جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۱

سلبریتی‌هایی که برای بیمار کانادایی و سنجاب اروپایی می‌میرند!

يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 658890
مردم انتظار دارند یک سلبریتی موجّه همانطور که فیلم‌هایش را با وسواس انتخاب می‌کند در روزهای دیگر نیز در همین مسیر باشد.
سلبریتی‌هایی که برای بیمار کانادایی و سنجاب اروپایی می‌میرند!
به گزارش جهان نيوز، «فریبرز عرب‌نیا»، بازیگر نقش مختار در سریال مختارنامه و از چهره‌های سینمایی ایران، به تازگی اظهار کرده است که در کانادا برای کمک به همنوعان! راننده بیماران شده و از این راه درآمد دارد.

همچنین چند سال قبل بود که «آیدین آغداشلو» از نقاشان ایرانی هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

در دوره‌ افسردگی عمیقی به سر می‌برم، این افسردگی من شخصی است و منبع آن کنش مستقیم دولت‌ها به من نبوده، چرا که من ستایش‌شده‌ترین روشنفکر روزگار از طرف مردم هستم و تنها نقاشی هستم که مردم مرا در خیابان که می‌بینند می‌شناسند، در نتیجه از ناسپاسی هم افسرده نیستم. از اینکه حاصل عمرم پوچ بوده هم افسرده نیستم چون پوچ نبوده و تعداد زیادی نقاشی کشیده‌ام، حتی فیلم کوتاه مستند ساختم، بنابراین این افسردگی به دلیل خسته بودن از کار است و همین که سنم بالا رفته و بی‌حوصله شده‌ام.

او تصریح می‌کرد: سخت‌ترین لحظات زندگی من در ایام جنگ و بیکاری در این مملکت گذشت، اما با تمام این احوال ماندم و از نظر خودم برپایی چنین نمایشگاهی به نوعی تسویه‌حساب است. در رابطه با اینکه حرف رفتن هم می‌زنم می‌خواهم بگویم که کل قصه رفتن یا ماندن است. نمی‌خواهم با رفتنم دل کسی را بسوزانم. من و امثال من نباید خیلی به خودمان ببالیم. به دلیل افسردگی مدتی احتیاج دارم که به کبوترها و سنجاب‌ها غذا بدهم و در آخر، مردن، هم مانند برخاستن یک گنجشک و نشستن بر روی کوهی است.

البته آغداشلو بعداً به ایران بازگشت و حتی در چند نمایشگاه و حراجی هم شرکت کرد و برخی کارهای پرحاشیه خود را نیز فروخت!

*علی‌القاعده انتخاب محیط زندگی و انجام کارهای مختلف، یک انتخاب شخصی است و کسی هم نبایستی در آنها دخالت کند.

ولی نکته اینجاست که اولاً سلبریتی‌ها می‌توانند بعنوان الگوهای جامعه نیز مطرح باشند و ثانیاً تصوری که از مفهوم «چهره بودن» و «سلبریتی» در ذهن افکار عمومی وجود دارد حاوی تشخّص و عمیق بودن و مناعت است.

صورت ساده‌تر این سخن آنست که مردم انتظار دارند یک سلبریتی موجّه همانطور که فیلم‌هایش را با وسواس انتخاب می‌کند، صرفاً در برنامه‌های تلویزیونی خاص حضور می‌یابد، به لباس خود اهمیت می‌دهد و در هر جمع و جایی دیده نمی‌شود؛ در روزهای دیگر نیز در همین مسیر باشد نه اینکه به یکباره تبدیل به راننده بیماران خارجی شود، مسئولیت یک رختشویی در آمریکا را انتخاب کند، با سگ‌ها عکس بگیرد و یا ابراز کند که تصمیم گرفته‌ام بروم به سنجاب‌ها غذا بدهم!

کما اینکه همه می‌دانیم هم مردم کشور خودمان برای کسانی که اهل خدمترسانی به همنوع! باشند محق‌تر هستند و هم اینکه در کشور خودمان هم به اندازه کافی سنجاب و سایر حیواناتی که می‌شود به آنها غذا داد، به وفور پیدا می‌شود.

مثال دیگر این مسئله هم سلبریتی‌های خارجی در کشورهای صاحب سینما هستند که مثلاً تا روزگار پیری و بازنشستگی نیز عموماً یک سلبریتی متشخّص باقی می‌مانند و ولو حتی اگر برخی از آنها دست به خودکشی هم بزنند! اما علی‌الاغلب قابلیت این را دارند که به یک مراسم ملی دعوت شوند، اهل مطالعه هستند، در مصاحبه‌هایشان صحبت‌های عمیقی را مطرح می‌کنند، اهل کنایه زدن به تلویزیون ملی و سیاست‌های کشورشان نیستند و هرگز تشخّص شکل گرفته در ذهن مردم را با جهانبینی‌ها و کارهای عجیب و غریب به هم نمی‌زنند.

این شبهه نیز سال‌هاست در ذهن افکار عمومی ریشه دوانده که چرا برخی سلبریتی‌ها با اینکه در ظاهر، غرب و خارج از کشور را جای بهتری از ایران می‌دانند و حتی مثلا سنجاب‌های خارجی را هم بیشتر از سنجاب ایرانی که یک نژاد مختص ایران عزیز است بیشتر دوست دارند! اما حاضر به رفتن از ایران نیستند و با اینکه نوعاً عکس‌های سلفی و فیلم صحبت‌های اعتراضی خود درباره اقتصاد کشور را در آمریکا و اروپا می‌گیرند اما به فعالیت‌های اقتصادی_هنری خود فقط در ایران ادامه می‌دهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عادل
Iran, Islamic Republic of
در كشور ما كه هركس بخواهد پروژه اي براي كمك به محرومين اجرا كند و قيافه هيئتي نداشته باشد ، به عنوان
جاسوس صهيونيسم به زندان مي برند و دمار از روزگارش
در مي آورند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شبیه همین صادق زیبا کلام!!
m
Iran, Islamic Republic of
در ضمن تارا اغداشلو دختر ایشونه. که با یک سرچ ساده تو گوگل در می یابید. که تو شبکه بهایی من و تو داره خوش رقصی میکنه و مثل کارکنان بی بی سی فارسی وطن فروشه. او وقت ایشون اینجا دچار افسردگی میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی در پوشش محیط زیست و... جاسوسی می کنند ،چکار باید کرد؟! جاسوس هزار چهره دارد و ممکن است برای رسیدن به اهدافش در پوشش و لباس روحانیت ، کارمند ، دانشجو ، هنرمند ، خبرنگار و... در بیاید.
Iran, Islamic Republic of
جاسوس ها هم اینرو فهمیدن و بر اساس اون عمل میکنن...
Iran, Islamic Republic of
پولهایی که سلبریتی ها برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جم کرده بودن کجاس؟؟میدونی؟؟
Iran, Islamic Republic of
در برنامه زلزله كرمانشاه پولبريتي ها فوتبالي و سينمايي چهره واقعي خود را نشان دادند
Iran, Islamic Republic of
علی دایی که تو اینستاگرامش داره گزارش میده و میتونی بری ببینی هم... یکم انصاف داشته باش...
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو
Romania
منظورتان اینه که قیافه آدم نداشته باشد دیگه.
سیما
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
اینجا که هستند خودشان را سر تر از مردم میدانند وبرایشان تکلیف تعیین میکنند !
به کی رای بدید با کی خوب باشید با کی بد باشید .وکلا مدعی هستند وپرتوقع واز سر سیری حرفهای صد من یه غاز میزنند.!
آن طرف که میروند میشوند خدمتکار اجنبی ها ....راننده ووووووو.
Iran, Islamic Republic of
الان بازیگر ارمنستان یا قزاقستان یا ... بیاد ایران میشه ارباب که از اینها انتظار داری؟
یاسر
Iran, Islamic Republic of
9:23میشه لطف بفرمایید یک نمونه بیاورید به اصطلاح یک سلبرییییتی فلان کشور آمده ایران شده خادم؟
یا نه اصلا غیر از این جماعت ایرانی نما کجای دنیا چنین رویه ای وجود دارد که طرف درکشور خودش کاسبی کنه بعد منافعش را در یک کشور بیگانه آنهم از نوع دشمن هزینه کنه؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا زدی به هدف.👌
Iran, Islamic Republic of
کجا برن؟ تو کدوم کشور برای هنر نداشتشون این قدر پول بهشون میدن و یه قرون هم ازشوم مالیات نمیگیرن.
Iran, Islamic Republic of
پولا رو اینجا به جیب می زنند خرج جانوران خارجی میکنند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پول رو تو میدی بهش که میری فیلم هاش رو میبینی... نرو برادر...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بابا ول کنید این افراد رو، هر روز دارید تیتر میزنید سلبریتی این کار رو کرد اون کار رو کرد، خب خودتون دارید این ها رو برای مردم مهم میکنید، هر روز به هر مناسبتی صدا و سیما اینها رو دعوت میکنه، شب عید، شب یلدا، ایام محرم!!! برنامه خندوانه، برنامه دورهمی و هزار تا برنامه دیگه، شما هم که هر روز تیتر میزنید که فلانی فلان حرف نابجا رو زد، خب بابا دارید خودتون اینها رو گنده میکنید، اینها کی هستن واقعا؟ چه تاثیری در زندگی مردم دارند؟ دلخوشی اینها همینه که دیده بشن، حالا به فیلم بازی کردن شده، به مهمان برنامه های صدا و سیما شده یا به کارهای مسخره و اظهار نظرهای دور از عقل شده،
راه حل این موضوع اینه که خود شما رسانه ها کاری به کارهای این جماعت خود عالم پندار نداشته باشید، مرگ افرادی که حیاتشون تو دیده شدن تعریف شده، بی توجهی و نادیده انگاشتنشون هست.
والسلام
Romania
تقصیر شما و رادیو تلویزیون بوده که اینارو بزور به مردم حقنه کردین و الا مردم در معنای مردم کاری به این حرفها و سنجاب و سگ ندارن
Iran, Islamic Republic of
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ ﴿۱﴾ واى بر هر بدگوى عيبجويى (۱) الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ ﴿۲﴾ كه مالى گرد آورد و برشمردش (۲) يَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ ﴿۳﴾ پندارد كه مالش او را جاويد كرده (۳) كَلَّا لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ ﴿۴﴾ ولى نه قطعا در آتش خردكننده فرو افكنده خواهد شد (۴) وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْحُطَمَةُ ﴿۵﴾ و تو چه دانى كه آن آتش خردكننده چيست (۵) نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ﴿۶﴾ آتش افروخته خدا[يى] است (۶) الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ ﴿۷﴾ [آتشى] كه به دلها مى ‏رسد (۷) إِنَّهَا عَلَيْهِمْ مُؤْصَدَةٌ ﴿۸﴾ و [آتشى كه] در ستونهايى دراز آنان را در ميان فرامى‏ گيرد (۸) فِي عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ ﴿۹﴾ در ستونهاي كشيده و طولاني! (۹)
تمام سوره تمام جزء