چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۳۹
برادر میرحسین موسوی:

برای تصویب FATF نگران نیستم، مثل برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب می‌شود/ به جز روحانی فرد دیگری را ندیدم که بگوید دولت موفق بوده

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 658964
در حوزه مشكلات اقتصادي كارشناس خبره‌اي مثل آقاي نيلي گزارشي از وضعيت و مشكلات كشور داده بودند و اين چيزي نبود كه آقاي روحاني نسبت به آن بي‌اطلاع باشد؛ در نهايت ايشان وارد گود انتخابات شد؛ با اين باور كه مي‌تواند اين ‌بار را بردارد و مشكلات را حل كند. اگر توانسته است كه بايد آن را مردم در سفره خود و در زندگي‌شان احساس كنند.
برای تصویب FATF نگران نیستم، مثل برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب می‌شود/ به جز روحانی فرد دیگری را ندیدم که بگوید دولت موفق بوده
گروه سیاسی جهان نيوز: ميرمحمود موسوي برادر میرحسین موسوی، طی گفتگویی اظهار داشت: من خيلي نگران FATF نيستم و معتقدم تصويب خواهد شد؛ همانطور كه برجام در بیست دقیقه تصويب شد ، به تجربه مي‌گويم لوايح هم تصويب مي‌شود.

به گزارش جهان نيوز، در ذیل گزیده ای از اظهارات میرمحمود موسوی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد را می خوانید:

*اگر بخواهيم در مقابل قواعد بين‌المللي كه توسط نمايندگان كشورها از جمله كشور خود ما تدوين مي‌شود ايستادگي كنيم چيزي جز ضرر حاصل كشور نخواهد شد. البته بايد بگويم من خيلي نگران اين لوايح نيستم و معتقدم اين لوايح تصويب خواهد شد و در آن ترديدي ندارم. در واقع همانطور كه برجام در بيست دقيقه در مجلس تصويب شد من به تجربه مي‌گويم اين موضوع هم تصويب مي‌شود.

* با توجه به گفته رييس‌جمهور و وزرا ما داراي مشكلات بسياري هستيم. همين يك مورد كوچك و ناقابل را توجه كنيد. 30 هزار ميليارد تومان از جيب مردم برداشته شده و به موسسات مالي و اعتباري براي پرداخت بدهي صاحبان سپرده اين موسسات داده شده. از كجا اين مقدار پول پرداخت شده است؟ من تصور نمي‌كنم آقاي روحاني اين‌قدر پولدار باشد و فكر هم نمي‌كنم هيچ‌كدام از وزرا نيز اين مقدار پول داشته باشند. الحمدلله همه مردمي هستند. پس سوال اينجاست كه اين پول از كجا و با كدام مجوز برداشت شده است؟ سوال ديگر اينكه اين پول‌ها به چه كساني داده شد و چرا پرداخت شده؟ مهم‌تر از همه آن پول‌هايي كه گم شد كجاست؟ اصل مطلب همين‌جا است كه اين پول‌ها چرا گم شد؟

* ا نشانه‌هاي تلخي است كه مي‌گويد ما سال‌هاست در حوزه فرهنگي وضعيت غريبي داريم. مسوول اين نابساماني‌ها كيست؟ مسووليت آن به عهده دولت است. اگر دولتي در زمان انتخابات، خود را به عنوان فردي عرضه كرد كه مي‌تواند مشكلات را حل كند او از همان زمان مسووليت را به عهده گرفته است. اين نوع سخن‌ها بعد از انتخاب شدن بطور كلي كنار گذاشته مي‌شود. من نمي‌خواهم كسي را به سوء نيت متهم كنم اما به عنوان يك شهروند انتظارم اين است كه دولتي كه با 64 درصد مشاركت و 24 ميليون راي، كشور را مديريت مي‌كند در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد توضيح دهد چه كار كرده است. در حوزه اقتصادي كه نياز به توضيح نيست پول جيب‌مان مي‌گويد وضع خوب نيست.

* آقاي روحاني بايد بگويد با شاخص‌هاي روشن و مورد قبول اقتصاد كشور را از نقطه‌اي كه شروع كرده است تا امروز چقدر جلو برده است. ما در هر زمينه شاخص‌هايي داريم از بيكاري، تورم و توليد و صادرات و غيره. در اين شاخص‌ها چه پيشرفتي داشته‌ايم؛ با آمارهاي اميدواركننده‌اي روبه‌رو نيستيم. در زمينه سياسي و اجتماعي اصلا نيازي به تحليل من نيست تنها كافي است دست به يك نظرسنجي بزنيم. در ميان نخبگان هم نظر مساعدي نمي‌بينيم. چند مقاله از دانشگاهي‌ها و نخبگان درباره اينكه دولت موفق بوده‌ است مي‌بينيد؟! من مدت‌ها است به جز سخنراني‌هاي خود آقاي روحاني نديده‌ام كه كسي بگويد دولت‌ موفق بوده‌ است.

* در حوزه مشكلات اقتصادي كارشناس خبره‌اي مثل آقاي نيلي گزارشي از وضعيت و مشكلات كشور داده بودند و اين چيزي نبود كه آقاي روحاني نسبت به آن بي‌اطلاع باشد؛ در نهايت ايشان وارد گود انتخابات شد؛ با اين باور كه مي‌تواند اين ‌بار را بردارد و مشكلات را حل كند. اگر توانسته است كه بايد آن را مردم در سفره خود و در زندگي‌شان احساس كنند.

* در حال حاضر ما هيچ تشكل يا شبه‌تشكلي به نام اصلاح‌طلب با اهداف و روش‌هاي اصلاح‌طلبي واقعي در جامعه نداريم بلكه با مجموعه‌اي از افراد و تشكل‌هاي محافظه‌كار روبه‌رو هستيم. در حال حاضر ما تك و توك نظرات اصلاح‌طلبانه مي‌شنويم اما هيچ‌كدام تشكلي ندارند بلكه تك‌صداها هستند. مواردي، مطلبي يا نكته‌اي از سوي آنها عمدتا هم در فضاي مجازي مطرح مي‌شود اما متاسفانه بايد گفت فقدان يك جريان اصلاح‌طلب واقعي فضا را براي برخي جريانات تندرو در خارج از كشور فراهم كرده است.

* مجموعه رفتارهايي كه از سوي مجموعه اصلاح‌طلبان سنتي مشاهده مي‌شود اين است كه بعد از جريانات دي ماه 96 بيشتر متوجه شده كه نياز به تجديدنظر دارند. آنچه مي‌شنويم به‌طور پراكنده در حد اظهارنظر است. برخي مي‌گويند بايد حمايت از دولت را ادامه دهيم. برخي هم عنوان مي‌كنند روحاني از خودش عبور كرده است. بنابراين يك پراكندگي ديدگاه وجود دارد كه شخص شما به عنوان يك فردي كه خواستار تغيير و اصلاح امور هستيد هنوز نمي‌دانيد به كجا بايد تكيه كنيد. يادمان باشد زمان در حال گذر است و مشكلات زياد است و جامعه منتظر اصلاح‌طلبان نمي‌ماند. يعني جامعه براي هميشه منتظر اين نمي‌ماند كه آقاي روحاني يك روز به خود بيايد و شفافيت داشته باشد؛ جامعه منتظر اين نمي‌ماند كه اصلاح‌طلبان يك روزي به خودشان بيايند و تصميم بگيرند آيا مي‌خواهند در قافله محافظه‌كاري بمانند يا مي‌خواهند از اين قافله خارج شوند و متناسب به نياز‌هاي جامعه رو به تحول و تغيير بياورند. اصلاح‌طلبان اگر مي‌خواهند تغيير ايجاد كنند ابتدا بايد در خودشان و راهبرد‌هاي كلان تغيير ايجاد كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اول خسارات برجام را تسویه کنید بعد بروید سراغ FATF !!!!
Iran, Islamic Republic of
FATF جزو ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و مغایر منافع ملی است و نباید تصویب بشود.
Iran, Islamic Republic of
ساختار خزانه دارى يو اس آ ؟!
چرا پرت ميگى عمو جان ؟! منافع ملى كجا بود ؟!
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
FATF هم کلاه گشاد دیگری همانند برجام است تصویب لوایح استعماری به صلاح مملکت نیست .
Iran, Islamic Republic of
فقط محاكمه نيلي و اخوندي
Germany
اصغری رو فراموش کردی
Iran, Islamic Republic of
سيف فراموش نشه
Iran, Islamic Republic of
در شهرگر خواهند مست گيرند هر انچه هست گيرند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا جدیداً این آقا رو دارن تبلیغ میکنن و با هاش مصاحبه میکنن میزنن برادر میر حسین ؟؟؟؟؟؟؟؟
خبریه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مشكل خود شما ييد با طرز تفكرتون بريد مشكلات براحتي حل ميشود
مراد
Iran, Islamic Republic of
اول خسارت غني سازي و موشك هوا كردن را حساب كنيد تا بعد برسيم به برجام .
Denmark
احسنت. گل گفتی. این دوستان اگر به قول خودشان منجی عالم بشریت بیاید و بگوید قدرت رو رها کنید اولین کسانی هستن که به روی شخصی که وعده آمدنشان را میدادن تیغ میکشن
Iran, Islamic Republic of
آدم می مونه به این نظر چی بگه... این طرز فکر خسارتی بزرگ است که کشور ما را دهه ها بلکه سده ها عقب نگه داشته است
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
توسعه صنایع (های تک) همانند هسته ای و هوافضا و موشکی موتور محرک علم و تکنولوژی کشور است و باعث پیشرفت می شود.
ناشناس
کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ کدام از این فناوریها را ندارندما از کدومشون پیشرفته تریم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ما از تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس پیشرفته تر هستیم
پیشرفته بودن این نیست که مانند کشورهای حوزه خلیج فارس با پول تجهیزات بخری، پیشرفته بودن این است که علم تولید کنی مانند غنی سازی اورانیوم، ساخت موشک های بالستیک و نقطه زن، ساخت ناو و ناوچه، ساخت زیردریایی، ساخت هواپیمای جنگنده، ساخت دارو، ساخت پهباد، ساخت اژدر، ساخت قایق تندرو، شبه سازی در پژوهشکده رویان و هزاران پیشرفت که با کمی جستجو در اینترنت به آن دست می یابید...
Iran, Islamic Republic of
کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ چیزی از خودشان ندارند فقط نفت صادر می کنند و حتی آب معدنی و پوشاک و موادغذایی را وارد می کنند.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز از روستایی که توش زندگی میکنی بیرون رفتی تا واقعیات را ببینی؟
کافیه یک سر به منطقه جبل علی امارات بزنی تا ببینی چه چیزایی که تولید نمیکنند
کمی واقع بینی و طرفداری از حق و حقیقت فکر میکنم دوای بخشی از درد جامعه باشه
یا حق
Iran, Islamic Republic of
کشورهای حوزه خلیج معمولا جمعیتشون تا دو میلیون نفره.خب مشخصه که چرخوندن زندگی دو میلیون نفر کار راحتیه.به علاوه اونا خائن ندارن که صبح تا شب بر ضد منافعشون حرف بزنن
حقگو
Iran, Islamic Republic of
قطعا امتیازات ناچیزی که در برجام اخذشد همگی در مقابل امتیازات بسیاری از جمله غنی سازی 20درصد بود که در دولت قبل از تدبیر و امید!!! به دست جوانان دانشمند این سرزمین بدست آمده بود
مقداد
Iran, Islamic Republic of
این آقا چه سابقه کارشناسی و چه حرف جدید و بدیعی زده است که ارزش مطرح شدن داشته باشد جز برادری یکی از سران فتنه آمریکایی
United Kingdom
دهه!
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکن همون چیزی که باعث شد صدام به راحتی به ما حمله کنه،نداشتن موشک بود :) اگه موشک داشتیم فکر میکردی صدام از جونش سیر شده بود که حمله کنه؟الانم فکر میکنی چرا بهمون حمله نمیکنن؟لابد عاشق چشم و ابروی مشکیمون هستن!
علی
Iran, Islamic Republic of
یعنی می گویید در مقابل زورگویان بماند صدام تسلیم و اسیر شویم شاید نظر شما مثبت باشد پس مردم چه؟
مرگ بر فتنه گران که در هر لباسو مقامی هستند
Iran, Islamic Republic of
حرف حق جواب نداره
اقای موسوی راست می گویند
اما ایکاش اقای موسوی الان از خواب بیدار نمی شدید
بلکه وقتی که فتنه و آشوب بپا کردند ، می بودید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نظرات این آقا به چه دلیل ارزش انتشار پیدا کرده؟
فقط به دلیل اینکه برادر فتنه گر معروف است؟
یا خودش از جایگاه علمی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی برخوردار است؟
آیا سایت جهان نیوز با فقر مطلب مواجه است؟
گلي
شتر در خواب بيند پنبه دانه
گهي لپ لپ خورد گه دانه دانه
انار
بله دیگه تا امثال تفکرات تو و برادرت تو مجلس و دولتن بایدم 20 دقیقه ای تصویب بشه میر محمود جون!!!!!
United States
چرا صحبتهای برادر یک خائن نوکر استکبار و صهیونیزم افسار گسیخته باید برای مردم رنجدیده و در مضیقه ایران مهم که هیچ حتی قابلیت توجه داشته باشد؟...
اصغر كاماندو
Iran, Islamic Republic of
من مدت‌ها است به جز سخنراني‌هاي خود آقاي روحاني نديده‌ام كه كسي بگويد دولت‌ موفق بوده‌ است.
همين يك كلمه كافيست.
م. ناظر
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
در پنج سال و نیم اخیر حرمت عدد 20 شکسته شد:
تصویب 20 دقیقه ای برجام
وعده ارزانی 20 درصدی با اجرای FATF
دلار حدود 20 هزار تومان
اما در قبل بر این مدت، ستارگانی چون شهید شهریاری و احمدی روشن با غنی سازی 20 درصدی، قدرت این عدد را به رخ جهانیان کشیدند و از حرمت آن دفاع کردند. راهشان پر رهرو باد.
Iran, Islamic Republic of
دیگه به جهان نیوز اعتماد ندارم. چرا اول نظرم رو درج کردی بعد حذف کردی.
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما همه همه چیز می دانند این نشانه ترقی است
Iran, Islamic Republic of
چرا همه حرفای ایشون رو نگفتین؟؟//
Iran, Islamic Republic of
تصویب fatf یعنی در جنگ اقتصادی شما اطلاعات اقتصادی تمام ملت ایران را در اختیار امریکا قرار می دهید یعنی شکست قطعی در این جنگ که ان شا الله محقق نخواهد شد