پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ترکیه: به حمله‌های هوایی به عراق ادامه می‌دهیم

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 658834
وزارت خارجه ترکیه از تداوم حمله‌های هوایی به شمال عراق و در آنچه که مبارزه با گروه‌های تروریستی خطاب کرد، خبر داد.
ترکیه: به حمله‌های هوایی به عراق ادامه می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، ترکیه روز شنبه اعلام کرد که به حمله‌های هوایی خود به شمال عراق مادامی‌که گروه‌های تروریستی در آنجا مستقر هستند، ادامه خواهد داد.
 به نوشته روزنامه «حریت» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در حالی از تداوم عملیات در شمال عراق خبر داده که بغداد  با انتشار بیانیه‌ای از حملات هوایی ترکیه انتقاد کرده است.

 «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه  امروز در این زمینه گفت:«حزب کارگر کردستان ترکیه (پ.پ‌.‌ک) سال‌هاست که از خاک عراق به عنوان پایگاهی برای حمله‌های تروریستی علیه آنکارا استفاده می‌کند و در نتیجه این حمله‌ها ده‌ها هزار نفر از هموطنان ما کشته شده‌اند.»

 وی ادامه داد: «فعالیت گروه تروریستی پ.‌ک‌.ک در قلمروی عراق و سوریه برای ترکیه موضوع امنیت محسوب می‌شود و مادامی‌که امنیت کشور به آن نیاز دارد و این گروه‌ها  در خاک عراق حاضرند، عملیات ضد تروریستی ادامه خواهد داشت.»

سخنگوی وزرات خارجه ترکیه در ادامه افزود که آنکارا بارها از دولت عراق خواسته تا مانع فعالیت پ.ک‌.ک شود.

این دیپلمات ترکیه‌ای پاسخ ارتش ترکیه به حمله‌های تروریستی از خاک عراق را  حق کشور خود در دفاع و  بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد برشمرد.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی نیروهای ترکیه، فراخوانده و یادداشت اعتراض آمیزی در این خصوص به وی تسلیم کرده است.

عراق در این بیانیه اقدام جنگنده‌های ترکیه در نقض حریم هوایی خود و هدف قرار دادن چند نقطه در سنجار در شمال عراق که منجر به تلفات و خساراتی شد را نکوهش کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *