جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ارتباط مشق شب با درآمد موسسات خصوصی

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 658927
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از بسترهای اصلی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مشق شب بود به این شکل که به بچه‌ها می‌گفتند هرشب چند صفحه از این کتاب‌ها را حل کنند.
ارتباط مشق شب با درآمد موسسات خصوصی
به گزارش جهان نيوز، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره دیدار برخی ناشران کتاب‌های کمک آموزشی با علما، اظهار کرد: در دوره ابتدایی استفاده از کتابهای کمک آموزشی و برگزاری آزمون‌های موسسات خصوصی را به طور کامل ممنوع کرده‌ایم و تیم‌های میدانی در حال نظارت بر مدارس برای عمل به این قانون هستند.

وی افزود: از پایه اول تا ششم دبستان به هیچ عنوان حق استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی وجود ندارد و یکی دیگر از مواردی که سعی کردیم ورود موسسات خصوصی را ممنوع و مانع آن شویم تغییر ماهیت تکالیف درسی بود چون مشق شب مدارس بستری شده بود دانش‌آموزان هر شب مجبور باشند چند صفحه از کتاب‌های کار موسسات خصوصی را حل کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تغییر ماهیت مشق شب به تکالیف مهارت محور یکی دیگر از بسترهایی که باعث رونق کار موسسات خصوصی در مدارس بود محدود شد بنابراین با اقدامات عملی که در دوره ابتدایی انجام شد مانع آن شدیم که موسسات خصوصی بتوانند با کتاب‌های کمک آموزشی که مخل جریان تعلیم و تربیت است و برگزاری آزمون‌ها که به دانش آموزان آسیب می‌زند در مدارس حضور داشته باشند و و نظارت‌های آموزش و پرورش نیز بسیار جدی است.

حکیم زاده ادامه داد: از تمام مناطق شهر تهران بازدید کرده‌ایم و گزارش آن نیز به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و باز هم پیگیر هستیم که این نظارت ادامه داشته باشد و در استان‌ها از معاونان آموزش ابتدایی خواسته‌ایم به مدارس نظارت داشته باشند که امکان ورود موسسات خصوصی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موسسات خصوصی از مشق شب دانش‌آموزان نیز درآمدی داشتند که هم اکنون با حذف مشق شب احساس زیان اقتصادی می‌کنند، بیان کرد: بله، یکی از مواردی که باعث می‌شد این کتابها در دوره ابتدایی مورد استفاده قرار بگیرد مشق شب بود چون در دوره ابتدایی دانش‌آموزان درگیر کنکور نیستند اما یکی از بسترهای اصلی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مشق شب بود به این شکل که به بچه‌ها می‌گفتند هرشب چند صفحه از این کتاب‌ها را حل کنند و خانواده‌ها ملزم به تهیه کتاب‌های خاص بودند. هم اکنون با تغییر رویکرد در مشق شب و تأکید بر خلاقیت و مهارت آموزی دانش‌آموزان این بستر از بین رفته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *