جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
پژمان‌فر:

لایحه بودجه ۹۸، پاسخگوی توقعات حداقلی نیست

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 658636
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه 98 مشکلاتی وجود دارد که با وجود آنها نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم و توقعات حداقلی آنان را برآورده کنیم.
لایحه بودجه ۹۸، پاسخگوی توقعات حداقلی نیست
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، درباره  نشست مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص بررسی مشکلات و اعتبارات حوزه کارگری ایمنی و فنی حرفه‌ای اظهار داشت: این جلسه در ارتباط با پیشنهادات ارائه شده در بخش‌های مختلف حوزه کارگری شامل صندوق بازنشستگی، کشاورزان، روستاییان، عشایر و سایر بخش‌های کارگری بود که با ارائه این پیشنهادات بتوانیم در مجلس اصلاحاتی را در لایحه بودجه در قالب پیشنهاد ارائه دهیم و مشکلاتشان را پیگیری کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دستگاه‌های مختلف در جهت تأمین و انجام مأموریت‌های خود انتظاراتی دارند که به‌حق است.

وی افزود: برای مثال اگر در حوزه بازنشستگان کشوری، یا بازنشستگان تأمین اجتماعی تکالیفی در قانون پیش‌بینی شده و اعتبارات لازم در این حوزه‌ها را پیش‌بینی نکردند، به‌ این معناست که به‌آن‌ها، با وجود مأموریتی که دارند اجازه انجام وظایف را نمی‌دهیم.
پژمان‌فر ادامه داد: عدم پیش‌بینی کامل اعتبارات همین معنا را دارد، بنابراین این دستگاه‌ها در این خصوص نگرانی‌هایی داشتند که به‌حق است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه بودجه 98 مشکلاتی وجود دارد که منجر به‌این می‌شود که نتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و توقعات حداقلی آنان را برآورده کنیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه بین وعده‌های داده شده، وظایف قانونی و آنچه که اجرا می‌شود تفاوت زیادی وجود دارد که موجب رنجش و ناراحتی مردم می‌شود.

پژمان‌فر ادامه داد: هنگامی که رئیس جمهور مسائلی را به‌مردم اعلام می‌کند و در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و بودجه سال 98 یا سال‌های پیش وعده‌هایی می‌دهد اما محقق نمی‌شود موجب نارضایتی و نگرانی افراد می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس توانایی و اراده اینکه در مسائل بودجه و لایحه دولت دستکاری کند را ندارد، زیرا در این موضوع معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی وجود دارد، اما سعی مجلس بر این است که حداقل تغییرات را در لایحه بودجه پیش‌بینی کند و دستکاری در این حوزه نداشته باشد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی نکردن وعده‌ها در بودجه و معذوریت مجلس برای تغییرات، منجر به‌ناراضی شدن مردم به‌دست خودمان شده است و همچنین آنان را از حقوق خودشان محروم می‌کنیم.

پژمان‌فر یادآور شد: این‌ها مشکلاتی است که باید به‌آن‌ها توجه شود، بنابراین در این جلسه مطرح شد و امید است که بتوانیم برای حل آن‌ها در مجلس و کمیسیون تلفیق راه‌حلی پیدا کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *