جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
دولت نجات ملی یمن:

تحویل بنادر به متجاوزان شایعه است

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 658925
عضو تیم اعزامی دولت نجات ملی یمن به رایزنی‌های اخیر سوئد برای حل و فصل بحران یمن تاکید کرد که خبرهای مطرح شده مبنی بر تحویل بنادر یمن به متجاوزان و مزدوران شایعاتی بیش نیست.
تحویل بنادر به متجاوزان شایعه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "عبدالملک العجری" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عملیات تحمیل بنادر شایعه و صرفا پروپاگاندای رسانه ای است که متجاوزان از طریق آن به دنبال جبران شکست های خود در عرصه نظامی و سیاسی هستند.

وی افزود: مفاد توافق سوئد آشکار و روشن است و برخلاف ادعای متجاوزان و مزدوران آنها در بردارنده تحویل بنادر نیست، بلکه بر سازماندهی دوباره اوضاع در راستای کمک به کاهش درد و رنج یمنی ها تاکید می کند.

العجری گفت: مفاد توافق بر عقب نشینی شبه نظامیان متجاوز و مزدوران آنها از اطراف شهر (الحدیده) به خارج از آن تاکید دارد. این توافق همچنین تاکید می کند که نهادهای موجود عهده دار اداره اوضاع امنیتی و غیرنظامی شهر هستند.

دور اول رایزنی ها درباره بحران یمن پنجشنبه 15 آذر در سوئد آغاز شد و در پایان آن دوطرف یمنی درباره تبادل اسیران، اوضاع شهرهای الحدیده و تعز و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا تبادل نظر کرده و به توافق هایی دست یافتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *