات دریافتی وی از طریق رسانه‌ها بوده است.

وی بر ضرورت اجرای تحقیقات جنایی و مجازات عاملان قتل خاشقچی تأکید کرد کرد.
طبق گزارش شبکه الجزیره، گوترش درباره یمن نیز اظهار داشت که در صورت عدم بهبود وضعیت انسانی در یمن، سال آینده حدود ۱۴ میلیون دلار به یمن کمک مالی خواهیم کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) تصریح کرد که قطر از همان ابتدای بحران از طرح کویت برای آشتی حمایت کرد و سازمان ملل نیز از میانجی‌گری کویت حمایت می‌کند.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز از ایفای نقش سازمان ملل برای تحقق امنیت، صلح و توسعه پایداری قدردانی کرد.

آل ثانی از ایفای نقش امیر کویت در بحران به وجود آمده در روابط چهار کشور عربی با قطر قدردانی کرد و گفت که دوحه از گفت‌وگوی سازنده استقبال می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *