پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نخست‌وزیر برکنار شده سریلانکا به قدرت بازگشت

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 658977
در پی رای عدم اعتماد پارلمان سریلانکا به نخست‌وزیر منصوب شده رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر برکنار شده این کشور امروز برای تصدی مجدد این سمت در برابر رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد.
نخست‌وزیر برکنار شده سریلانکا به قدرت بازگشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «رانیل ویکرماسینگه» نخست‌وزیر برکنار شده سریلانکا امروز یکشنبه با ادای سوگند در برابر «مائیتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا در این سمت ابقا شد و فعالیت خود را از امروز از سر می‌گیرد.

بنابر گزارش شبکه خبری الجزیره، «مائیتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا پیشتر به دنبال پاره‌ای اختلافات از جمله در زمینه مسایل سیاسی ویکرماسینگه را برکنار و «ماهیندا راجاپاکسا» را جایگزین کرده بود.

 آغاز به کار مجدد ویکرماسینگه آنهم در شرایطی که راجاپاکسا نتوانست از پارلمان رای اعتماد بگیرد و دیروز (شنبه) از سمت خود کناره‌گیری کرد، لطمه‌ای به وجهه سیریسنا خواهد بود.

با بازگشت ویکرماسینگه به قدرت امید می‌رود، بحران سیاسی که از اواخر اکتبر در پی برکناری ناگهانی وی در کشور ایجاد شده بود، پایان یابد.

سیریسنا چندی پیش کابینه وزرای سریلانکا را منحل کرده و سپس پارلمان این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود. منتقدان، اقدام ویکرماسینگه در بر برکناری نخست وزیر را در تضاد با قانون اساسی دانسته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *