جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مهلت تکمیل برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 658936
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه سوم شهرداری تهران گفت: ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه ریزی شهرداری و کمیسیونهای تخصصی شورا تشکیل شود.
مهلت تکمیل برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو هفتمین جلسه شورا ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) که به جهت حصر شدن در یک منطقه نظامی به عسکر مترادف لشگر، مشهور است، 7 سال عهده دار امامت شیعه بود که در این دوره، از 3 طرف تحت فشار قرار داشت.

وی در ادامه افزود: حکومت وقت، غالیان شیعه و شیعیان تندرو، روش اعتدالی و مبتنی بر تفکر و آگاهی بخشی امام را مورد حمله قرار می‌دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود به بخشی از زندگی نامه امام حسن عسکری اشاره داشت و گفت: حکومت از ارتباط مردم با امام حسن عسکری نگران بود و این ارتباطات را محدود می‌کرد، غالیان یا غلوکنندگان شیعه، با زیاده‌روی در مدح و دادن نسبت‌های الهی و فراتر از حد بشر به امامان شیعه موجب انحراف عقیدتی در جامعه می‌شدند و نیروهای تندرو شیعه با دست زدن به قیام مسلحانه و خشونت با مبارزه با حکومت می‌پرداختند در حالیکه روش امامان، آگاهی بخشی و مبارزه نرم و فکری با ظلم بود نه دست زدن به خشونت.

هاشمی یادآور شد: دستاوردهای امام حسن عسکری در مدت هفت ساله امامت ایشان بسیار درخشان و پربار بود ، ایشان جامعه شیعه را آماده دوران غیبت کرد و شبکه وکلای شیعه و ایجاد سیستم ارتباطات امن و معتبر میان امام و شیعیان را که در دوران غیبت صغری و اولیه امام عصر مورد استفاده قرار گرفت تکمیل و تعمیق نمود.
وی افزود: درس امام حسن عسکری برای شیعیان، حفظ میانه روی و اعتدال در عقاید و باورها، حفظ حریت و آزادگی در برابر ظلم در روحیات، و حفظ صلح طلبی و فاصله گرفتن رفتارهای خشونت‌آمیز در عمل است که امیدواریم سرلوحه فعالیت ما نیز قرار گیرد.

 هاشمی همچنین به روز پژوهش اشاره داشت و گفت: یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه، کم توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی است، حمایت عملی از پژوهشگران، کاربردی کردن پژوهشها و توجه به نتایج پژوهش در تصمیم‌گیری 3 نیاز جدی مدیریت شهری است که باید به صورت توامان و نه جزیره‌ای در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی یکی از مهمترین موضوعاتی که پژوهش باید در آن مورد توجه قرار گیرد، موضوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های دراز مدت و راهبردی است که در روزهای اخیر با ارسال ویراست دوم برنامه سوم توسعه شهر تهران، کمیسیون‌های تخصصی شورا بایست با رویکردی علمی و پژوهشی ونه سلیقه ای وسیاسی، این برنامه را بررسی کرده و در سطح یک برنامه قابل اجرا و واقع گرایانه برای اجرا به تصویب برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تاخیری که در بررسی برنامه سوم به دلیل تغییرات مدیرین شهری پیش آمده است ضمن قدردانی از تیم تدوین برنامه دوم توسعه شهری تهران گفت: جا دارد از تیم تدوین برنامه دوم توسعه شهرداری تهران که با مدیریت واعظ مهدوی، یکی از علمی‌ترین برنامه های مدیریت شهری را تدوین کرده و وزارت کشور چارچوب و روش این برنامه را به عنوان الگوی برنامه‌ریزی شهری به سراسر کشور ابلاغ کرد، تقدیر کنیم و امیدواریم برنامه سوم توسعه شهر تهران با استفاده از نقاط قوت برنامه دوم گامی رو به جلو باشد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه شهردار تهران، ویراست دوم احکام برنامه که با استفاده از پیشنهادات اعضای محترم شورا، در ویرایش نخست احکام برنامه ایجاد شده است، را ارسال کرده است، در انتظار هستیم که سایر اسناد برنامه نیز که شامل چشم‌انداز، استراتژی‌، اهداف، منابع و مصارف است نیز به زودی در اختیار شورا قرار گیرد تا امکان بررسی برنامه ایجاد شود.

هاشمی افزود: اگرچه امروز در ادبیات مدیریت استراتژیک با توجه به پویایی محیط و تغییرات بنیادین، اعتبار برنامه ریزی دراز مدت با تردید مواجه شده و براستفاده بر برنامه‌های منعطف و قابلیت تطبیق با تغییرات شرایط  و محیط سازمان تاکید می شود، جهت حفظ انسجام و هم افزایی سیاستها، بودجه های سالانه و سایر مصوبات شورا  نیاز به برنامه راهبردی مدیریت شهری وجود دارد اما بایست مکانیزیم ایجاد انعطاف وتغییر و تطبیق نیز به شیوه ای کارامد در برنامه سوم دیده شود.

وی طی پیشنهادی  بیان داشت: جهت تسریع در بررسی و آماده سازی برنامه سوم و جبران تاخیراتی که بدلیل تغییرات مکرر در مدیریت شهری ایجاد شده است، ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه ریزی شهرداری و کمیسیونهای تخصصی شورا تشکیل شود و با فعالیت فشرده تا بهمن ماه برنامه سوم را نهایی و به صحن شورا ارائه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *