جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۸

برنامه فراری دادن «سلطان قیر» شکست خورد +جزئیات نقشه

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 658850
در زمان محاکمه حمید باقری درمنی، به نام و عنوان یکی از نهادها تماسی جعلی و مشکوک مبنی بر احضار ارسال می‌شود، ماموران پس از وصول این نامه فورا قاضی و دادستان تهران را در جریان قرار می دهند.
برنامه فراری دادن «سلطان قیر» شکست خورد +جزئیات نقشه
به گزارش جهان نيوز، پرونده فساد اقتصادی باقری درمنی طی ۹ جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی رسیدگی حکم اعدام در مورد آن صادر و در دیوان عالی کشور تایید شد، شامل ١٥٥ جلد و ٣٢٥ صفحه کیفرخواست است.

جرائم متهم از قبل طراحی شده بوده و با تصمیم جمعی با دیگر متهمان پرونده به صورت باندی و سازمان یافته صورت گرفته است.

حمید باقری درمنی با ترغیب و تشویق، دستور به فرار و خروج از کشور تعدادی از متهمان موثر و کلیدی پرونده از جمله جوانمیر محمدی و محمد خزاعلی، محمدرضا نصیری، محمد جزایری و مجید باقری درمنی را می‌دهد.

متهمان در قالب شرکت‌های شش گانه تحت هدایت و مدیریت مستقیم باقری درمنی و با تبانی و مشارکت مدیران وقت شرکت‌های مربوطه و مدیران سابق شرکت نفت جی با ارائه اسناد مجعول از شرکت نفت جی، قیرهایی را با کلاهبرداری تحصیل نموده‌اند.

باقری درمنی بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های خود را به صورت صوری به اشخاص مورد اعتماد انتقال داده است.

وی با عملیات مجرمانه و در سطح گسترده و به نحو سازمان یافته از طریق ارتکاب جعل، استفاده از سند مجعول، پرداخت رشوه، کلاهبرداری کلان، فرار مالیاتی، انتقال صوری اموال، ترغیب و تشویق افراد موثر و کلیدی شبکه به فرار و خروج از کشور و با استفاده از چهار کارشناس رسمی دادگستری و یک شعبه بانک ملی و آلوده کردن سیستم اداری و چند مسئول وقت شرکت نفت، مرتکب این جرائم شده است.

در زمان محاکمه حمید باقری درمنی در دادگاه و بررسی ابعاد مختلف آن، به نام و عنوان یکی از نهادها تماسی جعلی و مشکوک مبنی بر احضار باقری درمنی ارسال می‌شود، ماموران زندان پس از وصول این نامه فورا قاضی و دادستان تهران را در جریان قرار داده و مقام‌های قضایی از اعزام وی جلوگیری می‌کند. (پیگیری تماس و منشا آن به سرعت انجام و اقدام می‌شود)
ماجرا از این قرار بوده است که در جریان رسیدگی به پرونده باقری درمنی قاضی صلواتی به ماموران زندان و تیم بدرقه تاکید بسیاری برای اهمیت اعزام‌های صورت گرفته کرده بود و در نتیجه به حفاظت ندامتگاه اوین تاکید شده بود تمامی اعزام‌های متهم باید با هماهنگی قاضی صلواتی و مقامات مسئول در قوه قضاییه صورت بپذیرد.

بلافاصله پس از ارسال تماس جعلی و مشکوک و برقراری برخی تماس‌ها از سوی جریان وابسته به درمنی حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به پرونده ورود می‌کند و سرانجام تیم فرار شناسایی و دستگیر می‌شود.

با دستگیری تیم فرار مشخص می‌شود این افراد بدون وابستگی به نهادی ولی با عنوان جعلی قصد داشته‌اند با ارسال نامه‌ و تماس ها وی را از ندامتگاه اوین به منظور اعزام برای رسیدگی به پرونده خارج کنند و در اعزام صورت گرفته مقدمات فرار وی را فراهم آورند.

یک مقام آگاه در پرونده می‌گوید مبلغ مشخص شده برای انجام این عملیات ده میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که باید به صورت نقد در اختیار گروه قرار می‌گرفت.

گفتنی است؛ با هوشیاری مسئولین قضایی دخیل در پرونده و در نتیجه ناکام ماندن عملیات فراری دادن باقری درمنی تیم فرار پولی دریافت نکرده است.

در حال حاضر افراد دستگیر شده در مرحله تحقیقات و تکمیل پرونده در دادسرا هستند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای من خیلی سخته باور کنم این نقشه فرار فقط محدود به همین ها بوده!
Iran, Islamic Republic of
بدون حمایت یقه سفیدهای آلوده از این اتفاقات نمیفته
مارال
Iran, Islamic Republic of
شما كه دست به كشتنتون خوبه ، تا مي توانيد بكشيد و زندان كنيد تا رستگار شويد.
سعيد سوري
Iran, Islamic Republic of
بنده موافق قتل عام و اعدام بي دليل نيستم ولي شما كه ژست روشنفكري گرفتين بفرماييد در مقام قاضي چه حكمي واسه يه اخلالگري مثل درمني ميديد ...؟بعضي مواقع بدليل جهل و ناداني و كم سوادي از اونور بوم ميفتيم پايين شما هم الان افتادي پايين خبر نداري مارال خانم.اين چاه ... خيلي عميقه خدا كه نه باقري درمني و دوستان به دادت برسن انشاالله
Iran, Islamic Republic of
الكيه چند ميگيري سلطان بشي
Iran, Islamic Republic of
سلطان اجاره اي است
Iran, Islamic Republic of
آخه اگر نکشیم همین شما سبزکها جیغ بنفش سر می دید و شانتاژ می کنید که مملکت رو فساد برداشته نظام سرتا پاش فاسده کسی جرات مبارزه نداره عرضه ندارن جلوی فساد رو بگیرن برید از چین و کره و ژاپن و المان و فرانسه و آمریکا یاد بگیرید مبارزه با فساد رو تعارف ندارن و...
...
Iran, Islamic Republic of
....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
جناب مارال...خداراشکر که قلم اعتراضات فرانسه خشک نشده...که با دلجویی با معترضان برخورد کردند......
...
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم آبجی مارال از دار و دسته مختلسین باشند که اعدام اونها خاطرش رو آزرده
فريد
Iran, Islamic Republic of
به جاي اين همه سناريو ساختگي كمي به فكر حل مشكلات
كشور و مردم باشيد،
Iran, Islamic Republic of
سناریو ساختگی؟!مگه شما دادستان یا مقام قضایی هستی که از ساختگی بودن پرونده خبر داری؟ مسئول اصلی مشکلات کشور دولت محترم آقای روحانی است و مجازات عوامل فساد اقتصادی یکی از اقدامات مفیدی که از دست قوه قضایی بر می آید پس چرا اقدام مثبت را تخطئه می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعي است چرا اخوندي محاكمه نميشه
Iran, Islamic Republic of
اين نمايشنامه ها را كي مينويسه دمش گرم ولي دستش رو شده
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت كنه ذبيح الله منصوري كه اسمون ريسمون ميبافت در داستانهاي تخيلي
Iran, Islamic Republic of
كار يك پولبريتي سينمايي است حدس بزن
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، همانگونه که در گزارش قید شده "باقری درمنی بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های خود را به صورت صوری به اشخاص مورد اعتماد انتقال داده است" با عنایت به صحت موضوع و تائید نهائی حکم اعدام باقری درمنی این اعدام در حال حاضر فقط به نفع کسانی است که اموال و دارائی های وی را در اختیار دارند و منتظرند هرچه زودتر او اعدام شود و آن ها مالک بی چون و چرای این دارائی ها شوند پس دستگاه قضائی باید مراقب باشد تا کل دارائی های به غارت برده شده را کشف و ضبط نکرده حکم اعدام را به اجرای احکام ابلاغ نکند .وقتی ده میلیارد تومان بابت فرار هزینه می شود حکایت از عدم برگشت کامل دارائی های باقری درمنی است.یا علی
Iran, Islamic Republic of
يارو عقب مانده ذهني نيست مشكوكم
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
برای من هم خیلی سخته بتونم باور کنم چنین اتفاقی افتاده یا اینکه هف، قهرمان سازی است!!!
آش نخورده ودهن سوخته.!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ناشی گری کردند بایستی از مایکل اسکافیلد هنرپیشه سریال فرار از زندان کمک میگرفتند.
Iran, Islamic Republic of
جزايري هم ساختگي بود ياور عشق مشهور شدن داشت
Iran, Islamic Republic of
هیجان داستانه .تا مردم عادی اعدامشو وقبر شو نبینند باور نمی کنند...
با اجازه جهان نیوز قبری در کار نیست !!!
Iran, Islamic Republic of
چه کنیم جهان چندتا می زنی یکی هم بخور !!
سرباز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه توی کشور آن قدر سلطان و سطان زاده داریم که این یکی اصلا به حساب نمی آید
مشکل اصلی مردم مشکل اقتصادی است نه بگیر و ببند
از مردم
مردم عزیز،! دیدید این همه مشکلات اقتصادی،گرانی و اختلاس و رانت و ... حل میشه!!!!