کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملاک جدید انتخاب بازیگران چیست؟

25 آذر 1397 ساعت 12:02

بازیگر سریال "عروس تاریکی" گفت: متاسفانه امروزه بازیگران بر اساس تعداد فالوور و میزان فعالیت خود در شبکه‌های مجازی انتخاب می‌شوند. انگار سینمای امروز تصور می کند که نسبت فروش بلیت رابطه مستقیم با تعداد فالوور یک بازیگر دارد. گرچه این حضور به خود سینما ضربه‌ای نمی زند اما معنای واقعی هنر لطمه می‌زند.


به گزارش جهان نیوز،‌ مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به مدت یک سال است که مشغول بازی در سریال "عروس تاریکی" به کارگردانی "محمود معظمی" هستم. همچنان شش ماه از فیلمبرداری این اثر باقی مانده و به غیر از به دلیل مشغله فراوان نتوانستم کار دیگری را قبول کنم.

وی درباره زمان پخش سریال عروس تاریکی تاکید کرد: هنوز زمان دقیقی برای پخش این سریال مشخص نشده اما با توجه به زمانی که از فیلمبرداری باقی مانده این سریال سال آینده روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

بازیگر فیلم سینمایی "معراجی‌ها" درباره سایر پیشنهادات سینمایی و تلویزیونی اظهار کرد: طی این مدت پیشنهادات زیادی داشتم اما به نوعی پیشنهاد دلچسبی برایم نبوده و ترجیح دادم در آنها بازی نکنم. اینکه می‌گویم پیشنهاد دلچسب نبوده شامل فیلمنامه نه چندان خوب، دستمزد کم و همین طور گروهی می شود که دوست نداشتم با آنها کار کنم.

 
/////////////////////////////////
 
وی درباره فاصله گرفتن خود از فضای سینما تاکید کرد: من همواره سینما را ترجیح می‌دهم اما به واسطه فعالیت مداومم در تلویزیون به طور ناخودآگاه از فضای سینما دور شدم. سینما و تلویزیون در همه جای دنیا تفکیک شده است و من هم به واسطه بازی زیاد در تلویزیون به نوعی بازیگر تلویزیون تلقی شدم و همین مرا از سینما دور کرد.

بازیگر سریال "مدینه" درباره حضور برخی چهره های شبکه های مجازی در سینما به عنوان بازیگر تصریح کرد: دلیل اصلی ورود پرتعداد بازیگرانی که فعالیت بالایی در شبکه‌های مجازی به سینما تنها و تنها گیشه است. البته این ورود به سینما هیچ ضربه‌ای نمی‌زند زیرا سینمای امروز ما تماماً سینمای گیشه است.

وی در همین راستا افزود: متاسفانه امروزه بازیگران بر اساس تعداد فالوور و میزان فعالیت خود در شبکه‌های مجازی انتخاب می‌شوند. انگار سینمای امروز تصور می کند که نسبت فروش بلیت رابطه مستقیم با تعداد فالوور یک بازیگر دارد. گرچه این حضور به خود سینما ضربه‌ای نمی زند اما معنای واقعی هنر لطمه می‌زند.

کیفیت فیلم‌ها و بازی‌ها در سینما به شدت افول کرده است/تعداد فالوور اینستاگرام ملاک انتخاب بازیگران شده است//////////////////////یکشنبه

بازیگر سریال "ویلای من" وضعیت امروز سینما را ناراحت کننده خواند و افزود: کیفیت در سینمای امروز متاسفانه هر سال دریغ از پارسال است. کیفیت فیلم‌ها و بازی‌ها در سینما به شدت افول کرده است. سواد سینما به خصوص در حیطه بازیگری طی سالیان اخیر به شدت پایین آمده است و ما شاهد آثار به شدت ضعیفی در چرخه اکران هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این بازیگران با کیفیتی بسیار پایین به عرصه بازیگری وارد شده و خیلی زود از رده خارج می‌شوند. البته این را هم بگویم که بسیاری از بازیگران خوب و کارکرده ما هم به راحتی کنار گذاشته شده اند. این اتفاق باعث شده که اکثریت بازیگران پیشکسوت و خوب ما خانه نشین شوند.

کاویانی با اشاره به کنار گذاشته شدن پیشکسوتان سینما خاطرنشان کرد: البته این را بگویم اگر کسی حتی تصادفا وارد عرصه بازیگری شود و کارش را خوب انجام دهد و از عهده نقش‌های متفاوت بر آید بسیار هم خوب است اما مشکل اصلی آنجاست که احترام به نسل‌های پیشکسوت سینما از بین رفته است. از نظر من حضور جوانان از شبکه‌های مجازی و غیره آنچنان بد نیست بلکه عدم احترام بزرگان سینما توسط برخی تازه کار فاجعه است.

منبع:میزان


کد مطلب: 658981

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/658981/ملاک-جدید-انتخاب-بازیگران-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com